Gezocht: Info en verhalen over amateurkeuring!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:06

Jalenka_Kiya schreef:
boenie bedankt voor de tips en de succeswensingen!
Ik ben al helemaal voorbereid maar misschien zijn er mensen die er nog wat aan hebben. Altijd fijn om te horen hoe andere mensen het doen. Glitterspray mag trouwens niet, ook geen gekleurde hoefolie etc.

oke, dacht ik al! ;)
en ik maakte mijn paard z'n hoeven altijd goed schoon de dag voor de keuring, dus alle stront en blubberzooi eraf!
en als ze dan goed schoon waren zette ik ze in de blanke olie(sommige gebruiken ook wel sla-olie).
dat geeft een beschermlaagje.
dan hoef je de dag zelf alleen nog maar de hoeven schoon te maken en dat gaat heel gemakkelijk omdat het er dan op zit.
dan deed ik altijd nog wat olie op de hoeven voor we weg gingen of als we daar aan kwamen.
en ik ben blij dat je het niet verkeerd opvat! :D
komt misschien wat betweterig over...maar dat is niet zo bedoeld!

zelf wilde ik ook wel graag met m'n nieuwe aanwinst naar de keuring, maar helaas is ook zij erg verkouden!
en omdat ze binnenkort geinsimineerd moet worden, richten we eerst al onze aandacht daarop!

het is misschien ook wel leuk om even te laten weten hoe het gegaan is op de keuring?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:08

Baby olie is eigelijk niet goed en vooral niet als de zon erop gaat schijnen. Dat gaat branden op een begeven moment. En bij de neus is een paard gevoelig en dan doet dat juist giga zeer.
Dat anderen wat werdt genoemd is idd duurder maar wel beter.
kijk anders eens bij arabian horse store. Die heeft alles voor keuringen en heeft geloof ik ook zo nu en dan ook koopjes.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 17:08

Komt helemaal niet betweterig over, ik vind het altijd leuk om te lezen hoe mensen zich erop voorbereiden. Ik hoop op morgen redelijk mooi weer want dan gaan we Kiya helemaal wasse, gelukkig krijg ik hulp! Jammer dat je zelf niet kunt komen omdat je paard verkouden is.
Zal zeker laten weten hoe het is gegaan!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:32

wij kijken er erg naar uit, Pladykt zijn dochter zal in de ring verschijnen(spannend :D ), en hopen dat Saida mee gaat doen tijdens de Western uitvoering(tevens kindje van Pladykt), een een zeer goede kennis gaan we helpen met haar prachtige schimmeldame(seniorklasse) *D

Anoniem

Re: Gezocht: Info en verhalen over amateurkeuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:53

Hey Natas wel filmen en foto's maken he.
wij moeten op vosje passen hihi

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:31

Morgen lekker wassen! Vind het hele gedoe er voor net zo leuk als het geen waar we dat voor doen :P Lekker het paard op poetsen :+ Heerlijk! :D
Wat ik me nog af voeg (beetje domme vraag misschien) was of ik met een ''gewoon'' wit dek mag rijden?

boeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:05

CxX waar wilde je anders mee gaan rijden?
volgens mij rijden ze gewoon in wedstrijdkleding enzo?!

en dat babyolie brand geloof ik niet zo eerlijk gezegd.
als ik me dochtertje in smeer met babyolie zal dat dus ook gaan irriteren?!
dat mogen ze dan echt niet verkopen lijkt mij!
en anders staat dat wel op de fles, want ze mogen het niet verkopen zonder dat dan te vermelden!
en ik heb 't bij mijn hengst altijd gedaan en ik heb nooit gemerkt dat ie er last van heeft!
plus dat de amateurkeuring in een binnenbak word gehouden kunnen ze er niet eens last van krijgen!
en zodra je klaar ben met keuren haal je 't er toch weer af?!

iedereen heel veel plezier met je paard klaarmaken morgen!
en heel veel succes met de keuring zelf!
zet 'm op!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:30

Zo we zijn druk aan het oefenen, woensdag heeft John Maarse mijn dochter geholpen met opstellen,

dat was een super mooi gezicht hoe hij op John reageerde en ineens een show monster bleek te wezen,
zo mooi zal het ons niet lukken maar goed , it is all for the fun !! Vind het zowieso heel spannend, mijn kleine man tussen al die senior hengsten.

Vandaag gaat hij lekker in het sop, gelukkig is het superlekker weer , tot morgen allemaal

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:08

Marijke ik geloof dat je het liefste met een zo klein mogelijk chabrak moet rijden, zadelvormig, zodat het niet te ver uitsteekt. Misschien kun je het van iemand lenen? Ik heb wel een springvromige chabrak in zwart, wil ik wel voor je meenemen maar ik weet niet wat voor zadel je hebt. Ik heb ook een vzh in donkergroen maar die is niet schoon, kan hem vanavond nog wel voor je wassen.

