[TI] wat vragen over een tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:05

Ja is ook wel zo hoor, zo kun je nog eventueel zakken met je prijs. Maar dan nog vind ik 4000 wel erg veel. Zeker voor een Tinker, waar er al best veel van zijn. Ze zijn wel populair, maar er staat ook een heleboel op marktplaats. Als ik op zoek was naar een Tinker, en ik zag die van jou, met de prijs dan zou ik snel weer doorklikken denk ik. Geloof dat het ook een ruin is, of ben ik in de war met een ander paard?

Ben benieuwd voor de rijfoto's!

grid

Re: wat vragen over een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:11

idd je kan altijd nog naar beneden ... ben trouwens ook benieuwd wat die N.O.T.K. tinkers op marktplaats moeten kosten

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 17:19

ik ook....

en ja ik zeg het het is een vr pr...en tja,je hebt er wel wat voor ...hahahaha

wel een knappe stoere tink!!

ik ga er morgen eens mee rijden,eens zien wat ie kan..

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:33

hahaha ja ik ook! Bijzonder irritant vind ik dat altijd. Prijs: n.o.t.k. noem dan iets concreets ofzo.

Je hebt inderdaad wel een stoere Tink, het is een heel leuk ding om te zien

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:36

kimmie261 schreef:
voor een verkeersmakke,betuigde tinker,en dan ook nog een 3 kleur,en met super ruime beweging en netjes gereden,zodat iemand makkelijk morgen een wedstrijdje zou kunnen rijden...met alle toebehoren..

ja,ik vind dat ik dan netjes zit...

Al deze dingen die je opnoemt zouden in de 'Tinkerwereld' hooguit met 250 euro de prijs omhoogschroeven ALS je een gek vindt die die dingen belangrijk vindt... Kleur is nog het minste prijsbepalend....

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 17:48

Citaat:
Je hebt zo te lezen wel een hoge prijscategorie te pakken, dus als zijn bouw ook nog in verhouding is zal hij toch wel rond de 3000/3500 zitten.

en dan vraag ik 4000 met alle toebehoren dus paard gaat voor ong 3500 a 3750 de deur uit en dan is het ineens teveel..

uhhh ,ikke nu blond worden....

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:49

snowdon schreef:
Heeft hij eigenlijk ook nog een naam?

Overigens vind ik de Tinker op de foto niet de hogere prijscategorie waard, die ik eerder vaststelde.

Prestaties zeggen niet altijd wat bij een Tinker, het kan net een extra beïnvloeding zijn voor de prijs, als alles klopt aan het totaal plaatje. Dus ik zou dan de prijs terugschroeven naar ongeveer 2750 euro.

Tralalala... dit schreef ik nog n.a.v. de foto's.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 17:52

en daarna vond je hem toch wel weer wel heel leuk,toch??de foto's 1ste keer waren minder leuk als de 2de die ik plaatste...daarop viel ie toch wel heel erg mee...

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 17:55

maar even wat anders,in het tinkerwereldje draait het dus niet om kleur,en wat de paarden kunnen,dus stel,ik wil geld verdienen met tinkers,dan verkoop ik alleen 3 jarige die net zadelmak zijn en meer niet,niet naar kleur kijkend oid???

snap er niets van..

ik weet wel,ik verkoop veel andalusiers,dat ze ingereden wel degelijk veel meer waard zijn,laat staan als je ze op niveau rijd,en ook daar is uiterlijk en kleur zeker wel bepalend in prijs..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:17

ach wat een intens lief koppie heeft 'ie... hij loopt leuk zo te zien, middenmaatje, leuk gekleurd/getekend, staat op ijzers zie ik (vanwege het menwerk?), sokken geschoren...
braaf in de omgang? wat kun je al van zijn karakter vertellen? open zo te zien? en dan is het inderdaad nog afhankelijk van de hoeveelheid knopjes en keuring maar als dat oké is denk ik dat liefhebber kaal wel 3000,- betaald.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:20

Ik vind hem wel leuk:leuk koppie, mooie bouw,... sokken moeten meer (maar kan misschien nog komen wegens eerder afgeschoren...)

vind hem ook niet meer die hoge prijsklasse waard...Had me een veel zwaarder type voorgesteld, met meer allure en présence en een bos sokken...

