In De Strengen en de fokkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:40

sarabande schreef:
Wanneer ik een blad over siervissen koop verwacht ik niet dat daar een reportage over sportvissen in staat.
Dus als ik een blad krijg van een paardenfokvereniging dan hoef ik helemaal niet daar te lezen hoe Anky zich voelt of Laurens van Lieren van aardappelen houdt.
Laat Laurens zijn vader zijn fokkerij maar toelichten.

Internationale wedstrijden zien we op de tv en uitslagen en interviews in alle andere bladen. Daar is IDS niet voor, geef dat geld maar aan de fokkers in fokpremies, prijzen op keuringen etc.

Allemaal leuk en aardig, maar besef je wel wat de (financiele) gevolgen zijn wanneer al die niet-fokkende leden hun KWPN lidmaatschap opzeggen? Dan wordt alles alleen nog maar duurder voor de KWPN fokkers en dat zal velen (nog meer) ontmoedigen. Nee, ik ben blij dat er zoveel niet-fokkende leden lid zijn bij het KWPN (en dus IDS) en dat moeten we ook zo zien te houden! Echter niet door de echte fokkerijverhalen uit de IDS te houden.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:43

Om een verslag vanuit fokkerij visie over een WB springen te houden hoeft Rosie niet daar op de tribune te gaan zitten, dat is wat ik zeg.
En ook wat ruiters en amazones eten of drinken interesseert me weinig als fokker zijnde, laten ze maar uitleggen waarom ze voor bepaalde paarden gekozen hebben of waarom voor een ander niet en wat ze in de praktijk tegenkomen.
Daar worden we als fokker wijzer van.
Die andere zaken kunnen in Bit.

MissHIS

Re: In De Strengen en de fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:50

Het valt (de laatste jaren) nogal mee met die "snoepreisjes" hoor, dat heb ik begrepen van mensen van de financiele commissie. Maar oke, of DWR daar aanwezig hoeft te zijn is wel iets wat je in twijfel kan trekken, maar denk eens aan de fokkers van KWPN-paarden in Kuala Lumpur. Die willen dolgraag lezen hoe deze producten het hebben gedaan want zij hebben vaak niet de mogelijkheid om hun product live te bekijken gezien de afstand, kosten, veulens op komst etc. Dus voor zulke mensen is het heel interessant dat mensen van het stamboek hun via IDS kunnen vertellen hoe deze producten hebben gepresteerd. Bovendien is IDS een etalage voor het KWPN, dus de verslagen over KWPN producten in internationale sportwedstrijden vind ik erg zinvol. Daarentegen interesseert het mij natuurlijk ook werkelijk niets wat een amazone/ruiter zelf eet, zulke onzin is puur paginavulling. Belachelijk want er is bijzonder veel te schrijven over de fokkerij, in de breedste zin van het woord.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:55

Ik blijf erbij dat Rosie daarvoor niet ter plekke hoeft te zijn. De lijnen thuis uitspitten en een verhaal van de fokkers erbij heeft veel meer zin.

Trouwens je denkt toch niet dat al die niet fokkende leden IDS hebben om specials over 4x4 auto's, rijkleding etc in een fokkerij blad te lezen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:57

Wouter24 schreef:
Er zijn meer leden die niet-fokker zijn als wel. Die moeten imo ook niet vergeten worden.

De enige reden dat ik lid ben is om mijn paard op mijn naam over te laten schrijven. Dure overschrijving dus.
Maar ook ik, als niet-fokker, vind de IDS niet interessant. De verhalen zijn te oppervlakkig, ik lees toch echt liever iets over fokkers en bepaalde hengsten als ik dat blad dan toch krijg.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:59

Daar kies je zelf voor. Overschrijving is niet verplicht, is geen eigendomsbewijs dus daar kies je geheel zelf voor.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:01

Klopt. Het is inderdaad mijn eigen keuze.
Maar dan nog had ik van het blad meer verwacht

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:09

Stel het KWPN voor om uit twee soorten lidmaatschap te kunnen kiezen, een zonder- en een met IDS erbij.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:18

Wat biedt het lidmaatschap zónder ids dan nog aan extra's?

