Florencio EVA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:37

hanneliesje schreef:
Er zijn maar enkele landen (japan,zuid afrika) die eva positieve paarden weigeren,volgens mij is het binnen de EU en voor amerika geen probleem,

Dit gegeven klopt niet. Heb een EVA positieve merrie ingereden die naar CostaRica verkocht was, maar de koop ging niet door omdat er in Amerika een importverbod is voor EVApositieve paarden.

ptiteblue

Re: Florencio EVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:15

ander vraag: als beide ouders besmet zijn, is het veulentje dan ook EVA positief? of het heeft niks mee te maken?

en hoe raken de negatieve hengsten dan positief? ze hebben toch geen direct contacten met positieve merries...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:11

Dewi schreef:
hanneliesje schreef:
Er zijn maar enkele landen (japan,zuid afrika) die eva positieve paarden weigeren,volgens mij is het binnen de EU en voor amerika geen probleem,

Dit gegeven klopt niet. Heb een EVA positieve merrie ingereden die naar CostaRica verkocht was, maar de koop ging niet door omdat er in Amerika een importverbod is voor EVApositieve paarden.

Amerika is géén Costa Rica...........
Midden-Amerikaanse landen weigeren EVA-positieve paarden. De VS (Amerika in de volksmond) bij mijn weten niet.

Maar goed ook want de paarden die naar de VS vertrekken brengen gemiddelde nogal wat meer op.........

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:16

EVA positieve paarden komen Amerika niet in, heb zelf op een quarantaine stal gewerkt in Amerika. Canada komen ze ook niet in.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:41

Ze komern er echt wel in alleen het eva besmette sperma niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:11

hanneliesje schreef:
Ze komern er echt wel in alleen het eva besmette sperma niet.

Ze komen er niet meer uit, anders was Contango allang weer terug gehaald denk ik zo.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:14

janderegelaa schreef:
EVA positieve paarden komen Amerika niet in, heb zelf op een quarantaine stal gewerkt in Amerika. Canada komen ze ook niet in.

Klopt... ze worden hierop streng getest alvorens ze naar de US gevlogen worden.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:33

Tyrza schreef:

Vreemd.
Die van mij kon in november ze het vliegtuig in ..........
EVA........ no problem.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 08:37

CGJ12 schreef:
Tyrza schreef:

Vreemd.
EVA........ no problem.

Zucht CG heeft weer wat hoor. (weet je zeker dat je niet in de war bent met het ADAM virus? )

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 08:40

Suzanne F. schreef:
Zucht CG heeft weer wat hoor.

Dan niet joh.
Mij een zorg.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 08:42

CGJ12 schreef:
Suzanne F. schreef:
Zucht CG heeft weer wat hoor.

Dan niet joh.
Mij een zorg.

Poeh ochtendhumeurtje?
Slecht geslapen of kom je wat tekort?

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:06

CGJ kletst wel meer onzin.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:38

CGJ12 schreef:
Tyrza schreef:

Vreemd.
EVA........ no problem.

Werd er dan helemaal geen bloed afgenomen bij de keuring? Ook niet ivm doping? Dat is toch ook vaak de reden voor bloedafname

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:05

janderegelaa schreef:
CGJ kletst wel meer onzin.

De VS is zowat het enige land waar volgens mij géén expliciet importbeperkingen gelden mbt tot EVA.
Alle EVA-testen in de VS zijn op "vrijwillige basis" en er bestaat géén overheidsverplichting tot het testen.
(Er worden WEL paarden vanuit de EU geimporteerd met EVA, maar NIET geëxporteerd naar de EU......... )

Van het "United States Department of Agriculture / Animal and Plant Health Inspection Service"
USDA Veterinary Services Strategic Plan FY 2004 to FY 2008, pagina 42 van het document.

Mis ik nog iets wellicht?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:08

Ik ga het niet helemaal doorlezen, maar het ligt me bij dat het ook afhankelijk is van welke gedeelte van de US het paard naartoe moet.

Mijn paard mocht destijds echt niet het vliegtuig op zonder dat het bloed was nagekeken.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:18

Tyrza schreef:
Ik ga het niet helemaal doorlezen, maar het ligt me bij dat het ook afhankelijk is van welke gedeelte van de US het paard naartoe moet.

