Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pipeloi schreef:oke maar verklaar mij dan eens waarom alle nakomelingen van die hengst het hebben ik heb me daar in verdiept omdat ik zelf een zoon er van had en voor de hengsten keuring wilde hebben en uit onderzoek bleek dat bijna alle nakomelingen ocd hebben
Citaat:Toch wil ik hier even op inhaken, vooral het stukje over Ico sun die OCD zou vererven. Ik zou voorzichtig zijn met deze uitspraak, want het is nog niet aangetoond dat hengsten OCD kunnen vererven, wel wordt dit aangenomen, maar het is niet wetenschappelijk bewezen. Ik weet dat er momenteel een onderzoek wordt uitgevoed dat moet aantonen dat dit niet door de hengst komt, maar dat OCD ontstaat na de geboorte en dus voorkomen kan worden.
agerrits schreef:Over samber, 28 december toont vrieling in hardenberg op de boshoek het guldenspoor de ruin(helaas) penottie primo s een prachtige bonte van samber x rentmeester (v. oregon) dit is de enige nederlandse hengst op grand prix internationaal niveau dresuur uitgebracht door daniëlle Keur. zie ook website www.keurhorses.com

agerrits schreef:ja haaa, die van jou springen boven de staanders uit. Er zijn vast meer paarden van samber die goed kunnen springen, maar zelden bijzonder goed.

liannes schreef:@jokari,
het was een geintje dat agerrits schreef,
wij hebben verschiilnde sambermerries staan, alleen springen we niet met ze,
daarom boven de staanders uit...hahaha
en ik zal het nooit meer zeggen, ik heb het ook maar eens ergers gehoord in de wandelgangen...