welk veulen voor goede investering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: welk veulen voor goede investering

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:37

Mireille1970 schreef:

Tuurlijk, bij bulk koop heb je dat absoluut. Maar ik kocht er 1 per jaar. De enige mindere die ik had waren de zelfgefokte hengsten (op 1 na), de merries daarentegen deden en doen het goed. Maar inderdaad wat ik heb aangekocht is voor niet meer voor een ton te koop hoor. Kan er ook niets aan doen. En ik betaalde in en rond 1990 meer dan 8000 gulden voor die veulens (per stuk). Dat was best geld voor veulens van 3 dagen oud. Om ze na het winnen van de selectie PAVO-cup met mij erop en het winnen van de voorselecties VSN als 4 jarigen nog voor de finales te verkopen. Ze liepen of lopen allemaal in de GP of LT mee. Mazzel? Kan... hoeft niet Knipoog

*edit*

Weet het al Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:08

Wat stond er eerst? Had je een vraag. Ik realiseer me namelijk dat het er een beetje beroert staat, kapsonesachtig voor mensen die me niet kennen. Maar ik bedoel mijn ervaring te delen met jullie opdat je je realiseert dat als je verder wilt komen en geld wilt verdienen in de handel je niet moet beginnen met een gewone, maar je geld uit moet geven aan een echte.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 07:18

Ik vind dit een interesant topic :d
Ik wil straks (als we een eigen plek hebben met stallen etc.) ook jonge paarden gaan beleren en dan weer verkopen, maar als ik het goedbegrijp vinden jullie een 2 jarige dan de beste "investering" / tijd om te kopen??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:34

Saffier schreef:
Ik vind dit een interesant topic :d
Ik wil straks (als we een eigen plek hebben met stallen etc.) ook jonge paarden gaan beleren en dan weer verkopen, maar als ik het goedbegrijp vinden jullie een 2 jarige dan de beste "investering" / tijd om te kopen??

De investering is pas een beetje zeker als je ze rondom kan laten keuren, dat heeft bij jonge opgroeiende paarden geen zin, maar gebeurt doorgaans wanneer ze 2 1/2 jaar zijn.
Ze zijn dan nog wel iets betaalbaarder omdat er niet nog een dure winter in gaat zitten en bij de fokkers dan plaats maken voor de veulens die dat jaar geboren zijn. Bij het KWPN is er nu een discussie of de hengsten als ze net 2 zijn al op de foto's kunnen zodat heel veel hengsten dan die voor niets al die hele zomer op stal worden gezet en getraind.
Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:05

Een veulen als investering.. dan moet je iets spectaculairs in het veulen vinden wat anderen nog niet hebben gevonden, zodat de aankoopprijs laag is. En dan moet het veulen zich ook echt waarmaken!

Uiteindelijk haal je 9 van de 10 keer lang niet alle kosten van je veulen uit de verkoopprijs. En er zitten natuurlijk bepaalde risico's aan verbonden...

Zelf heb ik ook een veulen gekocht, dat dier is nu twee jaar oud. Zij is voor mij het sportpaard waar ik straks graag verder mee wil komen, dus wel een investering in de toekomst, maar niet om er geld mee te verdienen.

Toendertijd zijn er meerdere mensen geweest die mij wilden tegenhouden. Die adviezen heb ik in de wind geslagen en daar ben ik nu blij om!

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 22:08

sarabande schreef:
libke schreef:
Hmmm ..toch raar dan dat de grote hengstenboeren en handelaren allemaal met een spulletje aan huis staan (huis ,stallen goede bak ,stapmolen ) en met een ferme mercedes rondtuffen en ook met de mooiste vrachtwagens rondrijden ...weinig te verdienen in de paarden ???Nee hoor je moet alleen de juiste weg weten ...en hoe groter je investering ...hoe beter je eraan verdient gaat hier toch ook een beetje op

Je geeft jezelf al antwoord
TS is geen grote handelaar, noch hengstenboer, dat is het perspectief van waaruit gereageerd wordt.
Die GROTE mannen stellen hier niet zon vraag.

om deze twee heb ik echt binnenpret, waarom...dat hou ik voor mezelf

vind het wel leuk hoe er verschilende meningen worden gegeven en hoe jullie er over denke.