[TI] Is dit een redelijke vraagprijs (Tinkerhengstveulen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brenda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:56

fjordkootje schreef:
Vroegah lag de prijs van een Fjord en een Tinker ongeveer gelijk. Tegenwoordig zijn de Tinkerprijzen verdubbeld.

Ja dat bedoel ik dus, dat komt gewoon omdat de tinker momenteel heel erg populair is. Daar maakt de handel natuurlijk gebruik van.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:56

alles ik hou persoonlijk niet van fjorden. en ben verzot op tinkers. maar dat is puur persoonlijk en niet rot bedoeld tegen over anderen.

brenda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:59

dobbel schreef:
alles ik hou persoonlijk niet van fjorden. en ben verzot op tinkers. maar dat is puur persoonlijk en niet rot bedoeld tegen over anderen.

Ja precies je houdt persoonlijk niet van fjorden, maar dat wilt niet zeggen dat ze niet op elkaar lijken. Ik vindt ze veel op elkaar lijken, alleen het uiterlijk is anders. Ik heb zelf een fjord, en mijn zus een tinker, en daar komt bij dat er meer tinkers bij ons op stal staan die ik kwa karakter ook op een fjord vindt lijken. Niet allemaal natuurlijk, maar wel een deel vindt ik. En wat je met een tinker kan, kan je met een fjord ook vindt ik.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:03

precies daar zeg je het alleen het uiterlijk is anders, dan zijn ze toch ook anders, karakter zegt niks elk paard heeft een ander karakter, het eninge wat ze gemeen hebben is dat ze koudbloeden zijn net als een ijslander en zo nog veel meer.

Chubby

Re: Is dit een redelijke vraagprijs (Tinkerhengstveulen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:05

Ik ken geen fjorden van boven de 1.60 schofthoogte?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:06

o nee chubby daar had ik direct nog niet eens aan gedacht, maar klopt helemaal

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:13

http://www.irishcobs.org/albums/album44 ... .sized.jpg

http://www.irishcobs.org/albums/album57 ... XDdm3U.jpg

http://www.irishcobs.org/albums/album44 ... .sized.jpg

2 kampioenen op de foto, toeval?

Deze fjordenhengst Timo, toendertijd van mij, werd Nederlands en Belgisch Kampioen als 1-jarige en de achterste Tinker Jordy, toendertijd van mij, werd later Kampioen in Houten.

Een Tinker van mij, Sissi, werd Algeheel Kampioen van een zeer druk bezochte en grote Paardenmarkt in Ameide in 2003, de eerste Tinker ooit in de geschiedenis......!! Ik weet wel z'on beetje wat het oog wil.....

Daarom blijf ik bij mijn mening, Kaylen is gewoon een supermooi hengstveulen, draagt zich goed in zijn draf en heeft een mooie aftekening en heeft een mooie toplijn, daar betaal je gewoon wat meer centjes voor....., met of zonder papiertje.
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 05-01-06 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

brenda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:18

dobbel schreef:
precies daar zeg je het alleen het uiterlijk is anders, dan zijn ze toch ook anders, karakter zegt niks elk paard heeft een ander karakter, het eninge wat ze gemeen hebben is dat ze koudbloeden zijn net als een ijslander en zo nog veel meer.

Dat het uiterlijk anders is wil niet zeggen dat het innerlijk ook anders is, ik had het dus over karakter en veelzijdigheid en niet over uiterlijk
En inderdaad het enige wat ik kan bedenken is dat het uiterlijk en de schofthoogte anders is, voor de rest kun je met een tinker evenveel als met een fjord, en lijkt het karakter best op elkaar van wat ik zie onder de tinkers en fjorden, dus waarom de prijs zo hoog? Misschien omdat ze kleuren hebben en aftekeningen die een fjord niet heeft? Of omdat de tinker momenteel gewoon een rage is?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:20

Of omdat een tinker gewoon mooier is om te zien, En ik persoonlijk vind wel veel karakter veschillen tussen een fjor en een tinker, ik vind niet dat je een paard kan vergelijk alleen om karakter daar komt wel wat meer bij kijken, maar goed dit is het laatste wat ik er hier over gezecht hebt, dit is veels te offtopic

