Garanco-nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haan

Re: Garanco-nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:50

Oeps als ik dit allemaal lees durf ik mijn eigen Garanco niet eens meer zadelmak te maken ........ Knipoog

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:16

haan schreef:
Oeps als ik dit allemaal lees durf ik mijn eigen Garanco niet eens meer zadelmak te maken ........ Knipoog

nee Knipoog Zou er maar niet aan beginnen Knipoog Haha!

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:20

DunDijk schreef:
Ik denk zeker dat er wel wat karakter van Garanco afkomt Ja
Schijnt ook niet altijd de eenvoudigste te zijn geweest Tong uitsteken
Volgens mij begint ons veulen ook een echte Garanco te worden Nagelbijten / Gniffelen
Ze kan heel lief zijn, maar volgens mij alleen als ze het wil Clown

Volgens mij hebben alle Garanco's dat Knipoog Ze doen lekker wat ze zelf willen doen en ach Tong uitsteken af en toe naar de mens luisteren oke Clown maar alleen omdat ze daar eten Vork van krijgen Haha! Tong uitsteken

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:08

hallo,

ik kwam op dit topic na gegoogeld te hebben met het woord garanco.
Ik ben nieuw op bokt.nl en ik weet nog niet precies hoe het allemaal werkt.
Ik heb sinds 1 maart 2007 een 9 jarige donkerbruine ruin van Garanco
In het begin was hij erg braaf maar dat kwam ook omdat hij totaal geen conditie en geen spiermassa e.d. meer had omdat de vorige eigenaresse in het jaar evoor ivm tijdgebrek bijna niks meer met het paard had gedaan.
Het paard was mager, had geen spiermassa meer, had erg dikke vacht, lange klitterige manen en staart enz.
Na een paar weken toen het paard zichtbaar mooier werd en zich beter ging voelen werd het een totaal ander paard!!
schrikkerig, paniekerig soms. Ik ben ondertussen bijna een half jaar verder maar ik rijd nog steeds in de binnenbak met hem waar hij ook nog steeds niet helemaal ontspannen is, om de paar minuten ontlasting , hoofd omhoog, kijkerig , verschieterig enz. Maar ooit zijn er ook dagenn dat het voortreffelijk gaat. Dan is hij ontzettend braaf en dan gaat het rijden erg goed. Ik rijd dressuurmatig met hem , springen kan hij erg goed maar ik niet Bloos
Dus ik laat hem wel eens losspringen en dat vind hij erg leuk
hij kan niet alleen zijn: op d wei of op de stal want dat flipt hij door. Ook als ik alleen in de binnenbak rijd vind hij dat niet fijn.
Buitenrijden is een ramp: ik heb twee keer buitengereden en ik ben er twee hard van af gevallen. De tweede keer is hij omgedraaid en terug naar huis gegaan in volle rengalop. doodend en ik ben er daarom toen ook afgesprongen.
Hierdoor ben ik wel veel vertrouwen in hem kwijtgeraakt en ik ben sindsdien niet meer buiten gaan rijden. Iemand anders heeft hem nog wel een enkele keer mee op buitenritje genomen maar hij is dan niet ontspannen.
en daar baal ik erg van want ik wil fijn met hem buiten gaan rijden. Ooit verschiet hij om de meest on benullige dingen. Hij is bv. verkeersmak(crossmotors op volle snelheid en herriemakend uitgezonderd) maar ooit verschiet hij ineens zo erg dat hij naar het "gevaar"toespringst zoals bv. een auto. Dit heb ik al een paar keer gehad. Boos!
ook heeft hij een tijdje niet over de weg willen lopen. Hij ging dan gewoon stilstaan midden op de weg en plankgas achteruit. er was niks meer mee te beginnen maar deze kwestie heb ik inmiddels gewonnen door elke keer gewoon opnieuw te proberen.
Ik heb al paar keer op het punt gestaan om hem te verkopen maar ondanks dat ik hem pas een half jaar heb ben ik toch wel aan hem gehecht en ik wil er gewoon een fijn en braaf paard van maken.
Hij is ondertussen ook al een behoorlijke beauty geworden vind ik zelf. Qua hals mag er nog wel meer spiermassa op mar dan is hij verder echt perfect bijna.
Ik zou graag een foto van hem op dit forum willen zetten maar ik weet niet hoe dat moet. Als iemand tips voor me heeft om dat te doen of om mijn paard beter te begrijpen e.d. dan hoor ik graag van je.

groeten

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:26

haan schreef:

hahaha nou "mijn"garanco was super braaf met inrijden Ja
hij was zelfs sloom Vork
nou das der wel uit hoor pfff

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:23

Nou de mijne staat nog steeds lekker in het land te groeien en te spelen, ze is inmiddels 3,5.
Het is mijn bedoeling dat, ze zodra ze op stal komt (oktober ofzo.... Knipoog heb geen haast), aan het werk gaat. Leuk heb er nu al zin in Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:51

Ik ga binnen kort een kleinzoon van Garanco uitbrengen in de dressuur Lachen

June_Riando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:30

hej

ik heb ook en nakomeling van garanco en die is ook bang als hij muizen langs de bakrand lopen te piepen het zit dus waarschijnlijk in het bloed Tong uitsteken Tong uitsteken

groetjes Amy

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:27

mijn garanco op dit moment 3,5 jaar en nog steeds lekker in de wei !

