Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fanclubE_Gal

Re: Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:11

Hebben jullie weleens naar het losrijden gekeken, dan zie je hoe het echt gaat.

enne, ik geloof dat al deze paarden een betere verzorging krijgen dan de paarden van de gemiddelde (en de bovengemiddelde) bokker.

Waarom toch altijd iedereen afzeiken. Is dat het enige waar alle mensen op bokt hun plezier van kunnen halen. Laten we het eens gezellig houden en allemaal hopen dat florencio een goede en gezonde carriere tegemoet gaat. En rubels rustig kan herstellen. Waar ik alle vertrouwen in heb

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:18

Alanta schreef:
janderegelaa schreef:
Maar jij bent altijd tegendraads, moest je hem zelf jureren?

Weer afgunst!?

Nee hoor, gewoon even een steekje. Waarom zou ik afgunstig moeten zijn? het is toch niet zijn hengst.

Overigens benijd ik de eigenaren niet want hij is nog steeds EVA positief.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:38

janderegelaa schreef:
Overigens benijd ik de eigenaren niet want hij is nog steeds EVA positief.

Maar goed ook.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:09

Ha, ha, leuk topic.

Ik heb Florencio nog niet mogen aanschouwen en ben dus erg benieuwd naar hem wanneer hij in de ring gaat verschijnen.
Ik vind dat met name Appie (HP) een paard prima weet te presenteren maar op mijn paard mag niet zitten Tong uitsteken .
Ik heb haar over 10 jaar ook nog graag heel.
En over Edward al helemaal niet te spreken. Sorry, hoor. Maar dat hij nog fans heeft....
Als je alleen al naar de Pavo-cup finale kijkt dan vraag je je toch werkelijk af men mee bezig is.
De benen moeten steeds hoger de lucht in. Men wil alleen geld en roem hebben ten koste van de paarden.
Er zijn al genoeg dekhengsten de vernieling ingereden.
Maar daar zit de hengstenhouder niet mee. De hengst heeft naam gemaakt en de dekkingen komen binnen. Kassa dus. Ik denk daarbij ook aan Rubiquel.
Rubels wordt echt gekoesterd door Renate. Elke hengst moet zo'n eigenaar hebben.
Ik denk dat Appie wel de tijd heeft genomen voor Rubels.
Appie is veel gevraagd ruiter en zal nu veel meer op druk moeten presteren. Helaas gaat dan wel eens ten koste van paarden. Ik vind dat de eigenaren van de paarden hier net zo fout zijn.
En over Edward ben ik snel uitgesproken.
Wat een groffe ruiter is dat.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:15

Misschien is het handig eerst je namen te leren spellen.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:23

VValar schreef:
Misschien is het handig eerst je namen te leren spellen.

Ik begrijp je vraag niet. Welke namen??

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:27

Nou voordat je alles en iedereen gaat afzeiken is het misschien wel handig om de namen goed te schrijven. Appie= Happie, Rubiquel= Rubiquil

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:30

VValar schreef:
Nou voordat je alles en iedereen gaat afzeiken is het misschien wel handig om de namen goed te schrijven. Appie= Happie, Rubiquel= Rubiquil

Je doe het nu zelf. afzeiken.... Haha!
Maar Appie heet in westbrabant gewoon Appie.
T'is dat wij hier in het brabantse de H niet altijd uitspreken.
En van Rubiquil is gewoon een typevoutje.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:36

hele topic doorgelezen. Maar wat is godsnaam heeft Rubiquil hier mee te maken? Verward

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:49

Die schijnt ook in de poeier te zijn gereden...
Ik dacht altijd dat een hoge hoefzweer het dier uit conditie dwong te geraken en dat ze hem daarna gewoon niet weer hebben opgepakt omdat de nafok het stokje al had overgenomen...
Tenminste: Rubiquil proberen ze volgens mij niet elke 6 maanden opnieuw naar GP te laten rijden. Voor zover ik weet Knipoog

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:50

Je houdt niet op he, Dees!!

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:51

ladymagic schreef:
Saartje1 schreef:

Ben jij zo intiem met de eigenaren dat ze jou wél zouden toevertrouwen dat het dier zeer waarschijnlijk niet meer gezond wordt?

Er is maar 1 eigenaar namenlijk renate landa,en ja dat ben ik .

Ik ben nou gewoon heel nieuwschierig,
Dit is wat saartje 1 zei op pagina 2, Ik dacht net als Dees dat zij de eigenaar was want dat zegt ze hier. Ik kan me voorstellen dat Dees zo reageerd en ben het maar haar eens. Paarden worden veel te jong te zwaar belast, én dekdienst én wedstrijden op hoog niveau.

Ik begrijp dat je dat zou kunnen lezen maar het is gewoon antwoord op de vraag die zij stelt :Ben jij zo intiem?daar op zeg ik Jaa dat ben ik.