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:26

Mooier om te zien is denk ik persoonlijke smaak
Wat fjordkootje ook al zei, een tijdje geleden lagen de prijzen van fjorden en tinkers bijna gelijk, waarschijnlijk omdat ze toch kwa karakter en veelzijdigheid een heel eind gelijk zijn (en ja ieder paard heeft een eigen karakter, maar het gaat ook niet om eigen karakter, maar om het karakter van fjorden en tinkers in het algemeen) Maar omdat de tinker een rage is, liggen de prijzen zo hoog denk ik.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:32

als je er over verder wil duiscuseren zal je een ander topic aan moeten maken want datkan echtniet meer hier in het topic, ik vind de prijzen voor tinkers nu goede prijzen, en ik hoop dat ze een goed baasje voor kylen vinden

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:09

Nee ik was eigenlijk uit verteld Ik hoop ook dat ze een goed baasje voor hem vinden.
Ik zou eigenlijk wel willen weten wat de uiteindelijke vraagprijs van hem wordt, en wanneer hij precies te koop komt te staan

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:28

volgens mij staat hij al te koop en is dit zijn vraagprijs. Of vergis ik me nu?!?

Ik vind het voor dit veulen een hele redelijke vraagprijs. Vindt het een super veulen om te zien en als ik op zoek was naar een mooi Tinkerhengstveulen zou ik het geld wel voor hem over hebben. Maar het is inderdaad allemaal erg persoonlijk!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 14:34

Ik heb m op het moment niet (meer) op MP staan, maar in principe is hij gewoon te koop hoor. Wij zitten zelf te denken aan een vraagprijs tussen de 1000 en 1250 euro.
Dus mocht er iemand interesse hebben, dan kun je voor vragen altijd PMen!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:45

Ik heb wel interesse maar dan heb ik denk ik geen woonst meer omdat ze me dan direct inclusief paarden buitengooien

Nee, nu even serieus: Is het misschien geen goed idee om hem ook hier op bokt bij Eenmaal-Andermaal te zetten?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 14:58

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:03

Nog 1x off-topic..... ik vind dat er een wereldgroot verschil is tussen een tinker en een fjord...... wie dat niet ziet is
De enige overeenkomst is dat ze koudbloeden zijn...

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:17

dat heb ik al geprobeert uit te leggen maar goed, laten we er nu niet weer hier over beginnen,

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:39

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:19

Indezz schreef:
Nog 1x off-topic..... ik vind dat er een wereldgroot verschil is tussen een tinker en een fjord...... wie dat niet ziet is

Ik denk dat jij er anders tegen aan kijkt als je tussen fjorden en tinkers leeft

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:59

brenda21 schreef:
Indezz schreef:

Ik denk dat jij er anders tegen aan kijkt als je tussen fjorden en tinkers leeft

Dat doe ik zo'n beetje... Vind Fjorden, Tinkers, Haflingers, Shetlanders, etc leuk.... en ik zie echt totaal geen overeenkomst meer tussen een Fjord en een Tinker als tussen een Tinker en een KWPN....

Karakter/innerlijk is niet bepalend voor prijzen.

Vwb de rage heb je gelijk, maar er is ook niemand die dat ontkent

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:18

brenda21 schreef:
Indezz schreef:

Wat een onzin. Je doet net of ik het verschil niet weet tussen fjord, tinker en andere rassen.....
[/quote]

dat zegt ze nu ook weer niet!
ik ken ook het verschil tussen tinkers, fjorden, haflingers,... maar dat betekent nog lang niet dat ik met al die rassen ervaring heb...en ze door en door ken en kan bepalen in hoeverre ze nu veel of weinig op elkaar lijken.
Persoonlijk vind ik dat tinkers en fjorden wel wat met elkaar gemeen hebben (ook qua karakter) maar dat ze desondanks ontzettend verschillen en niet met elkaar te vergelijken zijn. Dus ik kan in beide meningen inkomen.
[/quote]

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:19

brenda21 schreef:
Indezz schreef:

Dat vind ik knap beledigend moet ik zeggen. Volgens mij wil je zelf gewoon dat prijzen voor fjorden net zo hoog liggen als die van tinkers, anders zou je niet zulke domme opmerkingen maken....
Vertel mij niet hoe een fjord is, heb jaren gereden op fjorden....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:20

nou nou moet dat nou hier in dit topic beetje jammer start een eigen topic om er over door te gaan,

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:31

hoe bedoel je offtopic hihi