Welke hengst voor ZZ-zwaar merrie Balzflug X Variant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:21

Als je zo tevreden bent over je Biotop ( behalve de maat) zou ik toch terugdekken.
Dat de eerste een kleintje is wil niet zeggen dat de volgende dat ook ik.

Heb veel hoogteverschillen gezien bij volle broers/ zussen.
ALs de 1e Biotop verder helemaal naar wens is........zou ik het toch weer proberen. Tis toch mooi bloed.
Maar ja.........fokken zal altijd gokken blijven.

Succes,

Attitude

Re: Welke hengst voor ZZ-zwaar merrie Balzflug X Variant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:15

Aimee, soms is het weleens goed dat andere mensen naar jou paard kijken en je advies geeft.
En om iemand zn mening te vragen is toch niet raar, ik vind dat je nogal raar doet tegen Desire.
Zij vraagt hier om een mening, en jij komt elke keer met het argument dat ze eens goed naar haar merrie moet kijken.
De merrie loopt ZZ zwaar en heeft dus al wat bewezen, iemand die meer in de fokkerij verdiept is dan in de sport kan zeker met een goede hengst komen die exterieurmatig kan verbeteren ( en ook in het karakter).
Als sportmens heb je minder kennis van de fokkerij, en kan je ook met een paard wat exterieurmatig niet zo heel sterk is toch een eind komen puur op karakter, wat dan natuurlijk weer niet betekent dat een paard van die hengst dit altijd door geeft.
Zo te lezen in je profiel heb je op bekende stallen gewerkt, maar dit waren allemaal stallen waar met paarden gewerkt werd.
Je hebt lijkt mij weinig inzicht in de fokkerij dan.
Van Helvoirt fokt goede paarden, al hebben ze zelf niet hoog in de dressuur gereden, dus ik bedoel maar.
Ik denk dat je Desire niet zo aan moet vallen, het is maar een topic.
Maar goed Desire, ik zou Cabochon niet kiezen, want die geeft niet al te makkelijke paarden...
Florencio komt van Florestan 1. Florestan 1 staat bekend om de goede karakters die die meegeeft. Fokt ook maat.
Rubinstein geeft ook fijne paarden, maar fokt minder maat.
Wat dacht je van Dreamcatcher, zit wel Rubinstein achter, maar is van vaders kant Donnerhall, is ook bewezen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!! Succes!

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:25

Ga voor Florencio zou ik zeggen!

buitenlust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 01:57

Wat lijkt Seal in zijn uitstraling op Monte Castello zeg.
In je profiel zag ik dat je van het bestaan weet van Biotop's eerste zoon af weet.
Tommie Visser heeft hem net voorgesteld op de stallionshow in Munster in duitsland.
Kijk maar op: www.trakehners-international.com
en klik op de foto, dan krijg je het (foto)verslag van de show.
Daar kun je lezen dat hij misschien de dekdienst in gaat...
Misschien een idee?

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 10:53

buitenlust schreef:
Wat lijkt Seal in zijn uitstraling op Monte Castello zeg.
In je profiel zag ik dat je van het bestaan weet van Biotop's eerste zoon af weet.
Tommie Visser heeft hem net voorgesteld op de stallionshow in Munster in duitsland.
Kijk maar op: www.trakehners-international.com
en klik op de foto, dan krijg je het (foto)verslag van de show.
Daar kun je lezen dat hij misschien de dekdienst in gaat...
Misschien een idee?

Ja leuk he! Ik heb ook al een tijdje goed contact met zijn eigenaresse, houden elkaar goed op de hoogte van wat ze presteren, want het zouden 2 volle broertjes geweest kunnen zijn i.p.v. halfbroertjes en das toch best wel leuk.

We laten sowieso terugdekken door Biotop, maar aangezien we embryotransplantatie doen willen we er nog eentje voor mij. De merrie wordt namelijk nu bij van Silfhout verder getraint en die zien er nog heel veel toekomst in dus is het zonde haar zelf te laten dragen en dus uit de sport te halen.
Voor de 2e keuze van een hengst heb ik de volgende in gedachten:
Olivi, Houston, Dreamcatcher, Florencio en Valdez.
Wordt nog lastig maar het valt vanzelf wel een keer op zijn plaats!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:48

