Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sammie schreef:Himyar heb je ook een standfoto van die hengst?
ART_UMA schreef:
ART_UMA schreef:[Vandaar dat ze ook best interesse zouden hebben in een trakehner van russische oorsprong die een zware verrichting ala een military moeten doorlopen.
[/quote]

Suzanne F. schreef:Ze adviseerden mij Krack C maar ja die geeft ook niet al teveel maat en bot mee, strooit nogal wat met maat. Ja ik denk als ze dan toch Krack C adviseren ga ik liever voor de lijnenteelt erbij met Tuschinski.
MissHIS schreef:[
Een goed paard heeft geen kleur., voor een platte kont ben ik niet zo bang met Briar. Grote kop zal ook wel meevallen, .
[/quote]
MissHIS schreef:Sarabande: wat een domme flauwekul. Henk Dikkers gaf het advies Briar, en hij “hoort niet” bij het KWPN / het KWPN-clubje (zoals bv. Arie). Dus dat gebazel over fantasie/KWPN is niet van toepassing. [/qoute]
Lijkt me geen gebazel maar realiteitMissHIS schreef:Art_uma: de voorzitter gaf aan wat de eisen waren voor de Gribaldi-merrie (dus dat Suzanne F een goed sportpaard wilde fokken, liefst voor het hogere werk, met wat meer bot dat de merrie, etc). Hij
dacht toen aan twee hengsten: Jazz en Krack.
MissHIS schreef:Sarabande: wat een domme flauwekul. Henk Dikkers gaf het advies Briar, en hij “hoort niet” bij het KWPN / het KWPN-clubje (zoals bv. Arie). Dus dat gebazel over fantasie/KWPN is niet van toepassing. [/qoute]
Lijkt me geen domme flauwekul en gebazel (raar dat mensen altijd gaan schelden als ze geen gelijk hebben) maar realiteitMissHIS schreef:Art_uma: de voorzitter gaf aan wat de eisen waren voor de Gribaldi-merrie (dus dat Suzanne F een goed sportpaard wilde fokken, liefst voor het hogere werk, met wat meer bot dat de merrie, etc). Hij
dacht
toen aan twee hengsten: Jazz en Krack.
MissHIS schreef:Ik zie het verband niet tussen het onderwerp van dit topic en het krantenartikel.
sarabande schreef:Misschien nog een cursusje volgen???
MissHIS schreef:Aldoende leert men he...
MissHIS schreef:Ceasario: Briar is niet mijn persoonlijke advies, maar van de gastsprekers (Dikkers/Remijnse). Zij zijn een jaar of twee geleden in Zweden geweest bij de fokker/eigenaar van Briar en hebben zodoende een goed beeld kunnen vormen van de hengst zelf, zijn familieleden en zijn nakomelingen.
ceasario schreef:MissHIS schreef:[
Een goed paard heeft geen kleur., voor een platte kont ben ik niet zo bang met Briar. Grote kop zal ook wel meevallen, .
[/quote]
Wat voegt Briar dan nog toe ?
sarabande schreef:Met mij prima, Bokt doet raar
hier het artikel, wat scheef, maar wel leesbaar
]

MissHIS schreef:Ik zie het verband niet tussen het onderwerp van dit topic en het krantenartikel.
ART_UMA schreef:@chantal de hengstencommissie voorzitter zat er dacht ik bij (en die zit niet in de cursus), of moet hij bijscholing volgen, ha ha ha
ART_UMA schreef:Ik heb liever de kale feiten/getalen en een stuk minder "gegochel", het lijkt wel of we daar als fokkers te dom voor worden gevonden.
Citaat:Daar moet je als fokorganisatie ook wel blijven vertellen wil het niet aan het licht komen dat men miskleumd.
Typische is dat men zich wel graag blijft optrekken aan de Wereldranking (oudere-oude hengsten). Geldt voor de meeste stamboeken.
chantal1 schreef:MissHIS schreef:Ik zie het verband niet tussen het onderwerp van dit topic en het krantenartikel.
Ik ook niet echt, ligt misschien aan onze jeugdigheid :P
Wel leuk om het stukje even te lezen daar niet van.
Al snap ik niet dat het KWPN steeds in samenhang met de heren van de cursus wordt genoemd.
ceasario schreef:Daar moet je als fokorganisatie ook wel blijven vertellen wil het niet aan het licht komen dat men miskleumd.
ceasario schreef:Daar is blijkbaar de CURSUS voor.
FOK JE VIA BLOEDLIJNEN OF VIA INDEX>
Dat laatste geeft een echte versmalling van je genetisch materiaal.
Wat de afbraak of einde van je fokkerij kan betekenen.
ART_UMA schreef:[Dat laatste wordt dan ook niet geadviseert, en het eerste alleen als er wat vastteleggen valt..
[/quote]