Hengst met [naam] Exterieur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:50

Ik ook :-} Alleen niet in de opleiding paardenhouderij geleerd ookal heb ik hem wel gevolgd....Gribje is traag achter ja...erg traag..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:51

Splashislief: Jawel,maar ze halen hem eerst omhoog naar achteren toe [richting de staart dus]

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:35

Brennie schreef:
dus ik weet wel wat een traag achterbeen is...
Is een traag achterbeen hetzelfde als een hakketrekker?

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:12

Elisa2 schreef:
Ik ook :-} Alleen niet in de opleiding paardenhouderij geleerd ookal heb ik hem wel gevolgd....Gribje is traag achter ja...erg traag..

Als die zo traag is, hoe krijgt die dan een opwaartse zijgang voor elkaar ??

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:09

Haha, wat een geklets allemaal hier Als ie inderdaad zo traag was hoe zou die dan aan de top kunnen komen .. Trouwens.. over dat Donnerhall: hij heeft geen korte voorbenen, maar een enorme schouderpartij, als je het goed bekijkt.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:55

idd ben het helemaal met je eens sammie_44.hengsten die in de top lopen en ook nog binnen de top 3 zitten kunnen geen traag achterbeen hebben,die paarden vind je in de B en niet meer op het grand-prix niveau,beter kijken dus!en opletten tijdens je ''studie'' als ze het over dit onderwrrp hebben

maar sommige mensen lopen hier alleen maar hengsten af te kraken(volledig onterecht)

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:28

liliputter schreef:
idd ben het helemaal met je eens sammie_44.hengsten die in de top lopen en ook nog binnen de top 3 zitten kunnen geen traag achterbeen hebben,die paarden vind je in de B en niet meer op het grand-prix niveau,beter kijken dus!en opletten tijdens je ''studie'' als ze het over dit onderwrrp hebben

maar sommige mensen lopen hier alleen maar hengsten af te kraken(volledig onterecht)

Dat zijn geen mensen, maar Papegaaien.
Het papegaaigedrag is een Boktziekte.

Het zijn vaak personen die net doen of ze er verstand van hebben,
verschuilen zich achter een minderwaardigheidscomplex cq. frustraties.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:34

laten we geen mensen ''persoonlijk'' gaan aanvallen. Er zijn hier nu eenmaal verschillende meningen en dat is heel normaal, dus laten we elkaars mening nou eens respecteren?!!!!

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:46

missmiekie schreef:
laten we geen mensen ''persoonlijk'' gaan aanvallen. Er zijn hier nu eenmaal verschillende meningen en dat is heel normaal, dus laten we elkaars mening nou eens respecteren?!!!!

Zolang iemand zich verschuilt achter een alias hoef je geen rekening te houden met je zg. persoonlijk.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:47

ceasario schreef:
missmiekie schreef:

Zolang iemand zich verschuilt achter een alias hoef je geen rekening te houden met je zg. persoonlijk.

jullie moeten gewoon eens respect hebben voor iemand anders zijn/haar mening!!! Als iemand vindt van Gribaldi dat hij traag is, laat hem dat dan vinden, je kan elkaar wel proberen te overtuigen, maar aub ga elkaar niet zo aanvallen!!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:55

Dat is geen mening, dat is gewoon een ondoordacht feit dat iemand zelf bedacht heeft. Je kan geen mening hebben over goede gangen. Een paard heeft het of heeft het niet.
Je kan natuurlijk wel een meningover een exterieur hebben van een paard.

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:57

Elisa2 schreef:
Splashislief: Jawel,maar ze halen hem eerst omhoog naar achteren toe [richting de staart dus]

Oke
Ik zie het probleem daarvan niet zo, maar dat ligt meer aan mijn kennis denk ik

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:09

Toch vind ik Grib. nog steeds traag achter en dat vererft hij ook door,feit dat hij zelf aan de top loopt komt omdat je paarden die traag zijn achter snel kunt maken onder het zadel.Maar goed Ceasario is nog altijd de meest gefrustreerde op Bokt. ;-}

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:10

sammie_44 schreef:
Dat is geen mening, dat is gewoon een ondoordacht feit dat iemand zelf bedacht heeft.
Je kan geen mening hebben over goede gangen.
Een paard heeft het of heeft het niet.

nee, dat is niet waar. Een ''recreatieruiter'' zal er heel anders tegenaan kijken als een professional. De één vindt Gribaldi traag, de ander niet. De één vindt PB traag, de ander niet. Dat is gewoon een mening. Dus heb nou eens een beetje respect voor elkaar's mening. Alvast bedankt

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:14

Missmiekie dat zou idd fijn zijn als dat eens gebeurde

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:18

het punt is dat een paard met een traag achterbeen in de sport niet erg is, dat kun je trainen, maar als deze hengst dit ook vererft, is dat minder, want we zijn niet allemaal Anky, Edward enz. En over een exterieur kun je geen verschillende meningen geven, want die staat vast, het paard heeft goede en slechte punten.. Maar de beweging valt te trainen als je tenminste goed genoeg bent en helaas zijn de meeste van ons gewoon gezellige 'hobbyruiters'

Suzanne F.

Re: Hengst met beste Exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:32

Gribaldi is traag maar geen hakkentrekker. Obelisk heeft van allebei een beetje vind ik.
Johnson is absoluut niet traag maar wel een beetje een hakkentrekker.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:35

Elisa2 schreef:
Missmiekie dat zou idd fijn zijn als dat eens gebeurde

Het zou ook fijn zijn dat mensen eens normaal en niet gelijk gepikeerd en met lange tenen reageren als iemand hun 'hengst' onder de loep neemt en wellicht gewoon accepteert dat zo'n hengst dat kan hebben en dat vererft. Geen enkele hengst is nl. perfect, de een nog wat minder dan de ander.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:59

Ben ik het ook mee eens,elke hengst heeft goede en minder goede punten.Het is goed om beiden te weten.

augurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:32

Gribaldi is een prachtig paard alleen zijn veulens vererven inderdaad dat trage achterbeen. Wij hebben een veulen van Gribaldi gehad en hij was mooi, zwart maar.... een erg traag achterbeen

Oh en Brennie ik zag Kimberley in je profiel staan.
Das nou pas een mooie klassieke hengst, wel wat ouder, maar oudjes doen het nog prima in de sport!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:38

mijn Gribaldi merrie had geen traag achterbeen maar die kwam uit een Ramiro moeder
het ligt er natuurlijk ook aan uit welke moeder ze komen
traag x traag is nog trager

hetzelfde met korte halzen
sommige hengsten fokken niet al te lange halzen en die kun je dus beter niet aanparen met een merrie met een te korte hals

het gaat om de combie
gribalde geeft wel prachtige types

arie53

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:54

sammie_44 schreef:
Dat is geen mening, dat is gewoon een ondoordacht feit dat iemand zelf bedacht heeft. Je kan geen mening hebben over goede gangen. Een paard heeft het of heeft het niet.

Exterieur en gangen zijn onverbrekelijk met elkaar verbonden. Een paard met een traag of met een snel achterbeen mist meestal de takt. En dat heeft alles met het exterieur te maken.

augurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:40

Ramiro ja daar noem je wat.
Dit veulen kwam uit een Kennedy merrie. Goed dus maar niet vlug.
Maar mooi zijn ze inderdaad die Gribaldi's!

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:31

Ik denk zelf dat elke hengst z'n mindere en ze betere kanten heeft!
Géén een hengst zal perfect zijn!!

claudianoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:42

wat een stom gelul zeg, kunnen we niet gewoon ieder zijn mening accepteren,
ik vind special helemaal geweldig