Welke hengst komt echt NIET op je merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Welke hengst komt echt NIET op je merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:15

Hengsten zonder papieren of buiten het ras, waar ik dan geen papier bij krijg.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:28

Hèhè eindelijk een beetje verstandige opmerking. Ik kan me goed voorstellen dat je niet gaat fokken met een hengst zonder papieren of van een ander ras. De rest heeft het over namen. Geen Jazz, geen Heartbreaker, geen Pietje geen Klaasje. Ik denk dat er inderdaad wel hengsten zijn die een gevoeliger karakter doorgeven, vaak wel de betere hengsten. Als je dat dan al weet en je je veulen veel vertrouwen en de kans geeft om te groeien, kan je toch een superpaard gefokt hebben. Veel mensen zijn veel te ongeduldig en inderdaad dan ook niet geschikt voor een Jazz, Heartbreaker of noem er nog maar een paar. Die willen paarden die zo snel mogelijk presteren en zetten veel druk op hun jongelingen. Tsja, grote kans dat het dan mis gaat.Denk dat er daarom ook een hoop scherpe opmerkingen gemaakt worden in dit topic, omdat die mensen zelf niet met gevoelige karakterpaarden om kunnen gaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:59

Ik vond mijn opmerking anders ook wel verstandig: een te dure dekhengst. Chinchin zou het daarom ook nooit worden. Tenzij ik een lotje op die hengstenhouderij zou winnen....

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:02

Lancet niet, dat is de papa van mijn merrie Tong uitsteken

Jazz niet, want dan krijg ik een echt onhandelbaar veulen kwa karakter Nagelbijten / Gniffelen
Lingh en Krack C niet, mij te duur Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:03

Ach waarom geen namen? Als je weet dat een hengst niet op je merrie past kun je rustig namen noemen hoor Knipoog Dat zegt niks over de hengst zelf. Samber vind ik een goede hengst, maar hij past gewoon niet op mijn merrie en dus komt hij er niet op. Nu dekt hij ook niet meer dus hij komt nergens meer op. Clown

Een te dure dekhengst, tja ligt er aan. Chinchin vind ik wel belachelijk duur terwijl ik Ferro voor zijn kunnen wel weer redelijk 'gemiddeld' vind en Montecristo vind ik dus ook weer té duur.

Ieder zo'n redenen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:14

Sammie schreef:
Ach waarom geen namen? Als je weet dat een hengst niet op je merrie past kun je rustig namen noemen hoor Knipoog Dat zegt niks over de hengst zelf. Samber vind ik een goede hengst, maar hij past gewoon niet op mijn merrie en dus komt hij er niet op. Nu dekt hij ook niet meer dus hij komt nergens meer op. Clown

Een te dure dekhengst, tja ligt er aan. Chinchin vind ik wel belachelijk duur terwijl ik Ferro voor zijn kunnen wel weer redelijk 'gemiddeld' vind en Montecristo vind ik dus ook weer té duur.

Ieder zo'n redenen.

ferro gemiddeld??
die leeft niet eens meer dus hoe zou hij dan kunnen dekken?
zijn laatste sperma zal ook wel op zijn of niet?? Haha! Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:23

A. een hengst waarvan het dekgeld al meer dan 1000 euro bedraagt.
B. een hengst waarvan de hengstenhouder al zegt dat hij niet matcht met mijn merrie
C. een hengst met een karakter waar al vraagtekens bij zijn(of dat nu terecht is of niet ik word er toch door beinvloed). Of eentje waar als je de bloedvoering combineert met mijn merrie al problemen mee kan verwachten. Da's een beetje ingewortelde angst want mijn vorige was/is een BalzflugxExkursxAmor en die maakte helaas alle (voor)oordelen van zijn afstamming waar!
D. een bonte want dat vind ik niet mooi.
E. een hengst die niet bewezen allround is want ik wil een allround paard fokken, moet kunnen springen en dressuren en dat hoeft zeer zeker niet op topniveau te zijn

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:34

Ketaki heeft nog nooit van diepvries gehoord Clown

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:40

Gribaldi! Ik vind de nakomelingen niet mooi! Veelste lang en slap en gewoon niet mijn type.
En eigenlijk ook Jazz (net als meerdere) de Bouw en het karakter spreekt me niet aan.

Amsterdam vind ik helemaal niks!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:05

Sammie schreef:

jawel hoor, maar ooit moet dat ook op raken, lijkt mij.
dus dan hoe wil je dan ferro's maken Knipoog
zo bedoel ik dat Tong uitsteken

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:56

Ja, overal komt een einde aan. En uiteindelijk is dat maar goed ook! Tijd voor nieuw bloed!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:59

Gribaldi! Er zijn maar een aantal gribaldi-toppers in nederland, daar is Painted Black er een van. En waar staat ie? Juist, bij Anky.. Neej, de Gribaldi's vind ik totaal niks hebben. Geen front, iel gebouwd en weinig massa. En dan spreek ik niet over alle gribaldi's he!!
Gribaldi zelf vind ik echt een beeldschoon beest.. Lachen

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:05

Dat ligt er geheel aan welke merrie ik wil laten dekken Lachen

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:33

Ik zie hier gemiddeld 10x per pagina de naam Jazz voorbij komen. Heeft iemand van deze mensen zelf al eens een Jazz in handen gehad? Jazz heeft geen makkelijk karakter, maar is daarom niet meteen minder. Het kan een onwijze uitdaging zijn om een Jazz braaf aan het werk te krijgen, maar dat geeft dan wel een gevoel van voldoening. Bovendien kunnen Jazz'jes leuk lopen en hebben ze geen vervelende bouw. (Over het algemeen.)

