Bonte hengst zonder Samber of Ico bloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: Bonte hengst zonder Samber of Ico bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:42

Dat schrijf ik toch "in die zin samber-vrij" ... maar een volle zus, heeft altijd een nauwere bloedvoering dan een verre oom

In die zin is hij sambervrij, ongeacht of er wel tina D en wanda bloedvoering in zit...bij geheel sambervrij denken de meeste mensen toch aan king nero, ico sun, ico, mecenas...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:55

Willem vind ik wel een mooi paard om te zien maar is dressuur gefokt en het idee dat er Fries in zit staat mij niet zo aan, dus die ga ik zeker niet kiezen, voor de rest is het wel een mooi paard.

anneliesdj schreef:
Ik heb stal de nieuwe heuvel gevraagd om informatie over Harko/Hakon en die heb ik gekregen, allen heet het paard Haico.

Vind het een erg mooi paard, mooie bouw, leuk hoofd en hij heeft een mooi afstamming. Bovendien vind ik hem erg mooi getekend, donkerbruin tobiano is hij met een mooie verdeling van de vlekken en de randen van de vlekken zijn... gevlamd!

Is dat ook erfelijk of is de kans dat ik een veulen zou krijgen met 'normale' scherp afgetekende vlekken groter?

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 13:11

ik zal proberen om de foto in de scannen, dan kunnen jullie hem ook zien .

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:36

Dit is hem, probeer het alleen via de site van de Nieuwe heuvel dus weet niet of het lukt.
Afbeelding

Ja dus! Mijn album etc. heb je dus helemaal niet nodig!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:42

nee als de foto niet beveiligt is ga je gewoon met je rechtermuisknop, eigenschappen. kopieren en dan hier plakken.

ze noemen hem idd Haico, ik ga dit jaar ook met hem dekken.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:49

Zolang je hem maar niet op Ruby gebruikt want dan komt het niet goed met die hals.

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 17:10

Klopt dat is hem, ik vind hem erg mooi, de hals had wel wat langer gemogen en staat er vrij verticaal op maar dat past juist wel bij mijn paardje, alleen zou de hals wel wat meer bespierd mogen zijn, dat heeft mijn paardje namelijk nog minder als hij.

Is de onregelmatigheid van de vlekken ook erfelijk of is de kans op een veulen met scherp afgetekende vlekken even groot als de kans op 'gevlamde' vlekken?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:19

geen idee voor mij persoonlijk niet belangrijk om te weten

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 13:15

Voor mij wel, niet dat ik niet met hem zou dekken als hij geen gevlamde vlekken zou geven maar ik vind dat wel mooier dus ben er wel benieuwd naar hoe dat zit.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:47

janderegelaa schreef:
Zolang je hem maar niet op Ruby gebruikt want dan komt het niet goed met die hals.

Ruby wordt momenteel Z klaar gemaakt dus dat is geen optie

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:48

anneliesdj schreef:
Voor mij wel, niet dat ik niet met hem zou dekken als hij geen gevlamde vlekken zou geven maar ik vind dat wel mooier dus ben er wel benieuwd naar hoe dat zit.

dat zal een gokker blijven, hij heeft nog geen nakomelingen dus dat blijft een vraag

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:02

Ik wilde jullie dit filmpje van bonte willem toch niet onthouden.......
Ik weet jullie standpunt van de halve fries, maar als je ermee dekt is het nog maar een 1/4 fries moet je maar denken
Wellicht kan er iets moois uit onstaan en is de kans op een extra beweger zeer groot....

Ik ben benieuwd of jullie bonten ook met zoveel afdruk, kracht en lossigheid kunnen lopen?

www.worldwidefriesians.com/Willemvideo.wmv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:11

Citaat:
Ik ben benieuwd of jullie bonten ook met zoveel afdruk, kracht en lossigheid kunnen lopen?

Ik weet niet of voor bonten andere bewegingen goed worden gevonden dan bij niet bonten, maar van dit filmpje wordt ik niet blij....
Hij kan in ieder geval draven als een fries ja.

Heeft iemand Haico in het echt gezien? Hoe zijn de bewegingen van die hengst en heeft ie ook springen laten zien?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:21

listiglistje schreef:

Gelukkig niet zeg . Beelden zijn in slow motion, hij galoppeert omhoog en draaft in twee stukken. Erg leuk voor zo'n video'tje, maar onder het zadel niet gewenst.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:22

Mijn hernia doet al zeer als ik ernaar kijk.