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:19

je zult toch ergens je paarden moeten registeren als fokker.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:22

Sammie schreef:
Daar kies je zelf voor. Overschrijving is niet verplicht, is geen eigendomsbewijs dus daar kies je geheel zelf voor.

Volgens mij ben je daar wel toe verplicht door het KWPN. In ieder geval als je wilt deelnemen aan keuringen enzo.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:22

Je kunt fokken zonder lid te zijn van het kwpn en dan alsnog je paard daar registreren. Je kunt alleen niet naar keuringen met je veulen/merrie.

@suzanne, puur om je paard over te schrijven is je eigen keuze. Wil je naar keuringen dan moet je idd lid worden, maar dat is een 2de.

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:23

Het KWPN heeft veel meer te bieden dan een registratiefunctie.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:29

Fokker79 schreef:

Vertel

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:31

Fokker79 schreef:

Oh ja? Dat blijkt in ieder geval niet uit de IDS

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:32

Precies en daar gaat het over.
zoals al eerder gezegd geen zin in anti KWPN discussie maar een constructieve brainstorm over IDS

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:52

sarabande schreef:
Ik blijf erbij dat Rosie daarvoor niet ter plekke hoeft te zijn.

Precies.........

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:54

CGJ12 schreef:
sarabande schreef:

Precies.........

Hij vindt van wel.......

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:56

Als men graag wil reizen, maak eens een reportage voor een of ander Landgestuet met een naschrift van de KWPN fokbeleidsbepalers.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:57

Fokker79 schreef:
Als men graag wil reizen, maak eens een reportage voor een of ander Landgestuet met een naschrift van de KWPN fokbeleidsbepalers.

Das te dichtbij, das niet leuk. Moet er warm, zonnig, tropisch en luxe zijn!!

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:03

CGJ12 schreef:
sarabande schreef:

Precies.........

Hij stopt overigens wel 1 % van alle winsten die hij met zijn deals daar verdient in de Lief en Leedpot in Zeist.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:23

Excuseme schreef:
Hij stopt overigens wel 1 % van alle winsten die hij met zijn deals daar verdient in de Lief en Leedpot in Zeist.

Ja ja........... maar ondertussen is die pot in Zeist vergeten..........
De pot staat nu in Harderwijk....

Als het een beetje meezit komt er binnenkort trouwens ook nog een geldverslindende nieuwe accomodatie in Ermelo bij...............

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:58

MissHIS schreef:
In grote lijnen ben ik het zeker met Fokker79 eens. Het is een fokkerijblad van een fokkerijvereniging, en de huidige verhouding tussen sport en fokkerij in IDS is naar mijn mening niet passend.

.

Het blijkt toch in het algemeen een kostenpost te zijn van de aantal te maken pagina's en de "redaktie".

In bepaalde deelgebieden in Duitsland hadden ze ook dat probleem, maar ook het probleem om de fokker begripvol aan de sport te binden en anders om.

Men heeft het daar opgelost en al veel jaren, door hun "Paard en Sport" te koppelen aan hun "IDS". En een ieder haalt er-leest er uit wat hun uitkomt.

Maar dat zal hier wel niet gebeuren want dat kost "arbeidsplaatsen".

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:03

CGJ12 schreef:
[
Als het een beetje meezit komt er binnenkort trouwens ook nog een geldverslindende nieuwe accomodatie in Ermelo bij...............
[/quote]

Dat zou een goed begin kunnen worden van wat ik net voorstel.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:12

Fokker79 schreef:
Als men graag wil reizen, maak eens een reportage voor een of ander Landgestuet met een
naschrift van de KWPN fokbeleidsbepalers
.

Die tekst kun je besparen.
Want die zal toch zijn: "bei uns in ..... war alles besser....."