Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
janie schreef:mm heb antwoord gekregen van hans horn, die vond het papier idd ook erg mooi!Hij adviseerde lupicor of upgrade (v Hartbreaker)als hengst te nemen!wat vinden jullie hiervan?

chantal1 schreef:libke schreef:een keer de uitslagen lijsten uitpluizen en kijken welke combinaties het meestal goed doen met landgraf bloeden waarom vreemdgaan ??
Libke, ik ken wel het e.e.a. van de uitslagen. Hoezo vreemd gaan, weet je wat de stam van de merrie is?![]()
Mijn mening is alleen van een appel kan je geen peer maken![]()
(overigens, ik zeg niet dat Holsteins bloed verkeerd is voor deze merrie)
libke schreef:dacht je soms dat ik niet gezien had dat de merrie een hannoveraanse merrielijn heeft maar die is nu niet bepaald om van de hoge toren te roepen ..waarom zou je van appelen van peren maken met een holsteiner hengst op een landgraf merrie ???Rare redenering vind ik ...er zijn genoeg vb van zo'n combinatie's die het goed doen .
Dat je een hengst als For pleasure aanbeveelt aan de TS die 5000€ exc kost ?????
Jan_VT schreef:libke schreef:dacht je soms dat ik niet gezien had dat de merrie een hannoveraanse merrielijn heeft maar die is nu niet bepaald om van de hoge toren te roepen ..waarom zou je van appelen van peren maken met een holsteiner hengst op een landgraf merrie ???Rare redenering vind ik ...er zijn genoeg vb van zo'n combinatie's die het goed doen .
Dat je een hengst als For pleasure aanbeveelt aan de TS die 5000€ exc kost ?????
Houd er wel even rekening mee dat dit soort jong spul niet bewezen heeft ook die kwaliteiten door te fokken... Hun bloedlijn is wel bewezen, maar daarom is het nog niet bewezen dat ze ook doorfokken. In Duitsland lopen er zat. Het is idd zo dat hun fokkerij groots is... maar ze keuren daar best ook wel met de natte vinger.
Ik vind dat je op deze merrie niet moet gaan experimenteren met een jonge hengst... 21 j betekend dat de kansen niet zo groot meer zijn dat je er nog 4 veulens kunt uithalen. Gezien de bloedlijn van de merrie, de stam waar ze uitkomt, is een investering in een goede hengst best een optie vind.
libke schreef:Jan sorry maar ik zie het verband niet tussen mijn quote en je antwoord daarop![]()
daarbij zijn er toch wel genoeg "bewezen verervers " die geen 5000€ hoeven te kosten tel daar de btw en de insiminatiekosten met diepvriessperma bij en dat meisje zit over de 6000€ ..dat vind ik gewoon een te groot risico uit zo'n merrie .laten we eerlijk zijn ze is oud en je weet er helemaal niets van ...als het nu een oudere merrie was met een palmares op inrenationaal gebied of die nakomelingen heeft gegeven die GP lopen of een paar dekhengsten heeft gegeven ..oké dan wel (maar ik vrees dat zo'n merries heel weinig te koop komen hoor
hihi Nou succes ermee.
janie schreef:Bellen naar Hans Horn???? Veel van deze ?????????? (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik ben al wel actief aan het rond vragen wat de mogelijkheden zijn, heb met verschillende fokkers contact dus dat zit wel snor!
berthe schreef:misschien wat off-topic, maar op het papier staat: kolletje, sneb
Op de foto's lijkt ze toch echt een bles te hebben?