Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Supertje schreef:Niet alle sabino's worden stekelharig genoemd, stekelharigheid (stom woord) kán worden veroorzaakt door sabino.
Mariska_28 schreef:Nou de enige stekelharige die ik ken is een merrie van de ITS, genaamt Havanna:
http://www.irishtinkerstable.nl/images/ ... .jpg[/img]
Dit is (dacht ik tenminste) een stekelharig dier.. Wist niet dat dieren met een sabinogen ook al stekelharig worden genoemd.
[edit] bij haar zie je dus duidelijk de witte haren in de vlekken zitten
waarbij het vaak alleen maar zichtbaar is in de flanken en dus niet zoveel als de merrie hierboven
.
, maar dan ook alleen in de flanken
)
en weer ontopic ... ik hoop stiekum ook dat falcon kan blijven
zo'n leuke kleurtjes moeten we toch in NL houden
(wellicht gewoon een zwartbonte
) 
Voor mij is stekelharig gelijk aan roan, of in ieder geval over het hele lijf witte haren in de kleur.. Mariska_28 schreef:Supertje schreef:Niet alle sabino's worden stekelharig genoemd, stekelharigheid (stom woord) kán worden veroorzaakt door sabino.
Maar wanneer spreek je dan van een "sabino" en wanneer van een "stekelharig" paard. De hengst Djenges lijkt zo op de foto dan misschien we een sabino, maar niet echt stekelharig (als ik hem dan vergelijk met bijv. die Havanna).

grid schreef:wat zou Irene X falcon voor kleurtje krijgen(wellicht gewoon een zwartbonte
)
fjordkootje schreef:grid schreef:wat zou Irene X falcon voor kleurtje krijgen(wellicht gewoon een zwartbonte
)
lijkt me niet, beide paarden zijn niet bont (wellicht wel sabino?)
Jean schreef:ben ik ook wel benieuwd naar , Falcon heeft nu mabel gedekt een bruine merrie

) fjordkootje schreef:hmm, en de bij splash voorkomende doofheid komt niet bij tinks/ic's voor?

Supertje schreef:fjordkootje schreef:hmm, en de bij splash voorkomende doofheid komt niet bij tinks/ic's voor?
Dat zal vast wel voorkomen, aangezien Splash inderdaad relatief veel dove paarden geeft. Maar
lang niet alles met Splash is doof! De kans dat ze doof zijn is alleen wel 6x groter.