Dressuur VOS hengsten met bloed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beber

Re: Dressuur VOS hengsten met bloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 22:04

Ja jammer dat ik Wilawander niet in het echt heb gezien, op de foto's lijkt hij wel lekker te gaan, maar in het echt dus niet?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:33

Beber schreef:
Ja jammer dat ik Wilawander niet in het echt heb gezien, op de foto's lijkt hij wel lekker te gaan, maar in het echt dus niet?

nee, nou ja, het is maar wat je wil zien, ik vind het net een pony....
als je even zoekt op : Pukpaleisje en dan bij de topics van diegene over de hengstenkeuring en selecties enzo, krijg je een goede indruk van wat men van deze hengst vindt

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:36

Belisar himself?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 23:27

missmiekie schreef:
Beber schreef:

nee, nou ja, het is maar wat je wil zien, ik vind het net een pony....
als je even zoekt op : Pukpaleisje en dan bij de topics van diegene over de hengstenkeuring en selecties enzo, krijg je een goede indruk van wat men van deze hengst vindt

Maar dan weet ik nog niets over zijn nazaten, heb er pas eentje gezien, die was niet verkeerd.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 23:40

Jasmijn schreef:
Belisar himself?

Ik dacht gelijk, ja stom waarom niet de vader van Houston, en idd genoeg bloed.

Nu blijkt hij alleen natuurlijk te dekken en zou de merrie naar Morssink toe moeten met als het goed is veulen erbij en dat doe ik niet meer, daar heb ik hele slechte ervaringen ( lees dood veulen , zieke merrie ) mee, al is het bij Morssink allemaal wel goed geregeld, zijn lieve mensjes.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:25

Samsam, dan staat het verkeerd in mijn boek
"De kleur van het paard"

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:38

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 09:37

ippolata schreef:
Lidewijke schreef:

apart paard op dat filmpje lijkt hij wat problemen te hebben met aanleuning.. niet echt mooi beeld

Zeker apart paard, wel heel hoog in de voorhand, en wat die aanleuning betreft, heb ik het idee dat deze ruiter het probleem is (kan het verkeerd zien hoor, maar echt relaxed zit die man niet ).

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:36

Beber schreef:
Jasmijn schreef:
Belisar himself?

Ik dacht gelijk, ja stom waarom niet de vader van Houston, en idd genoeg bloed.

Nu blijkt hij alleen natuurlijk te dekken en zou de merrie naar Morssink toe moeten met als het goed is veulen erbij en dat doe ik niet meer, daar heb ik hele slechte ervaringen ( lees dood veulen , zieke merrie ) mee, al is het bij Morssink allemaal wel goed geregeld, zijn lieve mensjes.

Dat hij alleen natuurlijk dekt is idd een nadeel, zeker in dit geval, als de merrie nog een veulen aan de voet heeft.

schimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:22

Samsam schreef:
Beber schreef:

En heeft iemand gegevens over de hengt Kimberley?

Kimberly is niet al te best op de foto en vererft dat iook, zou ik niet aan beginnen.

volgens mij is kimberley harstikke goed op de foto. ik heb zelf een paar nakomelingen van hem gehad en waren kern gezond!!!!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 16:38

schimmie schreef:
Beber schreef:

En heeft iemand gegevens over de hengt Kimberley?

volgens mij is kimberley harstikke goed op de foto. ik heb zelf een paar nakomelingen van hem gehad en waren kern gezond!!!!

Heb jij meer info. over de nazaten?
Qua type en bewegingen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:54

schimmie schreef:

Resultaten röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 3
Sesambeentjes lateraal rechts 3
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 3
Sesambeentjes mediaal links 3
Kogel/arthrose rechts 1
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 1

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:03

Beber schreef:
Qua type en bewegingen.

Afstammelingen 1996 (veulens)
Er werd een uniforme collectie goed ontwikkelde veulens getoond. Ze staan in het rechthoeksmodel, maar ze zijn weinig rijtypisch en ze doen tamelijk klassiek aan.
Het hoofd is lang. De nek is overwegend kort. De halsrichting is verticaal en in beweging wordt de hals te hoog gedragen. De halsvorm is wisselend. Een aantal veulens heeft voldoende lengte en bespiering in de hals. Bij anderen is de bespiering matig en komt de hals diep weg. De schoft is kort. De steile schouder heeft ruim voldoende lengte. Bij enkele veulens is de rug wat diep. De lendenen zijn goed gespierd. De croupe heeft een klassieke vorm en voldoende lengte. De broekspier moet verder doorlopen. Het voorbeen is tamelijk ingesnoerd. De koten zijn lang en vaak week. Het achterbeen is lang, de schenkel is arm gespierd en het spronggewricht zou royaler ontwikkeld moeten zijn.
De stap is voldoende soepel en weinig krachtig. De draf is wisselend. Enkele veulens draven met een goed gebruik van het voorbeen en met een goede schoudervrijheid, maar het achterbeen wordt traag gebruikt en de veulens komen moeilijk tot dragen. Nogal wat veulens houden zich vast in de bovenlijn en maken achter een schommelende beweging. Vrijwel alle veulens werden getoond.
De kwaliteit van de moeders varieert van matig tot voldoende.
Getoond: 15 veulens uit 20 dekkingen.

Lijkt me niet wat jij zoekt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:07

Samsam schreef:
[De kwaliteit van de moeders varieert van matig tot voldoende.Getoond: 15 veulens uit 20 dekkingen.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:08

Daar gaat het niet om, ze wil een veredelende hengst en niet een die klassieke types vererft!

