[TI] Tinkertreffen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:52

Maar hoeveel paarden kunnen ze daar kwijt?

zorg in ieder geval dat we buiten de schoolvakanties zitten!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:17

Leonoor schreef:

gezien het feit dat we toch met 1,5 paards trailer komen kan tegen die tijd wellicht damian mee of spike ofzo

samen in een 1.5 trailer? vouw jij ze op ofzo?

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:19

Maar jonges.. als je BV met 200 tinkers kom ménnnnnnn das geen doen joh!! ( ergens stalling zoeken)
Maar wordt het gewoon een tinkerweekend dus met allemaal actifiteiteiten? ( moeilijk woord ik weet het )

Of een meeting met tinks.. ? dus een strand rit .. bosrit what ever?

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:24

Cayusejuhh schreef:
Leonoor schreef:

gezien het feit dat we toch met 1,5 paards trailer komen kan tegen die tijd wellicht damian mee of spike ofzo

samen in een 1.5 trailer? vouw jij ze op ofzo?

Jep.. zat weer verkeerd te denken, 2 paardstrailer... sorry

Cayusejuhh schreef:
Maar jonges.. als je BV met 200 tinkers kom ménnnnnnn das geen doen joh!! ( ergens stalling zoeken)
Maar wordt het gewoon een tinkerweekend dus met allemaal actifiteiteiten? ( moeilijk woord ik weet het )

lang niet iedereen zal blijven overnachten op de locatie zelf. Ik denk dat het simpelweg is, wie het eerst inschrijft is aan de beurt. 1 persoon doet het geld verzamelen ruim voor die tijd, mensen die niet op tijd betalen hebben gewoon pech, dan kan iemand van de wachtlijst erbij.
Anderen kunnen toch als het nodig is in de omgeving stalling/hotel zoeken, zit zat daar!

Onder de Kastanje is Baggio gekeurd in 2001 als ik het goed heb, maar weet het niet 100% zeker meer. Mooie locatie!!

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 09:45

Cayusejuhh schreef:

Alle brainstorms zijn welkom....

mabellean

Re: Tinkertreffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:05

Ik ben afgelopen jaar naar de tinkerfair in België geweest. Ik vond het geweldig. Vaak wordt er wel iets georganiseerd, maar het is bijna altijd engelse dressuur. Terwijl veel tinker mensen andere dingen doen met hun tinker. In lommel was er een route uitgezet in een natuurgebied, iedereen kreeg een kaart mee en rijden maar. Ik heb daar ook een trailparcours gereden. Er was ook een dressuurproef en een springparcours. Kunnen we zoiets niet in Nederland organiseren. Ik vind een rit ook prima hoor. Of een weekend. Verder hadden we in het verleden, toen er nog iets aan de tinkervereniging ( bestaat die nog trouwens)gedaan werd. Een indoor parcours in rijpwetering. Ik heb het daar prima naar mijn zin gehad. Het was een combi tussen trail en cross-country. Ideeën genoeg.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:10

Wauw, dat klinkt allemaal wel heel gaaf.
Als ik tegen die tijd m'n rijbewijs heb + m'n aanhanger is het misschien wel mogelij dat ik ook met één van de Tinkies kom..
Maargoed, het is maar de vraag of ik m'n rijbewijs tegen die tijd heb

Op de website van Onder de Kastanje ziet het er wel super uit allemaal zeg! Maar wel prijzig idd..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:33

Ik vond de tinkerfair ook erg leuk de bodem had iets beter gekunnen, maarja alles heeft tijd nodig enzo .

Iniatief was zeer goed

Ruimte voor trailers/ auto's was redelijk, wel wat verspreid/ op zandpaden (als ik me t goed herinner )--> dus als je later was moest je eindje lopen
Maar vind t dus zeer belangrijk dat je je paard op een rustige plek, dus niet aan de kant van (drukke) weg, uit kunt laden enzo

en t springen was een caprilli proefje dus ca 7 minuten in verlichte zit, netjes rijden en kleine sprongetjes ook erg leuk om naar te kijken

Dit was een 1 daagse, maar dat was goed zo

en voor lokaties *brainstormt mee* :
Hier wordt bv t paasconcours altijd op een aantal weilanden van een boer/ boeren georganiseerd
--> Gewoon grote tent erop voor drinken/ eten e.d.
en t grote VOORDEEL: DE RUIMTE

- Zeer veel ruimte voor de trailers
- genoeg plek om los te rijden
- mooie groot stuk voor springen
- en netjes en mooi een aantal dressuurbakken, met van die witte hekjes afgezet, naast elkaar

Allemaal afgezet met touw en linten of hekjes

en als er bos in de buurt is ook nog plek om puzzeltocht of zo uit te zetten --> doen ze bij wedstrijden Zuid/Breidablik vd ijslanders!! en is erg leuk --> die doen ook altijd een paarrijd wedstrijd da's ook erg grappig.
Moet je met 2en verkleed een opvoering te paard doen (moeilijk uit te leggen ) --> ergens op bokt nog foto's van maar waar of misschien op www.wedstrijdenzuid.nl

- en als t erg droog was kwam boer met mestwagen om in pauze water te sproeien zodat t niet stofte

Helaas geen foto's van , maar is altijd een mooi grootst gebeuren .

Wordt door ponyclub + rijvereniging uit dorp georganiseerd en meestal wel een paar honderd deelnemers (durf niet te zeggen of 200 of 300 of meer ?!)

Dus veehouders/ mensen met veel plek/ wei e.d. ...

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:37

NikitaGoGo schreef:
Misschien kunnen we een keer een leuk treffen organiseren waar zoveel mogelijk Irish Cobs en Tinkers bij elkaar komen en dan proberen in het Guinness of Records boek te komen, is dat geen leuk idee?? Iedere keer als het weer georgiseerd wordt is het leuk om het aantal te verhogen. Is tevens leuke promotie voor het ras.

Wat vind jij ervan?

Laat je reactie maar horen, suggesties zijn welkom!

Waar, wanneer, hoe, promotiemateriaal etc.

ja enig idee! Groetjes Ceesje

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:41

beantsje schreef:
Citaat:
Nee ajb geen stamboek er bij betrekken....

nee dat zou wat wezen... dan moeten wij scheiden...
Mijn Aileen zit bij het ICS en mijn mans Jody bij het NST.

("twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen")

Ja Hahahahaha Groetjes Ceesje

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:18

snowdon schreef:
NikitaGoGo schreef:
Ok, dus moeten we een ruimte afhuren met heel veel stallen en heel veel slaapmogelijkheden.

Zelf zit ik aan de 1e zaterdag van september te denken en ergens in het midden van het land.

www.onderdekastanje.nl

Mooi ik zit dan al met Kit op de Veluwe, vakantieweekje met mijn oude stal,lekker door het bos onder het zadel naar Onder de Kastanje (mits het daar is natuurlijk ). Een stallingsmogelijkheid in de buurt is dan al vol geloof ik (Paalhoeve).