Op zich wel een mooi paard om te zien hoor, wil hem niet helemaal de grond in boren, maar lossigheid vind ik er ook anders uitzien.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:10

listiglistje schreef:
Ik wilde jullie dit filmpje van bonte willem toch niet onthouden.......
Ik weet jullie standpunt van de halve fries, maar als je ermee dekt is het nog maar een 1/4 fries moet je maar denken
Wellicht kan er iets moois uit onstaan en is de kans op een extra beweger zeer groot....

www.worldwidefriesians.com/Willemvideo.wmv

Wat jammer dat de draf in slow motion is, ik had graag gezien hoe het er in het echt uitzag. De galop is die van een Afrikaanse springbok maar dat zal wel door de spanning komen.

Listiglistje....bedankt voor de nieuwe foto's

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:55

Ik begon al aan mij zelf te twijfelen bij het zien van die bonte willem op film Gelukkig zijn er meerdere die er net zo over denken als ik...

Film kwaliteit is erg slecht, overbelicht en de draf in slowmotion doet hem geen eer aan Na een stukje galop heb ik het filmpje maar weg geklikt Komt hij trouwens ook op de bontenpaardenveiling in Tolbert? Ik blijf erbij, als ik een fries wil koop ik wel een mooie zwarte fries

@ Janderegelaa
Komt tomtom ook naar Nederland in Mei voor een show op de bontepaardenveiling (ik weet dat t ivm de reis haast niet te doen is maar tooeeeeee ik wil hem wel zien)

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:09

Ik ben er mee bezig maar ben bang dat het niet gaat lukken, het transport heen en weer zou al meer dan € 1000,- zijn. Plus dat ie al aardig aan het dekken is.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:23

ach 1000 euro schud je zo uit je za...portomonee toch

Jammer had hem graag gezien.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:02

Er zit natuurlijk ook een stukje risico aan, 2 x keer op en neer een paar duizend kilometer

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:34

is ook zo...

chantal99

Re:Bonte hengst zonder Samber of Ico bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:42

hier james bont, er zit geen samber en ico bloed in.
dus misschien is het wat.

groetjes van chantal

Afbeelding

Unitas x Zakerno x Monarch
1,68 m,- 9 mei 1991

Afbeelding

JAMES BONT: sterk & bont!

Sinds 2005 heeft Stal De Ronde naast de KWPN-dekhengst KINGSTON ook de hengst JAMES BONT ter dekking staan. De voshengst James Bont is een zoon van Unitas. James Bont doet zijn naam eer aan: een stoere, maar toch elegante hengst met prima manieren! Hij is een uitstekende bewegingsvererfer met een goed springvermogen. In de tijd dat hij in Duitsland gestald was, was hij zeer succesvol op nationaal niveau.

Afbeelding

James Bont heeft veel mooie - voornamelijk bonte - nakomelingen, waarbij beweging en een goed karakter dominante factoren zijn

AFSTAMMING JAMES BONT
Unitas (TP)
Hoogheid pref
Tolina pref
Oregon
Veronika
Oleander
Hosta
Kurassier
Derka
Oregon
Golosa
Jotham
Kadansa
Urban
Zweersien

Gondarose (TP)
Zakerno (TP)
Vickyrose (TP) keur
Proloog (TP)
Kerna (TP)
Monarch (TP)
Monicarose
Hoogheid
Zilda-Maria
Gloriant
Ferna
Hugo
Igoldina
Ideaal
Ganida

DEKGELD: € 225,= excl.

Goedgekeurd bij het I.H.W.

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 10:31

mooie platenbonte hengst die james bont en erg klasiek. Ik heb eens een nakomeling van hem gezien met veel extra bewegen. Wil je een heel fijn type van de hengst dan moet de merrie dat natuurlijk zijn, want het is natuurlijk wel een (veelzijdige) tuighengst.

passepartout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:54

Wat een interessant topic is het geworden over de uiteg van de bonte genen, maar mij duizelt het en ik snap er geen biet van.
Zou iemand mij kunnen zeggen hoeveel kans mijn merrie heeft om in medio mei een BONT veulen te werpen.
Hier is wat info. De merrie is zelf platenbont (ipv bruine of zwarte vlekken heeft ze grijze vlekken).
Ze is een kleindochter van Samber.
Haar ouders zijn eenkleurig en ze is gedekt door Game-Boy ook eenkleurig.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:29

passepartout schreef:
Wat een interessant topic is het geworden over de uiteg van de bonte genen, maar mij duizelt het en ik snap er geen biet van.
Zou iemand mij kunnen zeggen hoeveel kans mijn merrie heeft om in medio mei een BONT veulen te werpen.
Hier is wat info. De merrie is zelf platenbont (ipv bruine of zwarte vlekken heeft ze grijze vlekken).
Ze is een kleindochter van Samber.
Haar ouders zijn eenkleurig en ze is gedekt door Game-Boy ook eenkleurig.

Dan zul je toch meer moeten weten, bijv. de kleurvererving van beide ouders (+/- 3generaties) en hoeveel veulens heeft jou merrie gebracht en hoeveel bonten etc.