hengst die valk of palomino doorfokt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CynthiaV

Re: hengst die valk of palomino doorfokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:47

Nee daar ben ik het ook wel mee eens, maar wij hebben romantico vooral gekozen om zijn karakter en zijn voorkomen. Toen ik hem met zijn hoofd over de staldeur heen zag komen dacht ik echt wow en ik hou van paarden die dat effect oproepen. Eigenlijk zou die merrie niet gedekt worden, maar daar hebben we toen toch voor gekozen, de merrie is nogal een hittepetit en hij erft zijn karakter gelukkig vaak door.
Voor ricardo hebben we gekozen om zijn karakter ook en voor zijn exterieur natuurlijk telt zijn kleurtje ook mee, de merrie is schimmel maar valk geboren dus grote kans op weer een valk. Maar dat is niet onze beweegreden geweest, dat probeerde ik te zeggen.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 01:09

Prima toch is jou merrie zolang jij tevreden bent met het resultaat. Knipoog

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:45

Helaas moet ik daar nog een paar maandjes op wachten.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:15

*LOL* ik ook, nog 3 maanden precies! Lachen Go jij! Go jij!

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:21

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:28

Ilivus schreef:
Op deze site staan ook een aantal hengsten die valk of palomino doorfokken:
http://www.royalbelgianpalomino.be

Op die site staan alle hengsten (groot en klein) die goedgekeurd zijn door de Royal Belgian Palomino stamboek. Staan ze niet op de site, zijn ze niet door de R.B.P. goedgekeurd voor dekdienst.

Als je informatie wilt hebben over de in Nederland en Belgie of Internationale beschikbare GOEDGEKEURDE gekleurde (cremelo, palomino) hengsten, neem is gerust contact op met de Royal Belgian Palomino Stamboek.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:11

Hoe zit het eigenlijk met Power and Paint?
Ben stiekum erg geinteresseerd in hem..
Staat hij uberhaupt wel ter dekking en zo ja....waaaaaar? Lachen
gaat me niet eens zo zeer om de kleur maar ik vind het totaal plaatje helemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:55

te druk met de sport dacht ik, maar hij komt vast nog wel eens beschikbaar.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:52

Jammer!! Ik had voor hem wel een date willen regelen met mijn charmante merrie Knipoog

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 14:51

over power heb ik gehoord dat zijn nakomelingen erg "slecht"zijn vergeleken met hem, hij klopt helemaal, zijn bouw kleur prestatie's enzo.. maar de nakomelingen vallen heel erg tegen..

weetniet zeker of dit zo is.. heb t alleen gehoord Knipoog misschien even googlen?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:32

Oh das wel verbazend!
Ik ga waarschijnlijk voor speyksbosch Naturel, die heeft alle punten om mijn merrie te verbeteren.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:37

Link? Foto?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:28

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 01:16

Zoetje_ schreef:
dat verbeteren van de punten kijk ik niet zo nauw naar, de merrie zelf is een kruising haflingerXarabier.
zo geweldig is ze dus ook niet gebouwd.
Hoe de ouders van de merrie zijn weet ik niet zeker, wat ik wel weet, is dat ze paardgefokt is.
ze heeft een groot hoofd in vergelijking met haar benen.

Een kruising haf x arab en dan paardgefokt? Arabieren hebben een gemiddelde stokmaat van 1,55m en bij Haflingers is dat lager.

Kun je niet beter een fijn rijpaard met een functionele bouw fokken dan een paard met een super kleurtje maar waar je niets mee kunt?
Ik snap het wel, ben zelf ook dol op rare kleurtjes maar het moet natuurlijk in eerste plaats functioneel zijn anders heb je er niets aan en loopt het alleen mooi te zijn in de wei...

Waarom zoek je niet een mooie Arabier hengst, daar kun je een heel leuk rijpaardje met een super karakter mee fokken.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 02:21

we weten ook niet 100% zeker of er alleen arabier en haflinger inzit.. het zou best kunnen dat er nog een grote zooi doorheen gegooid is Knipoog maar deze rassen komen naar boven drijven in haar karakter en bouw zeg maar..
en ik ben al een tijdje op zoek naar een hengst.. eerst wilde ik gewoon een rijpaard, kwpn zegmaar, had ik ook een topic over geplaats maar dat werd me afgeraden omdat het zonde zou zijn voor het veulen omdat de moeder geen goede bouw had.. daar kwam het iig op neer..

toen kwam ik dus hierop.. maar we zijn er nog lang niet overuit hoor! waarschijnlijk word het pas 2008, en ik heb nu ook een hele gave hengst op t oog.. maar die ga ik hier niet neer zettenwant dan gaat iedereen me waarschijnlijk weer voor gek plaatsen.. tis iig een schat van een dier en een met een apart kleurtje Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 03:28

En toch ben ik wel benieuwd welke dat is, ik zal je niet voor gek verklaren Knipoog. Dat er geen KWPN'er bij kan omdat de moeder een slechte bouw heeft is onzin, je moet juist een hengst zoeken die de slechte punten kan verbeteren.
Dat kan een KWPN'er net zo goed als iedere andere hengst, het is alleen aan jou of je er meer dekgeld voor wilt betalen.

