Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Meissie17 schreef:Ik heb ooit eens gehoord dat een paard 1/5 van ze eigen gewicht kan houden.. Kom op zeg een tinker heeft hier echt geen moeite mee hoor weet je wel hoe sterk ze zijn...
gaia schreef:Ook ik ben 100+ en heb een tinkie van ongeveer 1.45. Ik ben altijd erg alert of Rhona geen last van mijn gewicht heeft, maar tot nu toe heeft ze dat niet. Als ik geen eigen paard zou hebben, zou ik ook niet op een manege durven rijden. Bij ons op stal is iedereen gelukkig van mening dat Rhona mij prima kan hebben.
In mijn profiel staan oa rijfoto's maar die zijn ook te vinden op onze site: www.rhona.nl
Dus ik kan alleen maar zeggen...geniet van je hobby en je paard, en ga gewoon lekker rijden. Je merkt vanzelf of je paard het niet meer red, maar een tinker kan best heel veel hebben!
Kyra_ schreef:Ik ben het helemaal eens met diegene die zeggen dat veel aan je zit ligt. Ik ga met mijn gewicht juist de andere kant op, ik ben te licht, maar ik weet zeker dat ik met mijn 45kg mijn Tink meer in de weg kan zitten dan iemand van 100kg die een beter zit heeft dan ik heb.
Ik denk ook zeer zeker dat je het prima aan je paard kan merken. Kyra is wat dat betreft heel erg duidelijk; toen ik zadels aan het passen was en er lag er één op die net niet goed zat, dus niet eens dat het pijn deed oid, gewoon net niet goed, wilde ze geen stap meer verzetten. Niet elk paard zal zo duidelijk zijn, maar een ieder zal weten op wat voor soort signalen ze moeten letten bij zijn/haar paard.
Ik vind het heel erg jammer (zacht uitgedrukt) dat mensen zo makkelijk oordelen in manege's, in het bos of wat dan ook over het (over)gewicht van anderen. Sommige mensen voelen zich beter door anderen naar beneden te halen/een rot gevoel te bezorgen, opmerkingen over gewicht is dan een schot voor open doel, in mijn ogen zijn die mensen zelf heel erg onzeker over het één of ander. Probeer daar anders eens aan te denken als iemand een opmerking maakt over je gewicht.
Sjintoo schreef:kennen jullie het 'stevige ruitertopic' al in de huiskamer? Supergezellig daar dus ik zou zeggen kom eens langs.
gipsygirl schreef:Sjintoo schreef:kennen jullie het 'stevige ruitertopic' al in de huiskamer? Supergezellig daar dus ik zou zeggen kom eens langs.
Ik kan helaas nog niet in de huiskamer omdat ik nog geen 50 berichtjes gepost heb, maar zodra ik er 50 heb kom ik eens kijken hoor !
Groetjes,
Marina
Sjintoo schreef:kennen jullie het 'stevige ruitertopic' al in de huiskamer? Supergezellig daar dus ik zou zeggen kom eens langs.
Indezz schreef:Via User Control Panel links boven en dan naar USP USERS GROUP........ Toen ik me daar aanmelde voor : de kudde..... kon ik in de huiskamer.... En ik had nog geen 50 posts.......![]()
Wel goed beseffen dat posten op TP niet meetelt.....