Babyolie kan trouwens wel verbranden, net als vaseline als je in de volle zon bent: omdat het er dik opzit en glimt kan het als een soort versterking werken. Maar omdat het binnen is zal dat niet gebeuren. Dat echte glansspul zal trouwens wel beter blijven zitten, loopt minder snel uit in de warmte.

Leuk dat het opstellen goed ging! Ik ben al maanden aan het oefenen en ze kan (als ze zin heeft) heel mooi staan. Ik hoop dat het een beetje gaat lukken als het morgen allemaal zo spannend is op vreemd terrein. Ach als ze maar stilstaat ;) Heb trouwens wel zin in al het getut vanmiddag! Net tentamen gehad, dus die stress is weg, nu de zenuwen voor morgen! Moet mijn setje voor de liberty nog afmaken, Kiya krijgt als het allemaal lukt een mooi borsttuig.

Iedereen allemaal heel erg veel succes!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:31

Voor iedereen die het niet weet kijk eens hier op http://www.arabianfantasie.nl/new_page_1.htm
Dan onder het kopje "Training" en dan "exterieur begeleiding" word alles haarfijn uitgelegd.

Baby olie kan zeker als een vergrootglas werken en gaan branden en waarom niet bij baby's? Omdat het daar in de huid word opgenomen maar bij onze paarden is dat anders want daar ligt het OP de huid.
Net als die olie's voor zonnebrand, geheid dat de meeste daar eerder mee verbranden dan met zonnebrandcreme. Waarom? De huid neemt niet alles op en alles wat voor de rest OP de huid ligt werkt als vergrootglas.

Vandaag kreeg ik mijn jaarling showhalster binnen voor Azhar, alleen nu doet hij helemaal niet meer mee met de keuring i.v.m flinke verkoudheid. :(:) het halstertje kan gelijk de kast weer in. (of we maken er nog even wat foto's mee :o )

Mariska werkt de hele week dus veel geoefend is er niet met floor. Maar wij gaan toch voornamelijk meer voor de rijrubriek en de premie keuring omdat we toch weten dat floor de keuring aan de hand niks aan vind. 8-)

Ik zeg was en poetste allemaal vandaag, wij hebben lekker mooi weer en tot morgen!!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:44

En en wat betreft het dekje.

De jury heeft liever een zadelvormig sjabrak maar wij hebben 2 jaar geleden ook gewoon meegedaan met een gewoon sjabrak.
Het enigste nadeel eraan is: Dat de jury moeilijker het "geheel" kan beoordelen.
Kan je echt niet aan een zadelvormig sjabrak komen mag je volgens mij ook gewoon starten met een gewoon sjabrak. (zadelvormige sjabrakken zijn ook steeds moeilijker te krijgen)
Don't shoot me If am wrong!
Wij hadden toen ook meerdere met een gewoon sjabrak en een enkele met zadelvormig. Kan je eraan komen zou ik het zeker wel doen want wij starten er ook mee alleen ga niet met je handen in het haar zitten als je er niet aan kan komen.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:34

Ik ga maar gewoon met een gewoon wit dek rijden. Ik heb ook even foto's zitten kijken van de jaren er voor en daar zie je het ook heel afwisselend is dus ze zullen er niet moeilijk over doen :D

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:40

zonde dat je nog maar met 1 paard meekan! Mijn merrie is helemaal klaar, straks alleen nog even wassen, halster geleend en gister der hoofdje geschoren :-) Iedereen succes met voorbereiden nog idd!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:52

Charis404 schreef:
zonde dat je nog maar met 1 paard meekan! Mijn merrie is helemaal klaar, straks alleen nog even wassen, halster geleend en gister der hoofdje geschoren :-) Iedereen succes met voorbereiden nog idd!

Succes meis, heb laatst wat pics mogen ontvangen van je schoonheid en ben erg van haar gecharmeerd! ;)

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:04

dank je en met zo'n zwarte neus ist toch ineens een heel ander paardje :P misschien zie ik je nog morgen, kan je haar in het echt bewonderen ;-)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:07

Charis404 schreef:
dank je en met zo'n zwarte neus ist toch ineens een heel ander paardje :P misschien zie ik je nog morgen, kan je haar in het echt bewonderen ;-)

ga je zeker even opzoeken, wij zijn er met 2 Am Staffords (zwarte en een lichtbruine) ;) dus dat kan niet missen :D

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:08

oke ik hoop er vanaf 11 uur te zijn dus tot dan! :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 17:07

Omdat mijn paard zo lekker in de sop gaat en morgen waarschijnlijk het schoonste is tot nu toe in haar hele leven, kan de baas ook niet achter blijven... heb mezelf dus even op de kapper getrakteerd ;)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:14

Heb er al zin in morgen. Ga haar straks helemaal wassen. Ben toch wel erg zenuwachtig.. Al die mooie paarden.. En volgens mij is de merrie 9 jaar en ouder rubriek goed vertegenwoordigd. Spannend :D:D

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 07:34

Het is eindelijk zover, yes yes yes .. heb al zolang zin in deze dag , al was het maar om allemaal lieve bekende weer te zien ...