4000 is echt ... maar je doet er natuurlijk wel mee wat je wilt...
(ik heb zoveel betaald voor Angel, 5jarige merrie met twee veulens sámen! )

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 18:26

kwa karater is hij verlegen....hij kijkt heel erg de kat uit de boom ,dat is duidelijk,hij loopt netjes naast je ,aan het lijntje,en...ja verder braaf,je kan alles met hem doen,maar zoals ik zeg,hij is erg afwachtend...

hij staat op ijzers,hij komt uit zwijndrecht ,waar hij veel gebruikt werd voor buitenritten,dus ws daarom op ijzers gezet.

ik hoop dat ie wat minder verlegen gaat worden,maar heb vanmiddag al een poosje bij hem gezeten,dan ontdooit ie wel...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:27

Leuk ding op de foto met een heel lief koppie. Geen vette uitstraling die ik had verwacht. Sokken zijn geschoren (waarom was dat?) en gezien zijn dikke staart had ik iets dikkere manen verwacht maar dat hoeft niet persee.

Hij is van 5 jaar naar 6 a 7 jaar gegaan en vandaag is hij ineeens 8 jaar??? Waar komt die leeftijd vandaan?

Beharing valt reuze mee zoals je inderdaad al zei.

Wat voor een zadel zit erbij?

4000 euro kan best de vraagprijs zijn maar je jezelf natuurlijk ook UIT de markt prijzen daarbij, zelf zou ik doorscrollen als ik die prijs zag. Of in ieder geval kijken wat er dan zo speciaal is ivm die prijs.

Dit is even mijn mening tot nu toe

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 18:33

Cheveyo,van die leeftijd had ik al uitgelegd,ik kwam bij die kennissen en die moeten vanwege nieuwe mestwetgeving 4 paarden kwijt..
dus ze gaven van 4 paarden info,waarvan de tinker het langst zou blijven!!!!

afijn ik dacht dus dat ze 5 hadden gezegt,en had ze die middag aan de foon,en dacht vraag het gewoon,toen zei ze 6 of 7...

nou ja dat 7 klopt wel,omdat hij nog 7 is,alleen hij wordt bijna 8,zijn leeftijd staat in zijn paspoort..

jedum,ik heb nog nooit zoveel moeten uitleggen zeg....

verder zit er een kunststof dressuurzadel bij,of leer,wat mensen willen,of een leer vzh zadel...ze zeggen het maar,of kunststof,ben van alle markten thuis..

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:37

lastige mensen die tinkermensen he?! Ze willen ook alles van je weten hahah.

Ohkee de leeftijd is dus uitgelegd door hun.

Nou ben benieuwd naar je bevindingen als je hem onder het zadel hebt leren kennen en voor de wagen, kijken wat hij allemaal te bieden heeft. Blijf een beetje tegen die 4000 aanhikken.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:41

Je bent niet de enige hoor,
Ik ben benieuwd naar rijfoto`s, Ik persoonlijk zou wel kijken, maar naar aanleiding van deze foto`s gauw verder kijken.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:52

Tja, ik denk dat ik ook verder zou kijken.
De prijs ligt hoog voor tinkers maar ook weer niet zo hoog.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:08

Paardje komt mij ergens bekend voor!!

Leuk paardje om te zien, kan mooi ruim draven, maar eerlijk gezegd vind ik zijn behang erg tegenvallen.. Met name zijn sokken.. 1.50 vind ik eerlijk gezegd ook geen grote maat, maar ik hou persoonlijk meer van de kleintjes!