Maar het blijft grappig dar er zo veel mensen zo verschillend naar dingen kunnen kijken,of het nu gaat over verzorging,training ,of voorstellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:54

Tonge jonge wat een gedoe hier weer.
Florencio is een heel talentvol paard en het zou idd hartstikke zonde zijn als ie door een blessure vroegtijdig moest afhaken maar wie zijn wij om daar iets aan te veranderen of te doen?
En ja ik weet hoeveel paarden er via de achterdeur verdwijnen bij de topruiters, vanwege ernstig blessureleed etc., maar we hebben er niks aan om ons daar druk over te maken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:55

Alanta schreef:
Je houdt niet op he, [naam verwijderd]!!

Huh?
Jij in ieder geval niet. Get a life.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:00

Ik denk dat er bij de amateurs meer paarden verdwijnen,of erger nog die hobbelen er gewoon op door op concours en als ze nietop zij gaan krijgen ze nog een klap mee ook ,dat vind ik pas dierenleed!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:04

Dees schreef:
Alanta schreef:
Je houdt niet op he, Dees!!

Huh?
Jij in ieder geval niet. Get a life.

En dat zeg jij?? Iedereen maar lekker de grond intrappen!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:13

Saartje1 schreef:
Ik denk dat er bij de amateurs meer paarden verdwijnen,of erger nog die hobbelen er gewoon op door op concours en als ze nietop zij gaan krijgen ze nog een klap mee ook ,dat vind ik pas dierenleed!

Dat ben ik met je eens...
Het is schrijnend hoe sommigen denken dat ze op een machine deelnemen aan wedstrijden.
En als het beestje het niet meer doet, koopt men gewoon een nieuwe 3, 4 jarige. Want sjemig, je kan toch niet gezien worden op een 12 jarige.

De gemiddelde leeftijd van onze Nederlandse paardenpopulatie is 7 jaar...
Dat is toch niet goed? Dat zet je toch aan het denken, of niet dan?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:15

Ik ben het eens met Dees, en vind niet dat ze doet aan stemmingsmakerij. Ik word er ziek van als ik al die jonge dieren in de Pavo Cup zie lopen, 15 minuten voluit in de uitgestrekte draf/galop, waarbij ze te kort in de hals worden gereden met een weggedrukte rug. Die dieren zijn er helemaal nog niet klaar voor. Niks mis mee als een 7 jarige in de Lichte tour wordt gestart, zie Salinero. Maar die is wel vanaf jongs af aan thuis gehouden, die heeft niet op zn vierde/vijfde volop moeten dekken en presteren op de Pavo Cup/hengstencompetitie/ selecties voor Verden… das nogal een verschil hoor.
Ook ik heb een paard bij ‘ een topruiter’ in NL vandaan. Beest is compleet verziekt. Trukkendoos kon zo open, maar halthouden/rechtuit/aangaloperen/ontspannen en halsstrekken had ie geen kaas van gegeten.
En waar Happie en EG ( maar ook vele andere) mee bezig zijn klopt in mijn ogen niet.
Maar goed, das de mode tegenwoordig, mensen fokken gewoon met al hun merries bij 1 hengst, niks uitpluizen qua bloedlijnen, nee hoor gewoon bij 1 hengst houden omdat ie het zo goed doet in de Pavo

En zolang mensen dat blijven doen, zullen hengstenhouders als een kip zonder kop hengsten aanbieden aan dat soort ruiters. Geef HP en EG eens ongelijk. Dit is hun boterham, en zij kunnen er leuk aan verdienen en gaan met de mode mee. Zo’n hengst is een korte investering voor hen ( de hengsteneigenaren) .. Poosje aan de top, meedoen aan de Pavo/selecties Verden, hengst in de picture, en kassaaaa, tjing tjing. Hengst dekt zoveel, die heeft alle managmentkosten allang weer binnen gehaald.
Tijd voor de volgende…

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:20

Ja idd Dees en dat er dan nog mensen zijn die het echt niet voelen of weten is al erg,maar dan heb je toch blijkbaar ook een aardig aantal instructeurs die het niet zien of er niets aan doen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:16

Dees schreef:
Die schijnt ook in de poeier te zijn gereden...
Ik dacht altijd dat een hoge hoefzweer het dier uit conditie dwong te geraken en dat ze hem daarna gewoon niet weer hebben opgepakt omdat de nafok het stokje al had overgenomen...
Tenminste: Rubiquil proberen ze volgens mij niet elke 6 maanden opnieuw naar GP te laten rijden. Voor zover ik weet Knipoog

nou als die naar de fiilstijnen is gereden dan weet ik niet welke topper ik heb gezien in januari op de NRPS hengstenshowdag. Hengst liep weer als vanouds gewoon de sterren van de hemel. Heeft al genoeg bewezen vind ik. Daar zijn ze tenminste zuinig mee.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:39

Jeetje, dit is gewoon BETER als de Story!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vind Florencio en Rubels wel goed lopen en HP en EG mogen van mij inderdaad wel eens met iets minder druk rijden. Maar rijden kunnen ze wel!

