Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
0ojannekeo0 schreef:Neonlight schreef:Voor mij is het de hackney. Schrikken nergens van, zeer werklustig, lopen tot ze er dood bij neer vallen (bij wijze van spreken dan). En ja, ze schrapen als ze stil staan, ze steigeren bij het wegrijden, maar als ze dat niet doen vertrouw ik het niet. Pure enthousiasme, en ik weet dat het gebeurt. Maar onverwachte dingen, die halen ze niet uit. Daarom is voor mij dit ras het meest betrouwbaar.
hier ga ik volkomen in mee..hoewel ze soms écht lopen tot ze erbij neervallen. of was jij daar niet bij in bennekom?
Heel verhaal
gr.Tinkerbrock 
IkhouvanChey schreef:[/quote]Ik ga d'r helemaal niet mee in, ik heb een verzorgpony gehad dat
was een arabier en die volgde me ook gewoon als je haar los had.
Soms liepen we pver het erf heen en zij zonder halster, jullie zouden
wel denken van is ze er nooit vandoor gevlogen, (zij was zelf ook heel
erg schrikachtig) naar nee, wat er ook gebeurde waarvan ze ook
schrok ze bleef altijd bij mij in de buurt en liep altijd achter me aan.
Dus het verschild niet van ras (dat is mijn mening) maar van het
karakter en de persoonlijkheid van het paard, en niet alleen fjorden
zijn zo betrouwbaar nee ook arabieren en andere rassen!!

maar er zullen er toch altijd bij zitten die niet zo betrouwbaar zijn... en ijslanders denk ikk ook..
maarja dat zou wel aan mij liggenXJannekeX schreef:Ik denk fjordenmaar er zullen er toch altijd bij zitten die niet zo betrouwbaar zijn... en ijslanders denk ikk ook..
arabieren lijkt mij dan juist weer nietmaarja dat zou wel aan mij liggen
xxx

echt een schatje. In de stal is ie ook nie vervelend, staat stil als je hem poetst (behalve als ie eten krijgt) het is echt een paardje om van te
Hij is alleen beetje te klein voor mij. Ik hou meer van grote paarden als Belzen en Shires. juniper schreef:Ik ga voor Merensen. Die zijn NOG kalmer dan ijslanders, als je het mij vraagt. In Spanje heb ik er veel mee gewerkt, nou ik wist niet wat ik meemaakte! Natuurlijk, het blijven paarden, maar imo wel de meest kalme/ makke/ rustige beesten die je hebt!