[TI] 16 december 2005: Nieuwe vereniging voor Irish Cobs een feit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:04

snowdon schreef:
Snowdon is toch echt een Tinker of een Gypsy Horse en geen Irish/Gyspy Cob... Hij is in geen enkel opzicht te vergelijken met de 3 Irish Cobs bij hem op stal of Shakyra van Mazzel-meid. En slanker/luxe? mwah... niemand die mij komt vertellen dat hij slank is Luxe vind ik zelf wel, maar hij is groffer dan de meeste Irish Cobs...

Ik ga dus ook voor de Gypsy Horses (met diverse typeringen)

wat een gedoe ik houd het gewoon bij me tinker(tje)

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:55

Ik ook, maar de Amerikanen en tig andere landen hebben het over Gypsy Cobs, en dat is de mijne ook want het is een cob ooit gefokt door de zigeuners. Wat je ook veel hoort is Romany Cob of Romany Horse.
Is Snowdon een Vanner dan, Leon?

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:05

De mijne is gewoon een Irish Muts
Eigenlijk maakt dit weer dat ik liever niet meedoe met allerlei clubjes, hou het er maar bij 1.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:32

Of bij geen...

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:14

Irish Muts, die houden we erin!!

maar even weer on-topic:
Op zich ben ik heel blij met het initiatief tot een nieuwe vereniging.

Toen de Tinkervereniging opgeslokt is door het ICS (fusie heette dat destijds) is er een gat gevallen omdat het ICS aan de oude doelstellingen van de Tinkervereniging ongeveer prioriteit 84 gaf.
Ik denk dan ook dat er echt behoefte is aan een nieuwe vereniging.

Toen ik destijds een tinker kocht, wilde ik haar laten keuren (ze had geen paspoort en was nergens ingeschreven). Ik heb toen bij beide stamboeken geïnformeerd. Nou, beide woordvoerders gooiden heel hard met modder naar het andere stamboek. Ik heb toen gekozen voor het stamboek dat op dat moment het minste met modder gooide. Het is dus het ICS geworden.
Inmiddels hebben we een tweede tinker die ingeschreven is bij het NST. Dat vind ik dus pure humor, want ik vond die hele strijd tussen de beide stamboeken maar belachelijk. Eerlijk gezegd heb ik ook zwaar mijn twijfels aan het bestaansrecht van twee stamboeken, hoewel de één het ras wat anders definieert dan het andere.

Juist met dit verhaal op de achtergrond vind ik het zo jammer dat er nu weer een club opstaat die haar bestaansrecht haalt uit het bekritiseren van de beide stamboeken. Door de bemoeienissen met de stamboekactiviteiten, paspoortuitgifte en de certificaten worden ze min of meer concurrent van de stamboeken. Het is slechts een kwestie van tijd voor ze rollebollend over de vloer gaan.

Een vereniging zou juist een hele welkome aanvulling op de stamboeken moeten en kunnen zijn, en in die hoedanigheid met beide stamboeken een goede relatie moeten opbouwen (voor zover mogelijk, ook ik ben inmiddels ex-ICS'er, en niet voor niets ). Een vereniging kan middels haar activiteiten een belangrijke rol spelen in het promoten van het ras en omgekeerd spint ook de vereniging garen bij (een) goed functionerend(e) stamboek(en).

Lucy_1

Re: 16 december 2005: Nieuwe vereniging voor Irish Cobs een

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:12

Mooi verwoord!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:12

Dank je!!

En nu maar (weer) wachten op Mariska...

Hee, even off-topic, het schiet me ineens weer te binnen wie jij bent!! Nog iets van Pippa gehoord?

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:09

snowdon schreef:
Snowdon is toch echt een Tinker of een Gypsy Horse en geen Irish/Gyspy Cob... Hij is in geen enkel opzicht te vergelijken met de 3 Irish Cobs bij hem op stal of Shakyra van Mazzel-meid. En slanker/luxe? mwah... niemand die mij komt vertellen dat hij slank is Luxe vind ik zelf wel, maar hij is groffer dan de meeste Irish Cobs...

Ik ga dus ook voor de Gypsy Horses (met diverse typeringen)

Ik vind Shak een echte Cob, en Snow is inderdaad een totaal ander type. Darlah is ook weer totaal anders dan Snow en Shak vind ik.
Darlah is opzich ook wel een Cob denk ik, maar toch weer heel anders kwa bouw en karakter

En Snow slank? Haha, dacht het niet;
Afbeelding
Links Darlah, rechts Snow

(en ja, Darlah is daar erg mager, inmiddels zit er genoeg vet op )

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:57

beantsje schreef:
Dank je!!

En nu maar (weer) wachten op Mariska...

Hee, even off-topic, het schiet me ineens weer te binnen wie jij bent!! Nog iets van Pippa gehoord?

Ha ha, klopt hoor.... dat ben ik..... Heb 1x een lange mail gehad met foto's van haar en dat vond ik harstikke leuk. Had alleen wel het gevoeld dat mailen verder voor haar niet zo hoefde. Nou, vind ik ook prima verder. Ben blij dat het goed gaat met Pippa en dat zij er gelukkig mee is..... Ben nu alleen stiekem wel benieuwd hoeveel ze voor Pippa heeft betaald..... Want dat zal vermoed ik wel een reden geweest zijn dat er nooit op mijn mail is gereageerd!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:08

Nou, mochten we nog een keer in de buurt van Hengelo komen, dan gaan we nog een keer aan en dan stuur ik je nog wel weer een berichtje.

nu weer on topic...
Waarom reageert Mariska hier toch niet???

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 08:34

Denk dat het topic meer een mededeling was dan een discussie topic.. maar idd raar is het wel.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:13

Ik persoonlijk denk dat ze niet verwacht had dat er zoveel vragen zouden komen en dat dat vies tegen valt.
Verder vind ik het ook behoorlijk raar dat ze nergens meer reageert ook niet op haar eigen forum

Pellie

Re: 16 december 2005: Nieuwe vereniging voor Irish Cobs een

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:02

voor sommigen zou het goed zijn dat ze in andermans leven konden kijken dan hoefden ze niet zoveel te denken voor de ander

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:08

Kan zijn, maar Mariska heeft in haar eigen forum heel hoog van de toren geblazen. Vervolgens start ze met veel tamtam een nieuwe vereniging.

Op moment dat daar dan wat kritische vragen over komen, hoor je ineens niets meer op de vragen. Niet hier op Bokt, niet op haar eigen forum, niet op de site van de nieuwe vereniging....

Tja, ik vind dat geen hoopvolle start. Ik word in ieder geval geen lid.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:38

Achja zonder ook maar enig andwoord dan ga je dat vanzelf denken ja, ik had gewoon wat meer van d`r verwacht maar ja verkeerd gedacht.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:18

Precies!!Afbeelding