Mijn paard mocht destijds echt niet het vliegtuig op zonder dat het bloed was nagekeken.

Dat ligt expliciet aan de "koper" (en als er een commissionair tussen zit zal die er alles aan doen om het paard "goedkoper" in handen te krijgen.......... )
Bij mijn weten bestaan er tot op de dag van vandaag géén overheids importbeperkingen van EVA-positieve paarden.

Natuurlijk wordt er bloed afgenomen. Maar dat wordt meestal niet gedaan om op EVA te testen, maar op andere punten (andere besmettingen en doping inderdaad. Maar het dopingonderzoek vindt alleen met terugwerkend kracht plaats als het betreffende paard binnen een aantal weken plotseling kreupel loopt)

Amerikaanse amzones die in Europa komen trainen hoeven hun paarden bij de terugvlucht trouwens ook niet op EVA te laten testen. Stel dat die hier EVA oplopen en niet meer terug mogen komen.......... Geen amazone die er dan nog over piekert om te komen trainen bij Conrad Schumacher of iemand van dat kaliber.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:24

Ik ben er absoluut zeker van dat mijn paard oa. op EVA werd getest. De testresultaten waren nodig voor de papieren op Schiphol, niet voor de koper.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:35

Dus jij dacht dat Lingh en Salinero (en tientallen springpaarden) ook elke keer weer op EVA worden getest als ze de plas over gaan voor een (WB) wedstrijd?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:37

Waarom niet? Als wij naar het buitenland moesten (in europa) werd er ook altijd een veterinaire inspektie bijgehaald. Voor die loodjes, weet je wel.

Ik kan mij wel herinneren dat er toch altijd een tijdje quarantaine voor die dieren naar de US was geregeld (remember Atlanta?)

Maar goed, ik ga nu mijzelf even nuttig maken op stal.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:44

Zover ik weet staan de dekhengsten die in de sport lopen bij van Manen in een aparte stal en tot voor kort ook met loodjes in de manen.

Attitude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:49

CGJ12 schreef:
Dus jij dacht dat Lingh en Salinero (en tientallen springpaarden) ook elke keer weer op EVA worden getest als ze de plas over gaan voor een (WB) wedstrijd?

Jep, dat moet!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:50

Een buisje bloed is zo getrokken. Dus dat moet het punt niet zijn. De KNHS draait wel op voor de kosten.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:02

liesje23 schreef:
CGJ12 schreef:

Jep, dat moet!

Dus die zijn allemaal EVA vrij?
Ik geloof daar geen barst van............
Een zéér groot deel van de Nederlandse paarden is EVA-positief.........

Extra eis om opgenomen te worden in het A-kader: EVA-negatief getest...........

Mocht het werkelijk zo zijn (wat ik absoluut niet geloof), dan vraag ik mij af waarom bij de eerste de beste "aankoop-keuring" van een paard niet getest wordt op de EVA-status van het paard..........
Wat moet je dan als aankomend YR/A-selectie lid nu in hemelsnaam met een paard met allemaal 1-tjes op de foto, klinisch spijkerhard, 78% in de LT/GP.............. maar EVA-positief............

In dat geval vrees ik dat de duitse organisatie in Aken een met EVA-positief sperma geinsemineerde merrie in het stallencomplex vlakbij Salinero,Lingh, Ollright en Escapade gaat plaatsen..........

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:51

CGJ12 schreef:
[Mocht het werkelijk zo zijn (wat ik absoluut niet geloof), dan vraag ik mij af waarom bij de eerste de beste "aankoop-keuring" van een paard niet getest wordt op de EVA-status van het paard..........

Omdat het in Nederland geen "meldingsplicht" is.

Wat niet weet wat niet deert.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:56

ceasario schreef:
Omdat het in Nederland geen "meldingsplicht" is.
Wat niet weet wat niet deert.

hierboven wordt beweerd dat iemand die INTERNATIONAAL gaat/wil starten er wél op gecontroleerd wordt. Dat is dus gewoon niet waar.

Als koper van een paard met het DOEL om internationaal te gaan rijden (geldt voor elke dressuurtrut met een beetje kapsones) ZOU je dan die status gewoon MOETEN weten. En ik heb nog nooit een internationaal startende amazone daarom horen vragen.........