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:20

Hoe is het bij jullie gegaan?

Paardje van mijn stalgenootje is helaas laatste geworden, maar had wel de beste gangen volgens de jury? mevrouw die uitleg gaf waarom ze het zo gekozen had

Emme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:00

Hoe is het gegaan met Pina? Het was voor haar al een tijdje geleden waarschijnlijk! Ben benieuwd naar de resulaten!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 23:17

Ik ga niet voor anderen reageren want weet niet de exacte uitslagen.

Wij zijn vol trots huiswaards gekeerd.

Onze merrie heeft een 2e premie behaald!!! :D

(we zijn zo trots op onze meid die 3 jaar geleden met de keuring aan de hand nog afgeschildert werd als een ruin met teveel wind onder de benen, en nu voor het eerst een premiekeuring doet en de 2e premie behaald!)

Rijrubriek wel helaas laatste 6e van de 6 :+ Maar daar waren diverse mensen het langs de kant er niet mee eens maar ach uitslag is uitslag toch?

En met de keuring aan de hand zijn we 4e van de 9 paarden geworden.!

Ik zeg geen slechte resultaten!

Heb even foto's van een andere forum af gehaald (arabische forum) omdat ik de foto's niet op deze pc heb staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:09

Wij hebben ook een top dag gehad en mochten met ons ventje een silver medal mee naar huis nemen. Wel heel jammer dat er in zijn rubriek maar drie paarden waren, zijn we nu reserve kampioen of gewoon een na laatste ..hahahahahahaha.

Het was een super ervaring, het laden ging best braaf, onderweg was hij zoet en ook op het terrein heeft hij zich super gedragen. Infopremie keuring was zeer leerzaam, met goede uitleg en veel complimenten over zijn hoofd, hals en uitstraling. Wel vonden ze hem wat achter in zijn ontwikkeling en hij mocht wat voller. Wat wil je met een nare duik in de sloot als jaarling, zware blessure als twenter en een tijdelijke plek waar hij achteraf veelste weinig te eten kreeg. We zijn de schade aan het inhalen, maar gaat natuurlijk niet in een nacht.

Tijdens de aan de hand show heb ik echt genoten van mijn dochter haar grote smile en stoute hoofd van mijn paardenkind. Thuis aangekomen was hij behoorlijk opgewonden, je zou toch denken dat hij moe zou zijn na zoveel indrukken en moest even laten weten dat hij weer thuis was.. Zeer vrolijk zijn merrie buurvrouw begroet en toen lekker met zijn neus in de voerbak.

Op naar regio west, weet bij voorbaat dat hij niet op kan tegen al dat grote hengsten geweld maar we gaan voor de ervaring en gezelligheid.

ben nog opzoek naar foto's , heb zelf niets kunnen maken , voor de info premie keuring waren we nr 86 en bij aan de hand 63

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 12:40

Nickey ik zie dat jankan ook de foto's alweer online heeft staan: jankan.nl. Van Kiya staan er echt ontzettend veel foto's tussen, Fuego staat er misschien ook bij? Heb alleen even snel mezelf gezocht ;)

Ik quote mezelf nog even van het andere forum:

Jalenka v W schreef:
Ook wij hebben een hele leuke dag gehad. Ik ben ontzettend trots op Kiya omdat ze zich voorbeeldig heeft gedragen. Voor het eerst zo een hele dag op een keuring, in een binnenbak en met allemaal vreemde paarden.
We hebben een mooie twee prijs behaald in de rubriek 9 jaar en oudere merries. Terecht gingen de lintjes voor het kampioenschap senior merries aan onze neus voorbij maar dit kon me niet deren. Ik was al heel erg blij!
In de liberty kon je merken dat Kiya het soms nog wat spannend vond en was ze eerst even op zoek naar de uitgang. Uiteindelijk heeft ze zich wat stukjes van haar beste kant laten zien. We kregen een 5e plaats.
Ik ben heel tevreden en heb een hele leuke dag gehad. Nooit verwacht dat we een beker mee naar huis zouden nemen, maar ik ben vooral blij en trots op Kiya!