Hoe groot is je merrie en heb je foto's van haar?

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 13:20

er staan denk ik wel foto's in mijn profiel.. maar zal er dalijk ook wel een aantal oploaden Knipoog

de merrie is ong 1.53/1.54 ze word binnenkort opnieuw gemeten, haar schoft is heel hoog integenstelling tot haar rug en kont, wel heeft ze een flinke nek.

we hebben nu een lusitano dekhengst op het oog, in maart krijgen we een aantal nakomelingen te zien uit een paint merrie en een gewone merrie ( weet niet wat voor ras) dus daar wachten we zowiezo op Lachen

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 13:27

hier een stand foto, betere heb ik niet, wel nog 1 met zadel

Afbeelding

en een hoofd foto
Afbeelding

en 1 met zadel:
Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:24

Ik vind hem eigelijk heel weinig weg hebben van een Haf of een Arab. Hoe kom je erbij dat dat erin zit?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:40

?

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:56

omdat de vorige eigenaar vertelde dat ze waarschijnlijk zon kruising was, en zelf zie ik die overeenkomsten wel.. misschien niet zozeer aan haar uiterlijk.. maar aan haar karakter enz verder wel.. maar dat weet je natuurlijk niet..

wat zie jij er wel in dan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:40

Ze is rond in de ribben, zou arabisch kunnen zijn. Vrij stevige bouw/front, zou haflinger kunnen zijn.
Maar vooral het hoofd vind ik niet Arabisch of Haflinger lijken, die hebben over het algemeen toch een wat kleiner en luxer hoofd. Een hoge schoft is ook niet typerend voor een haf, zou eventueel bij een arab vandaan kunnen komen maar denk ik ook niet.
Wat er wel in zou zitten vind ik moeilijk te zeggen, vind wel dat ze een mooie bouw heeft voor een rijpony Ja .

Wat uit haar karakter herken jij dan als Arabisch of Haflinger?

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 12:14

ze is heel koel in haar hoofd.. niet zo heel snel bang, wil echt graag voor je werken...heel vriendelijk tegen andere paarden en mensen ze doet ook nietecht moeilijk met rijden, in het dressuren dan, want ze wil heel graag leren..

maar dan heeft ze nog een heel hete kant, we wonen bij de duinen in de buurt, en als we de duinen in gaan is ze zo heet! ze loopt alleen maar te dribbelen, alles is dan interessant en het enige wat ze wil is lopen, ze heeft ook een goed uithoudings vermogen.
dan heb je nog het springen.. ze kan het echt supergoed, springt er makkelijk over heen, maar hoe de aanloop is is niet normaal.. een parcours is heel moeilijk te rijden met haar, ten eerste trekt ze heel erg op t hout aan.. en ze stopt nooit, maar raced er wel als een idioot langs..ik heb dan niet vbeel te zeggen, net als in de bossen,ik kan haar sturen, zei regelt het tempo zegmaar.
ik heb eventueel een filmpje van in de duinen, en 1 van het springen..

maar moet ook zeggen dat ik niet de enigste ben die zegt dat ze dit in zich kan hebben.. veel mensen die vragen wat voor ras ze is, en als ik zeg dat we het niet zeker weten maar gokken op dit, zeggen ze dat het van allebei zou kunnen.

misschien ook wel handig, zoë heeft best veel behang, ze heeft ook echt sokken,, maar die haal ik er wel altijd af. haar manen zijn echt heel erg dik! trekken gaat niet, dus nu snij ik ze bij. maar haar voorpluk in tegenstelling is weer heel klein en dun..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:44

Rond in de ribben en arabisch? Als ik naar die merrie kijk denk ik eerder dat er een flinke scheut klassiek bloed inzit.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:59

[***] schreef:
Rond in de ribben en arabisch? Als ik naar die merrie kijk denk ik eerder dat er een flinke scheut klassiek bloed inzit.

Dat was mijn idee ook al, ze doet behoorlijk klassiek aan. Zeker het kruis is erg klassiek, dus ik zou eerder denken aan gelders bloed o.i.d.