Zijn jullie al bezig met het oriënteren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 18:56

Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Mijn merrie is engels volbloed en vrij all-round. Ik kan er qua type zowel spring- als dressuurbloed bij doen. Het wordt haar eerste veulen, dus ik heb nog geen idee hoe ze fokt.

Ik denk qua dressuur aan Houston, die had ik dit jaar al voor Zio (v. Nepal) gebruikt, helaas niet gepakt. Het is ook een duidelijke verbeteraar van exterieur en gangen en Saphy kan best wat extra's gebruiken in de gangen. Voor zo ver mij bekend kan hij ook best gecombineerd worden met volbloed. Als ik voor een springgefokte hengst ga, gaat mijn voorkeur voorlopig nog uit naar Karandasj. Die kan zeker bloederige merries hebben. Dit jaar hebben we ook een goed veulen van hem uit een 75% engels volbloed moeder.

Beide hengsten hebben genoeg in huis om zwakke punten van mijn merrie te verbeteren.

Mocht iemand nog suggesties hebben, laat het me weten. Ik heb nog tot mei volgend jaar de tijd om te kiezen Haha! .

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:52

Tja, hierbij eentje dan. Ik zal er nog wat meer foto's opzetten van mijn veulen. Ik weet dat hij in ieder geval 1 goedgekeurde hengst heeft voortgebracht, Coco Cavalli.

Met mijn merrie ga ik als ze 3 is, ook keuringen lopen. Ze is heel mooi gelijnd en mooi van profiel. Natuurlijk heeft ze ook een goede moeder, dat scheelt,.... Lachen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/mijn%20paard/incoming/Lief!!(1).jpg[/img]

Maar ik had Cheenook nog niet gezien, misschien niet goed gelezen. Ik heb ook een filmpje van hem, als je interesse hebt? Hij vererft zijn mooie draf in ieder geval, ook zijn sterke achterbeen gebruik zie ik terug in mijn veulen!

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 19:11

he anoukie mooie paardjes heb je zeg.
Wat een super mooie hengst is dat.Poeh he.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 19:28

Dank je wel Thea. Ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje verliefd op haar, maar ja, ik ben natuurlijk ook bevooroordeeld!!

En ja, ik heb ook een filmpje van Cheenook, echt een kanjer om te zien lopen hoor!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 19:36

Heb je dat filmpje van Horse-Gate? Dat filmpje heb ik namelijk wel Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 19:49

jaaaaaaa, die heb ik daarvan gepikt,...... Haha! Haha! Haha!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:12

Anoukie schreef:
Hmmm, ik ben nieuw hier, maar heb een heel mooi merrieveulen van de Duitse hengst Cheenook. Ik zag dat er een paar mensen bij waren die gecharmeerd zijn van Duits bloed?

Dit is een allrounde hengst, zowel dressuur als springen. Hierbij wat foto's + informatie. Dekgeld: rond de € 900,00.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat extra info:
Cheenook is een kwaliteitsvererver met internationale populariteit die zowel nakomelingen geeft met heel veel springkwaliteiten als ook dressuurkwaliteiten van het hoogste niveau.

Tannanhof’s Cheenook volbracht zijn hengstenproef 1991 in Medingen als derde van zijn jaargang in klasse I. Daarna kreeg hij een doelgerichte dressuuropleiding en overwon hij vaak in dressuurproeven in klasse L en M. Tweemaal was hij deelnemer in de finale bij de Duitse kampioenschappen van de Duitse dressuurpaarden. Later was hij tot Intermediaire I succesvol en getraind tot Grand Prix.

Met zijn veulenjaargangen zorgde Cheenook voor sensatie: in bijna alle fokgebieden van Duitsland, maar voornamelijk in Holstein, Hannover en Oldenburg stonden zijn veulens in groten getale vooraan bij veulenkeuringen. Type, bewegingssterkte, correctheid en karakter maken zij heel gewild. Op actie haalden zij vele topprijzen.

Uit de eerste jaargangen kwamen er meerdere Staatspremie kandidaten en de in 1999 in Oldenburg gekeurde zoon Coco Cavalli. Voornamelijk in de springsport behaalden de nakomelingen vaak overwinningen en hoge klasseringen. Cyrenaika was 2000 met Toni Hassmann bondskampioen van de zes jarige springpaarden en Cindy Crawford behaalde de vierde plaats in de finale onder amazone Eva Deimel.

De vader van Cheenook, Caretino had een lange sportcarrière. En was zeer succesvol voor Denemarken onder Bo Kristoffersen. In 1994 won hij de natieprijs onder Ludger Beerbaum. De nakomelingen van Cheenook hebben zowel veel aanleg voor dressuur als voor springen.