Ik denk dat het gemiddelde hier op bokt in de sport niet hoger ligt al L?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:47

TICKELS schreef:
Jeetje, dit is gewoon BETER als de Story!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vind Florencio en Rubels wel goed lopen en HP en EG mogen van mij inderdaad wel eens met iets minder druk rijden. Maar rijden kunnen ze wel!

Ik denk dat het gemiddelde hier op bokt in de sport niet hoger ligt al L?

Dusssss, een L ruiter kan een paard misschien wel tien keer beter voorstellen. Iemand kan heel goed jonge paarden opleiden, maar toch niet geklasseerd zijn in de sport. Zo zijn er ook zat, die wel meedraaien in de sport, maar poedersuiker rijden. Meningen verschillen.... zo ook in dit topic, de een vindt het mooi, de ander niet.

En petraaken, het zou mij niets verbazen als dat paard ook naar zn grootje is gereden, dat worden ze daar allemaal. Waarom perse net even voor de verandering van de nieuwe dressuurregels een jong paard nog even in het Z starten..... omdat je anders weer een jaartje moet wachten, en kijk dat kan dus niet he...... er moet geld verdient worden, ongeacht of het paard het aankan. Z dressuur staat toch beter op papier dan M tenslotte.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:02

weule schreef:
salinero liep grand Prix op 8-jarige leeftijd? dus op 7-jarige leeftijd werd ook hij lichte tour(minimaal) getraind?.. die loopt anders niet verkeerd(en ook iets langer dan 3 wedstrijdjes op topniveau) en nee, ik ben geen voorstander van HP en EG methode, en dan praat ik uit ervaring als ik zeg dat ze (hengsten) paarden kapot rijden.. Maar sommige reacties vind ik wel iets té..

Maar volgens mij is Salinero ruin en hoeft dus ook geen dekseizoen te draaien!

Maar ik ben het ermee eens dat die jonge paarden echt overvraagd worden. Ik snap dat er geld verdiend moet worden, maar het zijn wel dieren. Maar aan de andere kant worden er allerlei dieren volgespoten met hormonen om maar zo snel mogelijk 'rijp' te zijn. En die eten we op na een rotleven.

Ik ben in ieder geval zuinig op de mijne, die is 3 en een half en loopt nu nog lekker te scharrelen in het land en ik heb er nog geen minuut op gezeten. Maar dat is tegenwoordig luxe...en die hebben paarden als Florencio en Rubels helaas niet. Maar goed, 7 dagen per week 23 u op stal staan en 1 uurtje per dag eruit is ook niks. Er valt overal wel wat voor te zeggen. Ik zou wel zuinig zijn op paarden als Florencio en Rubels... Zeker Rubels is in staat om een goede GP-er te worden, dus ik denk dat je er behoorlijk ziek van bent als hij nu al peesblessures heeft door te veel en te snel te willen.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:16

Jemig...

Ik sla bijna stijl achterover na het lezen van de afgelopen 5 pagina's.
Als dit de manier is om met elkaar te discuseren...

Ik heb Florencio al een aantal keer in het echt gezien en vind het een erg goed paard. Ik heb in Verden en tijdens de hengstencomp. ook elke keer weer van m genoten.
Ik hoop dat hij heel blijft en het nog ver gaat schoppen.( niet alleen omdat we een veulen van hem verwachten... Knipoog )
Over de manier van rijden van HP; Ik vind hem "soms" wel eens met teveel druk rijden op die jonge dieren. Maar goed, we willen ook allemaal niet anders zien op de Pavo Cup...
Maar wanneer ik hem dan op Florencio zie rondrijden, valt hij vaak wel weg en zie ik alleen het paard.
Dat in tegenstelling tot EG. Die is (zit) altijd wel zeer nadrukkelijk aanwezig is op zijn paarden...
En ik ben het eens met de opmerking dat hij minder is gaan zitten. Heb ook een beetje het idee dat dit is gekomen nadat hij dat nieuwe rare zadel gekregen heeft...
Scheve mond

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:28

Cupcake schreef:
milou123 schreef:
tuurlijk Schijnheilig (met dank aan wat mensen die het tegen kwamen hoor Tong uitsteken )

ben ook florencio fan en hp ook Tong uitsteken

Ikke ook hoor Tong uitsteken
Ben ook fan van Florencio en HP, en van Edje.
Kijkt wat hij bereikt heeft.
Daar kunnen de meeste van ons alleen maar van dromen...

join the club Haha! Go jij! Go jij!