Paarden met een apart kleurtje (bont-cremello-palomino etc)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Paarden met een apart kleurtje (bont-cremello-palomino e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:15

Boterbloem schreef:
Nee, dit is het nadeel van bokt... Mensen die anderen hun mening proberen op te dringen..
Je moet maar eens terug lezen hoeveel mensen comentaar krijgen van haar......
Het gaat mij er niet om wat hij is.. Ik wilde hem alleen laten zien..
Omdat ik trots op hem ben.... Net als iedereen op zijn beestje.
Die lol gaat er heeeel snel af zo...

Dus na 5 berichten weet jij precies hoe iemand in elkaar steekt.
Knap.

Mooi dier Denz!

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:25

Zoals ik het zie bedoelt Supertje het alleen goed hoor, je pony is toch niks te minder of ie nu palominobont of valkbont is. Apart kleurtje is het iig.

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:57

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:30

Ik heb twee valkjes
Kijk maar in mijn profiel.

ps het jonge vosje heeft ook een aparte kleur. Ik ben heel benieuwd welke kleur hij uiteindelijk wordt

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:32

Voor degene die interesse hebben: ik zoek nog fotomodellen met een apart kleurtje.
Wel graag in de buurt van Rotterdam-Dordrecht
Voor voorbeeldfoto's: zie mijn site.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:50

Boterbloem schreef:
Sorry hoor maar wat een ongelofelijke ***** ben jij...
Er is nog niemand geweest waar jij geen commentaar op hebt gehad..
Ik doe niet mee aan wedstrijden en hij heeft geen papieren..
Dus als ik zeg dat het een palominobonte is dan is hij dat...
sh*t zeg wat een vershil... valk of palomino.... lekker belangerijk.

Je moet mensen blij laten zijn met hun beestjes inplaats van de betweterige uit te hangen.... Bah.....

Boterbloem schreef:
Nee, dit is het nadeel van bokt... Mensen die anderen hun mening proberen op te dringen..

Oeh! Aangebrand typje!!
Als je niks van anderen wilt weten lijkt het me vooral verstandig om voortaan niks meer op een forum te plaatsen.....
Wat ik geef is overigens geen commentaar, maar ik leg mensen uit wat voor kleur hun paard wel is. En geloof me, ik ben niet bepaald de meest achterlijke persoon op dat gebied al zeg ik het zelf Dat heeft niks te maken met anderen mijn mening op te dringen. Het is namelijk niet mijn mening, het is een FEIT. Die kleuren heb ik niet verzonnen, maar dat zijn wetenschappelijke gegevens.
Als ik een papierloos bruin paard zou hebben en zou zeggen dat hij vos was, dan zeg je toch ook dat dat niet waar is? Of mag ik hem wel vos noemen omdat hij toch geen papier heeft? Beetje kromme redenatie. Het al dan niet rijden van wedstrijden is helemaal niet relevant, dat heeft erg weinig te maken met de kleur van je paard.

Van mij mag je best trots zijn op je beestje, helemaal niks op tegen. Voor mijn part noem je hem pimpelpaars, ga vooral je gang. Maar dat wil niet zeggen dat je gelijk hebt.
Bovendien ben jij de enige die ik hoor miepen over mijn 'commentaar', of was dat je zelf nog niet opgevallen?
En 'het nadeel van bokt'..... komt ook net kijken. Verbeter de wereld, begin bij jezelf..... En als je het er nu nog steeds niet mee eens bent dan zal me dat eerlijk gezegd aan mijn bips oxideren.....

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:54

Alice: adem in, adem uit

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:00

Amanda schreef:

Doe ik, doe ik.....
Ik moet genoeg adem overhouden voor meer commentaar natuurlijk

Boterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:29

Supertje schreef:
Boterbloem schreef:
Sorry hoor maar wat een ongelofelijke ***** ben jij...
Er is nog niemand geweest waar jij geen commentaar op hebt gehad..
Ik doe niet mee aan wedstrijden en hij heeft geen papieren..
Dus als ik zeg dat het een palominobonte is dan is hij dat...
sh*t zeg wat een vershil... valk of palomino.... lekker belangerijk.

