Paljassofie schreef:Echt een prachtig kleurtje![]()
maar ik hoop alleen dat de men zich niet blind gaat staren op zijn kleur en de andere ( veel belangrijkere) dingen gaat vergeten.
Bij dit soort kleuren is de kleur JUIST het belangrijkst....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Paljassofie schreef:Echt een prachtig kleurtje![]()
maar ik hoop alleen dat de men zich niet blind gaat staren op zijn kleur en de andere ( veel belangrijkere) dingen gaat vergeten.

[***] schreef:En ik heb een rode vostint vlassige manen vosmerrie!

unamie schreef:[***] schreef:En ik heb een rode vostint vlassige manen vosmerrie!
uit een rode vos heb je de meeste kans een mooie gouden palomino te krijgen
Peterina schreef:Cremello x vos = 100% palomino !!!![]()
Een van de zekerheden in het paarden kleurengenetica !!
unamie schreef:... een mooie (donker)rode vos kan zo'n mooie gouden kleur geven

PaysBas schreef:Goh onlangs zag in ik in Balkburg ook een Cremello Hengst.
Werd ook gezegd dat ze super uniek waren.
Eigenaresse Andele Brennikmeijer heeft/had deze hengst in de
verkoop...
unamie schreef:vreemd... in het boek "de kleur van het paard" staat toch echt dat dat een donkerrode vos het meeste kans geeft om een mooie gouden palomino..
dat zal ik toch nog even nalezen
kun je trouwens uit een zwarte met het vos gen ook een palomino krijgen![]()
ik weet wel dat je daar een verdunde zwarte of een valk uit kan krijgen
Peterina schreef:Het boek 'de kleur van het paard' is niet geschreven door iemand met een wetenschappelijk achtergrond maar eerder uit jaren kijken naar paarden en fokken. In het boek, die heel goed voor een leek en dus voor iemand die niets van kleuren of genetica afweet, zitten verschillende wetenschappelijk fouten, conclusies getrokken die geen wetenschappelijk of feitelijk basis hebben en het is al op sommige delen achterhaald. Machtig mooie kleuren foto's met uitleg heeft het wel!
Cremello x zwart (te verstaan een heterozygoot zwarte : Ee) =
- smokey black
- valk/buckskin (als de cremello de agouti gene draagt)
- palomino
Cremello x zwart (homozygoot EE) =
- smokey black
- valk/buckskin (als de cremello de agouti gene draagt)
amsolusa schreef:Wat betekend het als er staat dat ze iemand vredig hebben laten inslapen? :S.. ik dacht dat bokt geen moordsite was?:P.. nee serieus, wat bedoellen ze daarmee * over karabande