Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sammie schreef:Waar slaat dat nou weer op. Als mij zoiets geleerd is, neem ik aan dat het wel waar is. Ik ben geen bioloog anders had ik er wel bij gezet dat ik het zeker wist.
Sammie schreef:Waar slaat dat nou weer op. Als mij zoiets geleerd is, neem ik aan dat het wel waar is. Ik ben geen bioloog anders had ik er wel bij gezet dat ik het zeker wist.

Citaat:ouders met blauwe ogen kunnen een kind krijgen met bruine ogen, al komt het weinig voor. En het hebben van bruine ogen kan een of meer generaties verborgen blijven en dan opeens wel tot uitdrukking komen.
jessje schreef:Sannie, heeft 1 van je ouders niet meer groenachtige ogen?
Dan kan het wel volgens mij...

Sammie schreef:Mij is ook altijd verteld dat je internet niet als losse bron moet zien
En dat van het jasje trekken was metaforisch (bb)
@miss dat zei ik dus niet.
Maar ik hou het over op. Geen zin om hier een discussie over te houden.
Jou ouders zijn jou ouders.
Anne_GTI schreef:Geheel off-topic: het schijnt dat 10% van de kinderen niet het produkt is van beide opgegeven ouders. Daarom wordt bij de hielprik ook de bloedgroep van het kind niet bekend gemaakt.
Kunnen we het nu weer over vossen hebben?
Ik vind sommige vossen mooi, andere niet. Maar dat geldt voor alle kleuren.
Melina schreef:Ahjoh niks van aantrekken, laat iedereen maar flink donkerbruinen en zwarten fokken, hebben wij (ik weet niet of je ook een vos hebt?) straks wat bijzonders op stal staan, namelijk een unieke vos![]()
![]()
Gr. Melina

MissJ schreef:Schimmel is toch dominant?
Is er dan nog een kans dat dit een schimmel wordt?
Anne_GTI schreef:Geheel off-topic: het schijnt dat 10% van de kinderen niet het produkt is van beide opgegeven ouders. Daarom wordt bij de hielprik ook de bloedgroep van het kind niet bekend gemaakt.
.
Margreet schreef:Citaat:ouders met blauwe ogen kunnen een kind krijgen met bruine ogen, al komt het weinig voor. En het hebben van bruine ogen kan een of meer generaties verborgen blijven en dan opeens wel tot uitdrukking komen.
Van dezelfde link.
Ik heb bij erfelijkheid.nl stage gelopen en weet hoe ze aan hun informatie komen
Neonlight schreef:Helaas, ik heb heb het stukje niet gelezen, maar ik denk dat niet de kleur vos wordt "afgezeken", maar het karakter van de meeste vosmerries. Ikzelf hoef ook geen vosmerrie te hebben. Vosruin of hengst geen probleem. Die vosmerries hebben vaak een lastig niet meewerkend karakter. Natuurlijk zijn er uitzonderingen op, maar over het algemeen klopt het wel. Op meerdere grote stallen en fokkerijen walgen ze van vosmerries om deze reden! En ik moet ook zeggen, alle vervelende paarden/pony's die ik ken zijn ook echt vosmerries.
(wordt waarschijnlijk helemaal wit)... Dus ja, daaruit kan je zelfs denk ik al afleiden dat vos-gen altijd doorgegeven wordt... Tieneke schreef:Misschien een klein beetje off topc: Mijn paard is het resultaat van een donkerbruine hengst en een witte merrie. Mijn bengel werd geboren als vos en jawel, is nu grijs(wordt waarschijnlijk helemaal wit)... Dus ja, daaruit kan je zelfs denk ik al afleiden dat vos-gen altijd doorgegeven wordt...