De combinatie tussen Trika (moeder) en Caretino (vader) heeft meerdere succesvolle volle broers en zussen van Cheenook gebracht.Romantiker (vader van de moeder) was een der eerste zonen van Ramiro die M en S springen wonnen. De moeder stam van Romantiker en van Cheenook is dezelfde, die ingeteelt is op stam 628B. Belangrijke nakomelingen uit deze stam Cameron, Alcazaro, Linos, Rekord GL, Rhenus en Feldherr.

Cheenooks afstamming is zeer waardevol door de inbreng van Trakenerbloed via Herbstglanz en via de Arabier Sahib.

Mijn veulen is zwart, terwijl de vader bruin is (zoals je ziet) en de moeder zwartbruin.

Hier ook een foto van mijn veulen. Zoals je ziet mooi gelijnd. Maar ja, ik ben bevooroordeeld.

Afbeelding

Maar persoonlijk vind ik het wel een mooie hengst! Een keer wat anders dan alleen KWPN in Nederland!

wat een groot veulen zeg. hoe oud is ie/

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:33

Groot? Hmmm, hier op deze foto was ze 4 1/2 maand..... Ik vind haar eigenlijk nog een vrij klein veulen, ze is nu 6 maanden en wat groter dan op de foto, maar niet spectaculair veel,......

Ik denk dat ze rond de 1.35 m. is, weet eigenlijk niet of dit een normale hoogte is of niet voor deze leeftijd,....??

Vader is 1.68 m. moeder 1.72 m. Ze zou dus rond de 1.70 m. moeten worden als ze goed groeit,.... Let's hope so!

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:09

Sjuimpje wrote:
Citaat:
Ik ga volgend jaar iig wat shows bekijken van de hengsten die ik op mijn lijstje heb staan

Is het niet verstandiger om naar afstammelingenkeuringen te gaan kijken of wedstrijden
Dan weet je wat een hengst fokt.
Een hengstenshow heeft voor de fokkerij totaal geen waarde.
Maar kan wel gezellig zijn als je bij een bepaalde fanclub wilt behoren.
Dat is ook een "fokkers-trend".

Het zijn de afstammelingen die bepalen wat een hengst fokt.
Succes er mee.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:01

ik kom er echt niet uit ben ik bang voor mijn 20 jarige doruto merrie,ik heb er nu een hengstje bij van flemmingh en ze is nu weer drachtig van flemmingh,dit veulen is heel correct gebouwd,goede galop en stap alleen draf mist hij nog wat kracht en wat schoft,maar hij trekt al flink bij,hij is ook nog jong van 19mei.

we hopen dat we nu een merrietje krijgen,we willen volgend jaar wel een andere hengst proberen,maar weet helemaal niet welke nog.

dit is debloedlijn van mijn merrie:doruto*eros,ze is zelf ster haar moeder is keur preferent en waarschijnlijk binnenkort prestatie! Tong uitsteken
moeders loopt zoals vele doruto'snogal wat vlak en heeft een wat moeilijker karakter,het veulen is super lief dus daar heeft flemmingh zijn stempel wel op gedrukt.

ik zoek dus een hengst die niet te grof gebouwd is,goed karakter,redelijk wat bot geeft(ivm fijn beenwerk)mooie ruime opgerichte bewegingen.

hoe duur is die donnerhall dan om mee te dekken en zou duits bloed wat voor mijn merrie zijn?

ben zelf niet zo weg van jazz en ferro bloed.

jullie noemen al zoveel mooie hengsten op ik ben echt de kluts kwijt gelukkig hebben we nog eventjes,en we moeten eerst even kijken hoe onze dame het volhoudt ze ziet en gedraagt zich nu als een 2 jarige ipv 20 en we hopen dat ze het nog lang volhoudt,haar moeder heeft 13 veulens gehad zelfs nogop haar 24,atos heeft er nu 9 gehad.
ben benieuwd wat jullie mening is.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:24

Als je sperma van Donnerhall wil hebben, kun je volgens mij wel minstens 5000 euro betalen. Maar hij heeft natuurlijk wel hele goede zonen. Donnerhall's hebben over het algemeen wel wat bloed nodig.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:43

erachter zit ook nog wachtmeester,maar 5000 vind ik idd te gek zover rijkt mijn budget echtniet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 11:34

Donnerschlag´s sperma kost 1000 euro, ik heb het van de week nog gelezen op de pagina van st Ludwig. Wat Donnerhall kost weet ik niet.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 12:49

Donnerhall sperma is volgens mij niet voor iedereen te koop, volgens mij wordt er echt geselecteerd eer je een fortuin voor een kwakkie neer MAG leggen Haha!

Troef:
de hengsten die ik nu op mijn lijstje heb staan zijn me al opgevallen door de nakomelingen maar wil ze graag OOK nog zelf zien.