Denk dat je met 3000-3250 al heel blij mag zijn.. En dan heeft hij al meer opgeleverd als mijn stermerrie, super bewegen, betuigd, bereden en zwartbont

Ik zou in ieder geval ook verder kijken als ik die vraagprijs zou zien, dat heb ik niet over voor een paard wat in de fokkerij geen dienst (meer) kan doen.. Als hij nog hengst was, zou ik wel meer geïnteresseerd zijn.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:21

Is ook inderdaad heel veel geld voor een ruin. Krijg je er niet zo gauw voor. En 2.250,-- voor een 2-jarige krijg je ook niet zo maar hoor....
Het is een mooi paardje, absoluut, maar voor die prijs kijk ik liever verder en zou ik een merrie nemen waar ik af en toe mee kan fokken....
Maar je weet inderdaad nooit..... En zadels/hoofdstellen zijn ook heel persoonlijk.... sommige mensen kopen die net zo lief zelf als dat het bij het paard hoort...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:23

Leuke driekleurige Tinker en zo op de foto heeft hij een fijne, ruime draf.

4000 euro zou ik persoonlijk zeker niet voor hem geven. Qua vraagprijs staat 3950 ook mooier in een advertentie. Als je er uiteindelijk 3500 voor krijgt mag je al heel blij zijn. In dit seizoen verkopen zal ook niet al te makkelijk zijn.......

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:28

bedankt voor alle info..maar vraagprijzen beslis ikzelf....en ik zit ermee en niet jullie...

dus wat jullie verder van de prijs vinden zal mij een een zorg zijn,ik heb gevraagd wat ong de prijs was,en that's it!!

en wat IK er verder mee doe,ach jullie hoeven hem niet te kopen en te voeren en te rijden...
daarnaast ben ik oud en wijs(hoop ik ) genoeg inmiddels,heb al heel wat paardjes verkocht...

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:38

nou ja zeg je hoeft niet zo raar te reageren je opent zelf dit topic dus kommentaar advies hoe je het ook maar ziet kun je verwachten,

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:40

En dat niet alleen.... als ik goed gelezen heb vraag je zelf naar wat tinkers tegenwoordig waard zijn, dus is het niet meer als normaal als er reactie op je prijs komt..... Maar succes ermee hoor....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:53

kimmie261 schreef:
in de loop van deze week komt er een tinker deze kant op ,welke verkocht moet worden,nu weet ik dus echt niet wat een tinker vandaag de dag waard is,

mss weet iemand dat wel,

het is en 5 jarige ruin,zeer voorwaarts(dus absoluut niet sloom),loopt braaf nageeflijk,is wel wat sterk,hij is groot ,zal hem nog opmeten,maar zal rond de 1.55/1.60m zijn.

betuigd,verkeersmak,en een 3 kleur tinker...

verder heeft hij veel behang,lange dikke manen en sokken.

daarnaast heb ik nog een vraag,hij heeft echt mega wintervacht,deze wil ik scheren,omdat ik zelf een gladde vacht mooier vind,is dit verstandig om te doen??of zien tinker mensen liever een dikke vacht???

misschien vallen onze reacties op de foto's wat tegen? gezien bovenstaande moet ik eerlijk bekennen dat ik er meer van verwachtte. dit is een doorsnee cob, iets slank, amper dikke beharing (sok/maan) maar wel een leuke beweging en lief koppie. de rest moet nog blijken
wat had je dan verwacht kimmie? we zijn wel realistisch, daar valt ook iets voor te zeggen toch?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:54

kimmie261 schreef:
in de loop van deze week komt er een tinker deze kant op ,welke verkocht moet worden,nu weet ik dus echt niet wat een tinker vandaag de dag waard is,

mss weet iemand dat wel,

Je openingspost.....
Snap niet zo goed waarom we je nu niet meer over de prijs mogen adviseren. Omdat je zelf graag in den beginne een hoger bedrag inzet? Kan maar dan weet ik niet wat de vraag in dit topic dan voor nut heeft

Advies van ons is dat het te hoog is ingezet en mijn vermoeden daarbij is dat je jezelf UIT de markt prijst, ook al is het slechts een vraagprijs. We zijn nog altijd recrea's over het algemeen met hier en daar een wedstrijdgevoeltje. Maar het is inderdaad aan jou, jouw keus om ons advies in de wind te slaan

Dacht dat je een eerlijk antwoord wel op prijs zou stellen.