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:06

Leuk paard Haan!
Ziet er goed uit.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:09

Courville xx, de grootvader, en Solaris xx, de overgrootvader van Garanco, stonden beide niet als bepaald gemakkelijk bekend. Van deze beide Volbloeds gold Solaris xx als onwerkbaar en dat was nagoenoeg ook bij al zijn kinderen aan de orde.
Met een combinatie Courville xx en Solaris xx in de pedigree is het moeilijke karakter dus dubbel bevestigd.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:46

opvoeding zegt ook een hoop arie, die van mij komt uit een rossini x levalblanc x makelaar merrie dus op papier is die van mij een vreselijk monster maar de praktijk wijst toch echt anders uit Knipoog

@ renske : dank je wel ! Bloos

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:36

De praktijk is iets meer dan het groene weiland.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:54

Jij hebt ook altijd wat te zeuren, hou jij je nu maar gewoon met je eigen stamboekje bezig Koe

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:52

Je duidt me toch niet euvel dat ik volstrekt zelf bepaal, waar ik me wel of niet mee bezig hou.

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:44

@Haan, inderdaad een heel mooi paardje wat je daar hebt... Ja

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:46

haan schreef:
opvoeding zegt ook een hoop arie, die van mij komt uit een rossini x levalblanc x makelaar merrie dus op papier is die van mij een vreselijk monster maar de praktijk wijst toch echt anders uit Knipoog

Toch bepaald een karakter wel degelijk veel, dan kan je proberen op te voeden wat je wil maar sommige dingen krijg je er echt niet uit.. Knipoog

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:14

voor de liefhebbers Knipoog
"mijn garanco" is te koop

Nobel, ong. 1.70 m, 12 jaar M1 dressuur en L springen

janetbril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:10

Hoi, ik heb een broer van Garanco zelf, uit dezelfde moeder (vader Clavecimbel). Hij is nu 17 en het is een schat maar wel een met karakter (precies hetzelfde als Garanco, dus dat zal wel uit de moederlijn komen) Ben zelf een keer bij Baranka wezen kijken (zij heeft al een aantal jaren een andere eigenaar) en die is ook zo terwijl ze nu al ruim in de 20 is!
Iedereen die een Garanco heeft echt nooit meer verkopen hoor want ook al zijn ze soms lastig ze hebben een hart van goud!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:09

Weet iemand waar je info en foto's over de hengst kunt vinden? en wat hij aan dekgeld kost?
en wat zijn zijn positieve eigenschappen die hij vererft, ik hoor hier zoveel negatieve Tong uitsteken
Hij is zelf vrij klein, fokt hij ook erg klein, of is dit verschillend...

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:38

Karennnn schreef:
Weet iemand waar je info en foto's over de hengst kunt vinden? en wat hij aan dekgeld kost?
en wat zijn zijn positieve eigenschappen die hij vererft, ik hoor hier zoveel negatieve Tong uitsteken
Hij is zelf vrij klein, fokt hij ook erg klein, of is dit verschillend...

Google : garanco er moet vast wat te vinden zijn.
PS dekgeld? misschien dat er nog ergens wat in de diepvries zit, garanco zelf is niet meer.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:26

Heb hem al gegoogled, je vindt echt niets over hem!
nee ik weet het , maar ik zou graag het dekgeld weten, was hij een dure hengst of eerder goedkoop...

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:57

Citaat:
Iedereen die een Garanco heeft echt nooit meer verkopen hoor want ook al zijn ze soms lastig ze hebben een hart van goud!

Haha, ik heb zelf erg zitten twijfelen om mijn Garanco te verkopen, idd wat je zegt, hij is een schat in de omgang, maar een draak onder het zadel.. Parcours springen geen probleem, vindt hij leuk.. Maar dressuur vindt hij geen bal aan, en daar doet meneer dus ook zijn best niet voor.. Hij is nu twaalf jaar, dus wil ik hem verkopen, dan is dit nu nog een goed moment.. Maar van de andere kant, ben ik heel wijs met hem, met springen helpt hij me overal uit. Daarbij komt ook nog dat het een heel mooi paard is om te zien, en ik een paard voor iemand anders op wedstrijden uitbreng, dus ik op zich wel een 'dressuurpaard' heb.

Heeft iemand nog tips over Garanco-draakjes?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:09

de garanco bij ons op stal is tot het z dressuur gereden Lachen

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:44

Ja, oké.. Ik wil ook niet zeggen dat Garanco's niet in de dressuur kunnen lopen. Dat zou onzin zijn, en natuurlijk zou die van mij het wel kunnen, maar het is niet 'zijn' ding. Kort op de benen, steile schouder en niet de actiefste. Wil nu niet alles in zijn hoefjes schuiven, ik doe heus niet alles goed. Maar met dit paard zal ik niet tot de Z komen.