Je moet mensen blij laten zijn met hun beestjes inplaats van de betweterige uit te hangen.... Bah.....

Boterbloem schreef:

Oeh! Aangebrand typje!!
Als je niks van anderen wilt weten lijkt het me vooral verstandig om voortaan niks meer op een forum te plaatsen.....
Wat ik geef is overigens geen commentaar, maar ik leg mensen uit wat voor kleur hun paard wel is. En geloof me, ik ben niet bepaald de meest achterlijke persoon op dat gebied al zeg ik het zelf Dat heeft niks te maken met anderen mijn mening op te dringen. Het is namelijk niet mijn mening, het is een FEIT. Die kleuren heb ik niet verzonnen, maar dat zijn wetenschappelijke gegevens.
Als ik een papierloos bruin paard zou hebben en zou zeggen dat hij vos was, dan zeg je toch ook dat dat niet waar is? Of mag ik hem wel vos noemen omdat hij toch geen papier heeft? Beetje kromme redenatie. Het al dan niet rijden van wedstrijden is helemaal niet relevant, dat heeft erg weinig te maken met de kleur van je paard.

Van mij mag je best trots zijn op je beestje, helemaal niks op tegen. Voor mijn part noem je hem pimpelpaars, ga vooral je gang. Maar dat wil niet zeggen dat je gelijk hebt.
Bovendien ben jij de enige die ik hoor miepen over mijn 'commentaar', of was dat je zelf nog niet opgevallen?
En 'het nadeel van bokt'..... komt ook net kijken. Verbeter de wereld, begin bij jezelf..... En als je het er nu nog steeds niet mee eens bent dan zal me dat eerlijk gezegd aan mijn bips oxideren.....

Wauw wat een ontzettend mooie uitleg...
Echt mijn bips is één en al roest.......!!!!

Chris_Fire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:30

Bij ons op de manege stond een bruinroan. (toch?)
In mijn profiel helemaal onderaan. (Ze is december 2004 verkocht naar plaatsje boven rotterdam, iemand die haar tegengekomen is hoor het graag )
Bij de manege pony's bovenaan in mijn profiel staan ook nog wel leuke kleurtjes onderandere: Smokey, Lisa, Fritske, Shariff en Beauty helemaal ook wel (maar geen foto van)

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:54

Boterbloem doe jij is even rustig joh..
Je komt net om de hoek kijken en weet al precies wat het nadeel van bokt is.. Vreemd!
Nog vreemder vind ik dat jij wel even weet hoe Supertje inelkaar zit..

Toevallig schaduwaccountje??

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:01

Even on-topic:

Mijn paard is vos met stippen op zijn kont. Niet heel bijzonder, maar je zult het niet zomaar tegen komen
Foto's in mijn profiel

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:01

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:12

Chris_Fire schreef:
Bij ons op de manege stond een bruinroan. (toch?)
In mijn profiel helemaal onderaan. (Ze is december 2004 verkocht naar plaatsje boven rotterdam, iemand die haar tegengekomen is hoor het graag )
Bij de manege pony's bovenaan in mijn profiel staan ook nog wel leuke kleurtjes onderandere: Smokey, Lisa, Fritske, Shariff en Beauty helemaal ook wel (maar geen foto van)

Dat is inderdaad een bruin-roan Smokey en Lisa zijn ook bruin-roan. Shariff is zo te zien een palomino, of is het een haflingerkruising? Dan kan het ook nog een hele lichte zweetvos zijn, maar het lijkt mij eigenlijk palomino, omdat hij het echte rode van een vos mist.
Fritske lijkt me een appaloosa (een marmerbonte app.) schimmel. Zo te zien (kan het niet helemaal goed zien) heeft hij lichte/ roze vlekken om zijn mond en ogen, en dat is een appaloosa kenmerk.

Boterbloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:40

Liesjuh schreef:
Boterbloem doe jij is even rustig joh..
Je komt net om de hoek kijken en weet al precies wat het nadeel van bokt is.. Vreemd!
Nog vreemder vind ik dat jij wel even weet hoe Supertje inelkaar zit..

Toevallig schaduwaccountje??

yep...

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:55

Supertje schreef:
Amanda schreef:

Doe ik, doe ik.....
Ik moet genoeg adem overhouden voor meer commentaar natuurlijk

Als het niet meer lukt pb me maar ga ik wel verder.

kingstons

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:13

Ik heb een roodschimmel. Althans de ene zegt bruin schimmel, de andere roodschim. dan hoor ik weer roan dan hoor ik weer........

Als iemand weet hoe ik een foto kan plaatsen, hoor ik graag wat voor kleur hij nou echt heeft. Op papier is hij nml. bruin (geboorte kleur)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:22

Tja, dan kan de mijne niet ontbreken, toch? Ook drie kleuren; zwart wit en modderkleur hahaha. Wel telefoonfoto's:

Afbeelding Vies Paard

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:44

kingstons schreef:
Ik heb een roodschimmel. Althans de ene zegt bruin schimmel, de andere roodschim. dan hoor ik weer roan dan hoor ik weer........

Als iemand weet hoe ik een foto kan plaatsen, hoor ik graag wat voor kleur hij nou echt heeft. Op papier is hij nml. bruin (geboorte kleur)

Als ik de beschrijving in je profiel lees en je avatar bekijk is hij een bruin-roan, geen schimmel, een schimmel word langzaam steeds witter, een roan verkleurd het hele jaar door maar word nooit helemaal wit, en hoofd en benen blijven altijd gekleurd.

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:45

ik heb een valk pony'tje kijk maar in me profiel

nickepickje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:47

Ik heb een Palomino bonte! Zie je niet zo vaak, dus ik vind het wel apart!
kijk voor foto's in me profiel

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:04

melisranger schreef:
ik heb een valk pony'tje kijk maar in me profiel

Ik heb even in je profiel gespiekt, leuke pony, en de springfoto's in je profiel zijn ontzettend stoer!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:09

Boterbloem schreef:
Wauw wat een ontzettend mooie uitleg...
Echt mijn bips is één en al roest.......!!!!

Allemaal hartstikke leuk en aardig, maar waarover vind je nou precies dat ik ongelijk heb?
Dat ik zeg dat je pony geen palomino maar een valk is? Of dat ik mensen uitleg wat voor kleur hun paard is, gewoon ter informatie? Beetje sneu om daar zo op te reageren.....

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:12

Mensen mensen hou toch es op met bekvechten.. schiet je niks mee op.... al die quotes... zonde van de webpagina!

Oke mensen... let op...
ik denk dat ik de meest apparte kleur heb gevonden.. heb het topic eens doorgelezen, en heb hem er bij mijn weten niet eerder tussen zien staan.. is het nou wel zo mijn excuus hiervoor, maar

De Akhla-Teke iemand daar ooit van gehoord???

had er in het begin van de topic al aan gedacht, maar kon niet meer op de naam van het ras komen. Persoonlijk vindt ik het een erg apparte kleur, maar de bouw van het paard staat mij absoluut niet aan, maar goed dat hoort nou eenmaal bijda ras...
en nee... het is geen palomino..
het is de meest gewillige kleur onder de akhal-teke's en dat is de goud kleur, en wanneer de zon er goed op schijnt volgt er een metalic glans over heen

Afbeelding
Afbeelding

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:20

Uhm, heb meer over dit ras gehoord, maar vindt het niet echt een bepaald mooi ras ofzo. Die goudkleur vind ik eigenlijk ook wel lelijk. Maar ja, ieder zijn eigen smaak.