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:09

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:51

wat dacht je van Sonique?

Sonique werd tijdens het verrichtingsonderzoek in 2002 geprezen om zijn fantastische galoppade met afdruk, balans en veel zelfhouding. Hiervoor werd hij beloond met een 8,5. Daarnaast heeft de hengst een kwaliteitsvol fundament met drie goede basisgangen. Sonique beschikt naast zijn dressuurkwaliteiten ook nog over een goede sprong.
Wolkenstein II (v. Weltmeyer) liep een verrichtingsproef van 139,90 punten en totaal 138,89 voor de dressuur en was hiermee verrichtingstopper van zijn jaargang. In 1993 was hij winnaar van het Bundeschampionat dressuur. Wolkenstein II leverde in 2001 8 gekeurde hengsten in Hannover waaronder Sonique en heeft nu meer dan 20 goedgekeurde zonen. Via moedersvader Frappant voert Sonique het waardevolle prestatiebloed van Werhter, Graphit en Gotthard. Natuurlijk zit er ook prestatie-aanleg in de moederlijn van Sonique. Grootmoeder Miss Marple (Matho AA x) leverde ook de nationale springpaarden Fantastik en Donnerwetter.

Deze hengst staat bij lauw van Vliet. En ik ken zelf ook een nakomeling van deze hengst.
Een hele ranke merrie, met geweldige gangen.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:53

Afstammelingen 2003 (september; veulens)
Sonique toonde een uniforme collectie net voldoende ontwikkelde, rassige, beknopte, rijtypische veulens die goed bespierd zijn.
Het hoofd is zeer sprekend en goed gevormd. De nek heeft voldoende lengte. De hals is goed gevormd, goed gespierd, maar mist lengte. De schoft is voldoende ontwikkeld en loopt voldoende ver door. De schouder is voldoende van lengte en ligging. De rug is goed gevormd en goed gespierd. De lendenen zijn goed gevormd en goed gespierd. De croupe is hellend met net voldoende lengte en goede bespiering. De broekspier zou langer door moeten lopen. Het voorbeen is correct gesteld, maar zou langer moeten zijn. Het achterbeen is doorgaans correct gesteld. Het fundament heeft veel kwaliteit, maar is licht.
De stap is matig zuiver, mist souplesse en ruimte. De draf heeft voldoende ruimte. Het achterbeen zou verder ondergebracht moeten worden. De galop is lichtvoetig, maar zou meer ruimte moeten hebben. In draf en galop blijven de veulens hoog in het kruis.

Getoond zijn 8 geprikte en 5 door de eigenaar geselecteerde veulens. Twee thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage, evenals de door de eigenaar geselecteerde veulens.
De kwaliteit van de moeders was matig tot voldoende.
Getoond: 13 (+2) veulens uit 49 in 2002 gedekte merries.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:53

ik dacht dat sonique in amerika zat......

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 22:06

Samsam schreef:
Beber schreef:
Qua type en bewegingen.

Afstammelingen 1996 (veulens)
Er werd een uniforme collectie goed ontwikkelde veulens getoond. Ze staan in het rechthoeksmodel, maar ze zijn weinig rijtypisch en ze doen tamelijk klassiek aan.
Het hoofd is lang. De nek is overwegend kort. De halsrichting is verticaal en in beweging wordt de hals te hoog gedragen. De halsvorm is wisselend. Een aantal veulens heeft voldoende lengte en bespiering in de hals. Bij anderen is de bespiering matig en komt de hals diep weg. De schoft is kort. De steile schouder heeft ruim voldoende lengte. Bij enkele veulens is de rug wat diep. De lendenen zijn goed gespierd. De croupe heeft een klassieke vorm en voldoende lengte. De broekspier moet verder doorlopen. Het voorbeen is tamelijk ingesnoerd. De koten zijn lang en vaak week. Het achterbeen is lang, de schenkel is arm gespierd en het spronggewricht zou royaler ontwikkeld moeten zijn.
De stap is voldoende soepel en weinig krachtig. De draf is wisselend. Enkele veulens draven met een goed gebruik van het voorbeen en met een goede schoudervrijheid, maar het achterbeen wordt traag gebruikt en de veulens komen moeilijk tot dragen. Nogal wat veulens houden zich vast in de bovenlijn en maken achter een schommelende beweging. Vrijwel alle veulens werden getoond.
De kwaliteit van de moeders varieert van matig tot voldoende.
Getoond: 15 veulens uit 20 dekkingen.

He, dat lijkt wel de omschrijving van mijn merrie, nee idd , denk niet dat dit hem wordt.

popcornlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:08

ja klopt sonique staat idd in Amerika
maar je kan nog wel steeds via Lauw sperma van deze hengst krijgen

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 22:09

popcornlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:20

Afbeelding
Dit is Sonique.

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 22:33

popcornlover schreef:
Afbeelding
Dit is Sonique.

Leuke hengst, maar...
daar zit wel heel weinig volbloed in , 26,95 % om precies te zijn, is , denk ik, te weinig.

popcornlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:38

De nakomeling die ik ken is juist erg rank met hele ruime gangen. Het leek mij iig een leuke combi met een tuiger.

Het middelste veulen is de nakomeling van Sonique. Hier nog vrij donker, aangezien haar moeder deze kleur had, maar inmiddels is het een lichte vos geworden.
Afbeelding