liesje23 schreef:
Aimee, soms is het weleens goed dat andere mensen naar jou paard kijken en je advies geeft.
En om iemand zn mening te vragen is toch niet raar, ik vind dat je nogal raar doet tegen Desire.
Zij vraagt hier om een mening, en jij komt elke keer met het argument dat ze eens goed naar haar merrie moet kijken.
De merrie loopt ZZ zwaar en heeft dus al wat bewezen, iemand die meer in de fokkerij verdiept is dan in de sport kan zeker met een goede hengst komen die exterieurmatig kan verbeteren ( en ook in het karakter).
Als sportmens heb je minder kennis van de fokkerij, en kan je ook met een paard wat exterieurmatig niet zo heel sterk is toch een eind komen puur op karakter, wat dan natuurlijk weer niet betekent dat een paard van die hengst dit altijd door geeft.
Zo te lezen in je profiel heb je op bekende stallen gewerkt, maar dit waren allemaal stallen waar met paarden gewerkt werd.
Je hebt lijkt mij weinig inzicht in de fokkerij dan.
Van Helvoirt fokt goede paarden, al hebben ze zelf niet hoog in de dressuur gereden, dus ik bedoel maar.
Ik denk dat je Desire niet zo aan moet vallen, het is maar een topic.
Maar goed Desire, ik zou Cabochon niet kiezen, want die geeft niet al te makkelijke paarden...
Florencio komt van Florestan 1. Florestan 1 staat bekend om de goede karakters die die meegeeft. Fokt ook maat.
Rubinstein geeft ook fijne paarden, maar fokt minder maat.
Wat dacht je van Dreamcatcher, zit wel Rubinstein achter, maar is van vaders kant Donnerhall, is ook bewezen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!! Succes!

Er zitten nogal wat vreemde kronkels in je gedachtengang over mij, maar daar ga ik niet eens de moeite nemen om tegen in te gaan.
Het meest vreemde vind ik je idee over Cabochon.... géén makkelijke paarden? Waar is dat nou opgebasseerd? Ga één keertje bij Laarakkers kijken en je weet dat het tegendeel waar is

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 12:04

Cabochon staat er om bekend dat hij lastige paarden geeft.
Bij Laarakkers zijn ze prof om met de paarden en voor hun zal het makkelijker zijn om met zulke paarden om te gaan dan de gemiddelde amateur.
De meeste hengstenhouders en fokkers zullen je afraden om met Cabochon te dekken indien je zelf al een moeilijke merrie hebt.
Maar hier zijn al verschillende topics over geweest, dus ga ik er verder niet op in.
het gaat hier tenslotte om Desire haar merrie.
Veel succes met het kiezen Desire, ben benieuwd wat eruit komt!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 12:35

Het gaat inderdaad om de merrie van Desire en ik hoop voor haar van harte dat ze de juiste keuze maakt.
Maar dat is nog geen vrijbrief om onwaarheden de wereld in te helpen. Cabochon is juist dé hengst die bekend staat om zijn goede karakter(-vererving), ik weet niet waar jij vandaan komt Liesje.... misschien dat ze op Mars daar anders over denken?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:46

Yeah right!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:09

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:19

Cabochon is allang dood, en je krijgt er ook geen sperma meer van bij GW v Norel.

liesje23 schreef:
Cabochon staat er om bekend dat hij lastige paarden geeft.
Bij Laarakkers zijn ze prof om met de paarden en voor hun zal het makkelijker zijn om met zulke paarden om te gaan dan de gemiddelde amateur.
De meeste hengstenhouders en fokkers zullen je afraden om met Cabochon te dekken indien je zelf al een moeilijke merrie hebt.

één woord: ONZIN....
Wellicht moeten mensen eens gaan inzien dat er een verschil is tussen het benodigde karakter van potentiele topsportpaarden en het karakter van recreatie-trapzakken...

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:44

Ik heb niet alles gelezen maar ben zelf gecharmeerd van Duitse hengsten. Vooral ook daar ze over het algemeen een rustig en meedenkend en werkend karakter hebben en naar mijn mening kan het kwpn dat wel gebruiken. Ik heb de laatste tijd veel rondgekkeken op shows en dergelijke in Duitsland en er zijn mij twee dressuur hengsten heel positief opgevallen. Fürst Piccolo van Fidermark en de Lauries Crusador xx Laudabillis

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 15:21

Voor zover ik weet geeft Cabochon brave paarden hoor, van alles Cabochons die ik ken vind ik meer dan de helft miscshien zelfs wel te braaf, maar op mijn merrie kan best een brave hengst, dan blijft er nog wel genoeg pit in zitten en ze geeft een gigantisch werkwillig karakter door, ookal is ze dat zelf niet meestal.
De merrie is zelf ook half Trakehns gefokt dus ik vond het ook wel interessant om een trakehner te zoeken, maar ik blijf er bij dat duitse paarden toch niet altijd een supersterk achterbeen gebruik hebben en dat is wel een van de pluspunten van het KWPN naar mijn mening (uiteraard zal niet iedereen het hier mee eens zijn maar goed ) Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, want er zijn ook een hoop duitse hengsten waar ik wel graag mee zou fokken, maar het kost ook enorm veel geld bij elkaar. Het is dus embryotransplantatie, huur van een draagmerrie, sperma en dan ook nog eens de verzendkosten vanuit duitsland erbij enz. Dan wordt het wel een heel duur geintje natuurlijk.
In Nederland hebben we ook een aantal geweldige hengsten rondlopen en ik blijf toch bij het KWPN heb ik besloten.

