solitair

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Re: solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:42

Klopt, de nakomelingen die hier staat kunnen dus ontzettend lopen, vooral draven en zeker niet in 3 stukken of uit elkaar Verward Het klopt ook dat hij niet tot weinig wit vererft, de merrie heeft een heel klein kolletje (lijkt trouwens ontzettend veel op die bruine merrie (v. Turbo) van jou foto, ook zelfde soort kolletje) en dat hengstje heeft ook maar heeel ietsies wit op het hoofd, nog minder als de merrie en geloof 1 wit voetje.

Die jaarling van Turbo Magic is volgens mij niet helemaal geworden zoals gehoopt. Vind het nogal een lomp en grof dier geworden, de moeder is juist wel chique (beetje heethoofd van Lancet), maar haar zoon van Turbo, is ontzettend breed en gigantische lompe/groffe benen eronder met enorme sokken, hij wordt ook wel aangezien voor een Fries Koe Loopt ook een beetje zo, met veel knie actie. Hij heeft wel een redelijk mooi hoofd, maar een erg klein oog (tja en daar val ik niet op). Maarja misschien is dat wel een jaarling/naarling, even afwachten hoe hij uitgroeid, ik vind er nu in elk geval niet veel aan...

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:54

Desiree, wat een chique veulen! Zo'n koppie had die van mij ook.
Mijn beestje heeft ook een knap hoofdje op klein, kort en beetje snoekshoofdje..
Over zijn lichaam, hij heeft een mooi lichaam voor een 2-jarige, hij groeit gelijk hij is nog niet echt overbouwd geweest, hier een foto(gemaakt via cam, van foto):
Afbeelding

hier in het groot misschien beter zien:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=RWGBNSBH

Zijn hoofdje nog eens:
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg te vreden over zijn extrieur.
Hij begint nu ook meer hals aan te zetten.
heb ook nog ergens een filmpje van zijn gangen..

Hij heeft trouwens dus 2 wittte sokjes en een kol en een snepje.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:03

De eerste foto is en hele mooie, goed ontwikkeld. Die ene foto doet het trouwens niet. Ik vind het jammer dat ik mijn veulen niet aan kan houden. Vond het niet erg als het niet lukte om hem te verkopen, maar volgens mij gaat dat wel lukken.

De turbo magic van mij op de vorige pagina is een 2 jarige ruin, die er al volwassen uit ziet.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:13

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:52

Volgens mij is Solitair een beetje week in de lendenen maar daar zie je in jouw paard niets van terug. HIj kan trouwens fijn bewegen.

Houden is moeilijk met een hengstveulen. Heb maar 1 wei, moet alles bij elkaar gooien en zo'n hengstveulen bij die merries, dat werkt niet. Opfokken kost ook weer een hoop geld en risico.... kan hem beter verkopen daarom.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:44

Dankjewel.

Super zonde, maar als het beter is...
Heeft hij nou een lichte kleur bij zijn benen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:27

HOezo een lichte kleur bij zijn benen?

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:54

Oow op de foto's lijkt hij een lichte kleur bruin te hebben, beetje beige-achtig.
Misschien door de foto's zelf ofzo...
Trouwens ik vind ook dat veel nakomelingen van Solitair heel weinig wit hebben(dacht even is Zelito de enige met aftekeningen, van de paarden die ik had gezien Blond ), totdat ik laatst een appalosa van Solitair zag staan op internet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:05

o dat! DAt zijn zijn oude veulentjes haren nog. Daar is hij niet helemaal doorheen. Dat is de kleur waar in hij geboren is.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:37

achja natuurlijk, ik dacht gelezen te hebben dat alle veulenharen eraf waren, maar ik zie dat je BIJNA alle babyharen zei...

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:05

foto's van mijn solitairtjexwolfgang in aantocht Vork

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:48

Even over porsche. Porsche is nu ongeveer 1 jaar en is een solitair x wolfgang x ulft.

Hij was laat in het seizoen geboren dus hij loopt een heel klein beetje achter op de andere veulens. Huilen Vergeleken met andere veulens is hij (nog) een beetje korter gebouwd en iets kleiner nog. Hij heeft een mooie nek, maar niet echt een dikke. (wat ik eigenlijk wel mooi had gevonden Verdrietig) Gelukkig beschrikt Porsche wel over 3 hele mooi gangen.

Porsche is ontzettend lief en knuffelbaar. Hij bijt niet en is niet opdringerig, je kan hem zo bij de oren pakken enzo. Dat komt misschien ook omdat hij altijd veel in handen is geweest. Mam heeft hem nu op een hengstenwei gezet. Het is altijd de eerste die naar je toekomt.