Ben benieuwd waar jullie allemaal je mening op baseren. Lachen

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:18

dblijham schreef:
De moeder van mijn Havel was een Tangelo x Epigoon. Navelle is een zeer talentvol paard dat het dressuurwerk enorm goed oppakte, ze werd ( omdat het met mij niet klikte ) gereden door een jongen die daarvoor een E pony voor mij uitgebracht had. Paard en ruiter hadden een hele goede band, Navelle was zelfs jaloers op zijn moeder !!! Onder het zadel werd zij echter steeds gevaarlijker en probeerde zich oa regelmatig op muren kapot te lopen. DA en fysio erbij gehad, niets te vinden. Toen zelfs haar ruiter bang begon te worden ( was toch niet bang aangelegd) hebben we haar door een prof laten rijden, na een tijdje ging dat goed maar bij andere ruiters bleef ze gevaarlijk. Dan heeft het voor zowel het paard als voor de ruiter geen zin om te blijven klooien dus is ze verkocht.

Kwam dit topic toevallig tegen.
Ik heb Navelle destijds gekocht. Ik had direct een klik met haar toen ik haar tijdens de bezichtiging reed. Ze is nu 2 jaar bij mij en is er 1 keer vandoor gegaan toen ze dacht dat ze van mij op haar kop zou krijgen. Heb dit heel rustig opgelost en met heel veel vertrouwen is het allemaal goed gekomen. Ben echt superblij met haar. Ze wil altijd aan het werk. Heb haar eerst uitgebracht in de B. Veel mensen kenden haar in onze omgeving. Tijdens prijsuitreikingen werd mij regelmatig gevraagd wat ik met dat beest gedaan had omdat ze wisten hoe ze vroeger was. Ben de B doorgevlogen heb haar 1 keer in de L gestart en ook direct een winstpunt. Helaas doordat ik nu mijn andalusierhengst op wedstrijden uitbreng en door drukte op het bedrijf te weinig tijd om met haar verder de wedstrijden te rijden. Heb nog steeds een startkaart dus wie weet.... Wil haar in principe niet meer kwijt, want het is een echte lieverd die voor mij door het vuur gaat. Zelfs als ze een tijdje niet gereden is, kan ik er zo zonder meer weer opstappen. En er vandoor gaan heeft ze nooit meer gedaan. Ik ben zelf niet een superruiter, heb vroeger met mijn fjord tot de L2 gereden maar heb wel veel gevoel voor de omgang met gevoelige paarden. En dat is Navelle zeker, ze is bang om iets fout te doen. Als ik haar dan direct geruststel is het ook weer goed.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:21

Jazz Ja puur vanwege zijn karakter

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:40

Ketaki schreef:
Sammie schreef:

jawel hoor, maar ooit moet dat ook op raken, lijkt mij.
dus dan hoe wil je dan ferro's maken Knipoog
zo bedoel ik dat Tong uitsteken

Maar er is voorlopig nog voldoende sperma.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:45

het sperma van Ferro wordt uitsluitend gebruikt voor bepaalde merries en toen mijn fokker ferro op zijn merrie wilde hebben kosten het toen al 2000 euro

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:47

Lingh never never never nooit niet en ook een Engels volbloed never never nooit niet, daarnaast ook niet Krack of zonen (of afst. van Flemming), Jazz, Painted Black en Gribaldi.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:48

Ketaki schreef:
Arjen2 schreef:
Als of een luchtzuiger geen goed sportpaard kan zijn

kan zijn dat sommige mensen daar idd op afknappen Knipoog

ze willen, lijkt me, geen paard met gebreken Bloos

is niet genetisch bepaald hoor

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:52

Djesseka schreef:
Ik zie hier gemiddeld 10x per pagina de naam Jazz voorbij komen. Heeft iemand van deze mensen zelf al eens een Jazz in handen gehad? Jazz heeft geen makkelijk karakter, maar is daarom niet meteen minder. Het kan een onwijze uitdaging zijn om een Jazz braaf aan het werk te krijgen, maar dat geeft dan wel een gevoel van voldoening. Bovendien kunnen Jazz'jes leuk lopen en hebben ze geen vervelende bouw. (Over het algemeen.)

Ben benieuwd waar jullie allemaal je mening op baseren. Lachen

Ja en een geweldige merrie, maar als ik zie hoeveel mij dat gekost heeft aan tijd en moeite, zou ik er nu voor kiezen om een hengst te kiezen die bij een merrie past en die ook een rustig karakter heeft. Als een paard meewerkt is het zóveel makkelijker!! Nou geen vervelende bouw... als je er maar een geldersachtige merrie achter zet gaaat het meestal nog wel... maar verder ben ik er meestal niet zo weg van.

Deze Jazz merrie heb ik heeeel veel in handen gehad, een half jaar elke dag voordat ik haar ingereden heb. Met veel liefde en toewijding, maar voor mij niet weer!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:15

sjonge jonge jonge,wat een oud topic.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:31

Iris_panta schreef:
Jazz Ja puur vanwege zijn karakter

En ken jij jazz dan in real life???

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:36

sigrid1182 schreef:
flemmingh......heb diverse mooie flemminghs gezien, maar ook bar slechte....

Heartbreaker...( de naam zegt t al) en OOseven en Ferro.....om er nog een paar te noemen.....

Al kreeg ik er geld op toe.....

Haertbreaker vind ik juist super! Alle producten die ik al van hem gezien heb, springen de pannen van het dak en hebben meestal een goed karakter...

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:44

Ja ik was echt verbaasd dat ik heartbreaker in dit topic tegen kom want die had ik hier echt niet verwacht.
Hij is 1 van de topverervers van de afgelopen 10 jaar. Dus ben heel erg nieuwsgierig waarom sigrid deze hengst niet wil...