Houston x Jazz goedgekeurd! Karakter? Zou jij er mee fokken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:13

sandradeboer schreef:
Tevens gaf hij aan ook diepvriessperma 'te maken'. En gaf hij aan zoveel mogelijk merries te willen laten dekken om inzicht te krijgen in de nafok..

Ja hoor , dus hij gaat gratis dekken

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:16

hij wilt zoveel mogelijk merries dekken om inzicht te krijgen in z'n portomonnee

Dhr. van Vliet is een aardige man, maar zoals bij elke hh gaat het toch vooral om de centjes. Dus elke merrie is dan meegenomen. En als de hengst dan tegenvalt met z'n nakomelingen heeft hij toch de eerste twee jaar z'n inkomsten dubbel (en wellicht dwars) terugverdient

sandradeboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 17:56

Sammie schreef:
hij wilt zoveel mogelijk merries dekken om inzicht te krijgen in z'n portomonnee

Dhr. van Vliet is een aardige man, maar zoals bij elke hh gaat het toch vooral om de centjes. Dus elke merrie is dan meegenomen. En als de hengst dan tegenvalt met z'n nakomelingen heeft hij toch de eerste twee jaar z'n inkomsten dubbel (en wellicht dwars) terugverdient

Zo gaan die zaken nu 1x, de beste man is ondernemer!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:06

Ik hoop voor hem dat ze vaker dan 1x gebeuren

Suzanne F.

Re: Houston x Jazz goedgekeurd! Karakter? Zou jij er mee fok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:05

In de IDS staat ook nu het fokadvies. Er staat dat de merrie wel genoeg schoudervrijheid moet hebben. Weet iemand waar ze dat op baseren? Heeft de hengst dat ook minder dan?
Zou ik wel jammer vinden want ik vind zelf dat ik daar wel op moet letten.

sandradeboer

Re: Houston x Jazz goedgekeurd! Karakter? Zou jij er mee fok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 18:06

Suzanne F. schreef:
In de IDS staat ook nu het fokadvies. Er staat dat de merrie wel genoeg schoudervrijheid moet hebben. Weet iemand waar ze dat op baseren? Heeft de hengst dat ook minder dan?
Zou ik wel jammer vinden want ik vind zelf dat ik daar wel op moet letten.

Ik heb toevallig afgelopen week een foto gezien (maar ja wat zegt 1 foto) die gemaakt is tijdens de 1e of 2e bezichtiging. Op deze foto vind ik de hengst meer dan royaal uit het schouder komen. Ik zal kijken of ik de foto kan plaatsen.