Ik heb een paar foto's op mijnalbum gezet van toen die nog maar een paar weekjes was tot nu. Hij is ontzettend veranderd. Eerst veulenhaar, toen haast geen haar, toen ontzettend harig met een giga baard, en nu heeft hij weer minder haar.

de geboorte foto's heb ik helaas niet op de computer maar hier is porsche ook nog tamelijk klein.
Afbeelding
Afbeelding

Hier staat hij op met zijn moeder
Afbeelding
Afbeelding

Hier was porsche net van ons. Hier deed ons paard ineens of zij de moeder was Tong uitsteken nouja.
Afbeelding
Afbeelding

hier is hij al een paar weken van ons
Afbeelding

Hier een actiefoto: (hij bokt) maar het ziet er niet echt gevaarlijk uit.. Tong uitsteken
Afbeelding

Hier lijkt het alsof zijn overbouw echt ontzettend was, maar zo erg was het dus echt niet.
Afbeelding

In een sukkeldrafje: normaal draaft hij heel mooi en zwevend, maar op de een of andere manier niet op foto's Verdrietig
Afbeelding

kerst:
Afbeelding
Afbeelding

Net voordat hij naar de hengsten wei ging:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de hengstenwei:
en toch zie ik hem niet Tong uitsteken
Afbeelding
hier wel:
Afbeelding
Afbeelding

in een beetje vreemde houding..
Afbeelding
Afbeelding
met zijn vriend waar hij altijd bij staat:
Afbeelding
Afbeelding
en weer met zijn vriend
Afbeelding

Hier staat porsche al wat langer op de wei:
Afbeelding
zijn vriend nog altijd in de buurt:
Afbeelding
er is geen ontkomen aan: nog een keer met zijn vriend:
Afbeelding
Als je slecht kijkt lijkt het net alsof porsche een ander hoofd heeft (die van zijn vriend Knipoog )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze zijn onafscheidelijk..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en tenslotte met zijn vriend achter hondje aan (dat witte stipje)
Afbeelding

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:39

Leuk beestje is Porsche, maar hij moet nog een heel eind groeien ook he.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:50

Leuk paardje, die foto van waar hij opstal staat en de eerste van waar hij langer op de wei staat zijn erg leuk...
Maare moet hij eigelijk niet met een A beginnen omdat hij van 2005 is?? want hij is toch KWPN neem ik aan he...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:12

Oe gaaf een kopersnuitje! Daar had ik stiekem ook op gehoopt Knipoog Hij heeft nog ff om te groeien hoor, dus dat komt vast goed Haha!

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:41

Op zijn papier heet hij Aranto Knipoog En hij moet inderdaad nog een stuk groeien Vingers aflikken En dat doet hij tot nu toe erg goed moet ik zeggen. Wat groeien die jaarlingen snel he.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:13

Ja dat dacht ik al dat hij een andere naam op papier heeft.
Ik vind hem best groot uitzien op de foto's of valt dat mee?

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:35

Leuke beestjes.. mijn zus wil misschien als ze haar merrie laat dekken heel misschien met Solitair dekken..

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:49

Die van ons is nu een jaar. Hij was vorig jaar al groot ondanks een super slechte start maar hij is nu al de grootste van de koppel!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:43

Balan is ook een hele heer. Ik denk wel dat Solitair een groot fokkende hengst is. Ik moet hem ook eens in gedachten houden voor mijn andere merrie.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:04

zo zo, er komen leuke solitairtjes voorbij hier zeg! Lachen

het is al even geleden dat onze barry erop heeft gestaan, maar nu hij bijna 3 maanden is, mag dat wel weer Lachen

zo was hij eerst
Afbeelding

en zo is hij nu

lekker bekkie
Afbeelding

kapsonesss
Afbeelding

grote jongen
Afbeelding

gekke bek trekken
Afbeelding

Afbeelding

mama pesten
Afbeelding

Afbeelding

wegduiken voor de vliegjes
Afbeelding

zo moeder,zo zoon
Afbeelding

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 08:44

Geweldige foto's! Hij is goed opgedroogd zeg! Moet zeggen dat ik 'm als pasgeborene nog niet zo knap vond... Bloos Haha! Maar nu wordt het echt een beauty! Ja

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:55

nee klopt, maar zijn start was ook niet zo best. Moeders liet hem niet drinken, dus ik heb hem ieder half uur gegeven. Maar dan nog was het een scharminkel hoor Tong uitsteken Daar is nu niks meer van te merken! Een echt bink nu Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:01

De meeste pasgeborenen lijken gewoon op een kameel, niet mooi. MAar ik vind het nu ook een mooi veulen, mooie hals staat erop! En net zo'n verschrikkelijke draak zeker als die van mij.....

Balan laat zijn moeder wat meer met rust nu hij ook iones kan klieren en etteren. IOnes die met volwassen ruinen en hengsten een conflict aan gaat, verdraagt ALLES van dat draakje! Dat hij in de knieen gebeten wordt, aan zijn halster getrokken, etc.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:24