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:27

staat je merrie nu bij van sifhout ipv bij margo?
leuk dat ze zoveel potentie in je paard zien.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:36

@ Bsvdv, wat voor kennis heb jij dan al opgedaan in de paardensport/fokkerij.
Deze vraag is geinteresseerd en niet banketstaaf bedoelt hoor
Misschien dat er in andere delen van het land meer gefokt is met Cabochon.
Hier namelijk niet, en wat er loopt zijn geen makkelijke paarden dus....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:37

Misschien een beetje krom van mij om aan te nemen dat Cabochon moeilijke paarden fokt, maar ik ken geen positieve.
Dus zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen dan zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:43

liesje23 schreef:

Misschien dat er in andere delen van het land meer gefokt is met Cabochon.
Hier namelijk niet, en wat er loopt zijn geen makkelijke paarden dus....

Dit zegt toch al heel veel..... jij hebt slechts een select groepje gezien, dat geeft nooit een reël beeld. Van elke hengst zijn moeilijke en makkelijkere paarden, als er veel van rond lopen kan beter een algemene indruk worden gegeven. En daar waar er veel Cabochons rondlopen, prijst men hun karakter.

Ik zal mijn beste vriendinnetje eens zeggen dat de Cabochon die ze rijdt moeilijk is.... die lacht zich suf

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 17:51

xafir schreef:
staat je merrie nu bij van sifhout ipv bij margo?
leuk dat ze zoveel potentie in je paard zien.

Hij is van Margo naar mijn instructrice Suzan de Klein gegaan, maar die was ook net niet mans genoeg voor haar dus nu rijdt Diederik haar en tot ze een stal vrij hebben voor haar rijden we steeds op en neer met haar zodat hij d'r kan rijden. Hij is flink met haar in gevecht gegaan hoor haha, maar ze gaf d'r eigen wel gewonnen op ten duur dus ik denk dat het nu wel goed zal komen, zo zie je maar weer dat een (lange) man toch net iets meer kracht en doorzettingsvermogen heeft dan een (kleine) vrouw, zooooo oneerlijk....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:58

@ Desire, heb jij ongeveer drie maanden geleden geen contact met mij opgenomen via de email over onze 2 jarige merrie die te koop stond, namelijk Wonder Woman v. Ronaldo???
Ik heb toen een keertje op je site gekeken, en je komt me wel bekend voor!!!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 17:59

liesje23 schreef:
@ Desire, heb jij ongeveer drie maanden geleden geen contact met mij opgenomen via de email over onze 2 jarige merrie die te koop stond, namelijk Wonder Woman v. Ronaldo???
Ik heb toen een keertje op je site gekeken, en je komt me wel bekend voor!!!

Dat zou best kunnen, maar kan het me zo niet meer voorhalen, ik PM je ff!

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:50

hoi,
Ik ken jouw merrie!
Heb er vaak tegen gereden, toen Margo haar nog reed. Zelfs in het Z1 al..

Ik heb het topic niet gevolgd (sorry) maar wat vind je van Florencio of Florett As

Elpharo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:00

Tequiro schreef:
Misschien is Metall een leuk idee.

Zat ik ook al aan te denken...Zucchero heeft (en is ) een erg leuk veulen van Metall, nu bijna twee jaar oud. Leuk om te zien, beweegt leuk en heeft een super karakter...da's ook belangrijk in mijn ogen....

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:07

Nistria schreef:
hoi,
Ik ken jouw merrie!
Heb er vaak tegen gereden, toen Margo haar nog reed. Zelfs in het Z1 al..

Ik heb het topic niet gevolgd (sorry) maar wat vind je van Florencio of Florett As

Florencio staat ook tussen het rijtje dat ik al had opgenoemd Van Florett As weet ik helaas niks van de nakomelingen.

Elpharo schreef:
Tequiro schreef:
Misschien is Metall een leuk idee.

Zat ik ook al aan te denken...Zucchero heeft (en is ) een erg leuk veulen van Metall, nu bijna twee jaar oud. Leuk om te zien, beweegt leuk en heeft een super karakter...da's ook belangrijk in mijn ogen....

Metall wordt het beslist niet, omdat ik het waardeloze karakters vind. Mijn merrie heeft natuurlijk ook totaal geen makkelijk karakter en die Houston van ons uiteraard ook niet en de rest van de paarden ook niet, stuk voor stuk moeilijke karakters, maar wel karakters waarmee je kunt werken en dat vind ik van de Matalls 9 van de 10 keer niet. Ik vind ze niet erg werkwillig en dat is erg belangrijk natuurlijk.
Ook hier weer de uitzonderingen aargelaten natuurlijk, maar zeker met de afstamming van mijn merrie kun je er redelijk zeker van zijn dat er echt een draak uitkomt haha.

ritsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:18

Op de recente hengsten keuring heeft Johnson veel indruk gemaakt, maar dan neem je wel een risico qua karakter.Had je hier al eens naar gekeken?
Verder geeft Scandic fijne karakters!

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:51

ik zag inderdaad al dat ze van de site van margo af is, ik ken margo via jan huizink, heb daar 3 jaar terug een veulen gekocht lusitano , we zijn dus in 2005 april met mago en jan allebei met aanhang naar portugal geweest.