Met Ed en Peter verzekerd van hoge dekaantallen. Terecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:06

Nou vind het mooie foto's
ziet er goed uit!en..........ze doet het nog steeds dus.

listiglistje

Re: Met Ed en Peter verzekerd van hoge dekaantallen. Terecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:22

live was er toch een ander beeld waar te nemen dan de hieronder weergegeven foto's

Terlia flipte .........ik heb nog nooit een ruiter gezien met zo'n rood hoofd!
Ook produceerde de ruiter in kwestie vocaal enkele troetennaampjes richting Terlia ......kl*te...
Goed en duidelijk te horen op de plek waar ik zat! zaterdagavond by the way....

Zonde echt een kapitale merrie.....

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:28

Dat was volgens mij door de spanning, die op de foto's ook te zien was...

Afbeelding

Ik vind het niet storend dat een paard wat druk is en spanning heeft in zo'n omgeving wat verder nog geen wedstrijdervaring etc heeft... Voor de ruiter misschien ook een onwennige situatie... Flippen is ook wat overdreven, over de uitlatingen van de ruiter kan ik niet oordelen, die heb ik niet gehoord... Ik kan me voorstellen dat ie had gehoopt er het beste uit te halen om dat aan het publiek te laten zien en als paardlief daar net even anders over denkt zou ik ook vast iets onvriendelijks zeggen..

Maar goed, daar ging het topic niet over dacht ik...

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:37

Terlia wordt ook wel Terminaal genoemd...

mys_bohemian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:37

mensen vinden het hier volgens mij leuker om op bepaalde mensen commentaar te geven! ga zelf op het paard zitten en zie hoe het dan afloopt. edward rijdt denk ik niet voor niets erg hoog. en dat zal niet voor niets zijn.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:40

Zucht ... waar gaat dit weer over

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:42

ik lees even mee

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:44

oei, iemand is op zijn penny-teentjes getrapt....

Hier en daar heb ik gehoord dat Terlia behoorlijk in de vernieling is gereden, dat jaartje rust was om haar er weer wat bovenop te krijgen....een dier met talent maar geen aangenaam karakter...sund.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:45

mys_bohemian schreef:
mensen vinden het hier volgens mij leuker om op bepaalde mensen commentaar te geven! ga zelf op het paard zitten en zie hoe het dan afloopt. edward rijdt denk ik niet voor niets erg hoog. en dat zal niet voor niets zijn.

voortaan zullen we alleen maar positieve dingen zeggen! oké?

mys_bohemian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:47

ik vind het niet erg dat er slecht dingen worden gezegt, maar het is meer slecht als goed!
maarja we rijden allemaal op een erg hoog niveau en kunnen ons ook vast wel vergelijken met anky en edward en noem maar op

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:53

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:23

Die gedachte had ik ook al mag blij zijn als het lukt om de helft zo goed te presteren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:25

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:34

Viennanova schreef:
oei, iemand is op zijn penny-teentjes getrapt....

Hier en daar heb ik gehoord dat Terlia behoorlijk in de vernieling is gereden, dat jaartje rust was om haar er weer wat bovenop te krijgen....een dier met talent maar geen aangenaam karakter...sund.

Zijn er geen smiles van calimero's met lange tenen?

Bij de pavo cup waren bij Terlia gigantische gallen zichtbaar, vast niet van rustig aan doen. Vergeleken met de presentatie een jaar ervoor was de werk-willigheid ook niet beter geworden.... misschien toch wat teveel gevraagd en daardoor wat weerstand???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:49

Graag vanaf nu weer ontopic reageren met zinvolle bijdrages, oneliners en alleen maar smileys zijn niet toegestaan.

Issy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:00

ik vind Hp een erg goede ruiter, tuurlijk heb ik m alleen op de shows gezien, niet bij het dagelijks trainingswerk. Ik vind dat hij zijn paarden er scherp aan heeft staan, en niet al teveel druk erop.
Bij Ed vind ik dat een ander verhaal, hij pompt zijn paarden zo erg op van te voren en dan krijg je idd van die vooruitgooiende voorbenen, niet mijn ideale beeld van een goed lopend paard.

Florencio laat zich aan de hand helemaal niet zo goed zien, en onder het zadel loopt hij super, zet er een andere ruiter op dan hadden we nooit van Florencio gehoord.

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:20

Issy schreef:
Florencio laat zich aan de hand helemaal niet zo goed zien, en onder het zadel loopt hij super, zet er een andere ruiter op dan hadden we nooit van Florencio gehoord.

Ja, maar wil je hiermee nu zeggen dat het niet goed is dat HP erop rijdt omdat we nu een oneerlijk beeld hebben van de hengst? Zal een minder goed (te bewerken?) paard onder dezelfde HP niet gewoon minder goed lopen?

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:47

Als het er niet in zit komt het er ook niet uit denk ik dan maar vind florencio hand ook een stuk minderaansprekend maar onder de man komt het er toch allemaal ff uit.

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:00

Idee voor de HC....ruiterwissel! Kunnen de hengsten in kwestie hun talent dubbel bewijzen, en hun meewerkende karakter tonen (zo niet, hebben de toeschouwers wat leuks om naar te kijken )

Issy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:58

ik zou als eigenaar er blij mee zijn als HP mijn paard uit zou brengen, ik vind dat hij er meer uit kan halen dan menig andere ruiters.
Wisselen van ruiter is leuk voor een keertje, maar is een momentopname, dus zal nooit een correct en gewenst beeld geven.
Bij een show is de spanning voor sommigen hengsten al enorm hoog, als er dan ook nog een andere ruiter op je zit die je niet kent, dan kan je het paard aardig over de zeik krijgen....en dat hoef ik dan niet te zien, dat haalt de kwaliteit van het paard niet naar boven.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:40

Waarvoor waren er ook als weer hengstencompetitie's?

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:31

@Issy: En met de huidige HC komen de kwaliteiten wel goed uit de verf, en staat het juiste paard altijd boven aan ?

@Elisa: Ik zou het niet meer weten.....het is een poppenkast waarbij de naam van de ruiter meer verschil maakt dan de kwaliteit van de hengst. Natuurlijk, het is een jury-gebeuren, dus het kan gebeuren dat een hengst een ander puntenaantal krijgt dan wat sommigen willen zien. Maar de missers van de laatste jaren.....ik noem een Scandic, kan niet stappen, maar komt bovenaan. Floris die eerst onderaan staat. En ga zo maar door...

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:49

Ja precies,het gaat nergens meer over..Je kunt beter de hengstenbezichtigingen en keuring kijken,en dan de tussenexamens en daarna niet meer.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:51

Elisa2 schreef:
Ja precies,het gaat nergens meer over..Je kunt beter de hengstenbezichtigingen en keuring kijken,en dan de tussenexamens en daarna niet meer.

De afstammelingenkeuring, misschien nog

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:53

Oja de belangrijkste vergeten...:-S