nadinec schreef:Sneppie: Het invriezen van sperma is heel erg duur, tevens de inseminatie van het sperma is duurder dan vers sperma. Dit sperma wordt echt bv op de minuut geinsemineerd, dat houd dan natuurlijk wel in dat het scannen van de merrie zelfs om de 8 - 12 uur moet gebeuren, dus voor een merriehouder zeer prijzig. Ik vind het geen probleem om het te doen, maar denk dat we dan wel meer dekkingen moeten hebben zodat we wel uit de "kosten" kunnen komen. Denk niet dat Tinkerland daar klaar voor is in Nederland. (Niet banketstaaf bedoeld hoor) maar het dekgeld gaat daardoor wel omhoog.
Hengst in L2 starten. Ja klopt, maar als bv een klein meisje L2 was geweest met haar pony, mag ze een hengst gewoon starten. terwijl ze hem niet kent. Dat vind ik wel krom aan deze regel!. volwassenen met hengsten kennen ze vaak wat beter dan de jeugdige ruiters onder ons. Vind eigenlijk dat er een soort test moet komen voor de ruiters bv boven de 16 jaar met een hengst. Kijk naar Dobbel, die kan niet rijden met haar hengst omdat ze niet L2 is. Vind dat krom, zij kent hem toch het beste, en misschien is het wel de grootste lieverd die er is, en zal hij de rare dingen nooit doen.... Vind dat gewoon jammer!
Toch jammer hoor van het dekken ik ben van 2 hengsten echt gek en dat zijn bram en boris voor mijn merrie bedoel ik dan he, vind nog wel meer hengsten enorm mooi.
Verder ben ik het met je eens iedereen die Lonan kent weet dat ik niet overdrijf dat hij dus echt enorm mak is en dat je aan hem vrijwel niet merkt dat hij hengst is, dit komt natuurlijk ook dat hij nog nooit gedekt heeft. verder vind hij gewone paarden niks aan en kijkt hij alleen naar andere tinkers. maar ook dan heb ik geen moeite met hem en kan ik nog met een lang teugeltje rijden.
Ik had ook graag een test gedaan ik weet zeker dat we daar door hadden gekomen,
En verder ja dochter van eigenaresse van pensionstal was met haar 12 de l2 en mag dus nu officeel een hengst starten.