[TI] Welk zadel hebben jullie op je tinker liggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knollehollen

Re: Welk zadel hebben jullie op je tinker liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:54

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto's heb ik Nikita zo uit het land geplukt, dus lekker viesssss.

Op Nikita heb ik een Kieffer dressuurzadel Wien liggen, 18". Nooit zadelpijn gehad en ik doe er alles mee, dressuur, springen, cross country etc. Superzadel voor mij.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:28

Lauss schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn verzorgtinkertje.
Ik heb er nu een wintec 500 vzh op liggen maar daar ben ik toch niet helemaal tevreden over..

Dus ik ben benieuwd waar jullie mee rijden!

Wij rijden op een barefood boomloos zadel. Onze merrie is ingereden met een endurence zadel. Sinds 4 maanden rijden wij alleen nog zonder zadel. Merrie heeft een veulen gehad en vond haar zadel niet comfortabel zitten.(singel en drukgevoel) Zonder zadel ook oke Groetjes Ceesje en succes met de keuze voor een nieuw zadel

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:12

Hier gaat een Western Barefoot komen. Vandaag opgemeten welke kleur boom we nodig hebben voor de Wintec (tinker is 3 jaar oud)....witte boom is te krap, hij zou een boommaat na de witte moeten hebben of zelfs nog een groter....
Wintec gaat er dus uit (had ik al klaar liggen voor hem) en er gaat een bovengenoemd zadel komen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:32

ook al een mega ronde tink dus
die western barefoots zien er leuk uit idd!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:53

Inderdaad en nog niet eens te zien zo voor het oog. Nu zit de blauwe boom er nog in een dat ding ligt echt hoog in de lucht op zijn rug haha. Niet erg hoor dat ik de keus moest maken voor een nieuw zadel, ik ga heeel graag die WBF aanschaffen, helemaal niet erg (oke, door de meevaller dan natuurlijk). Nu nog even kijken hoelang de levertijd is van die zadels.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:33

Ik heb voor Koot en Mira de TrailBareFoot (zelfde als de western maar dan zonder knop).

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:37

"op voorraad enkele zwarte en bruine Nevada's", da's jouw a.s. zadel, Cheveyo

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:43

oeh kriebels !! Moet eerst mijn spaarloonuitkering hebben, hoop dat ze dan nog steeds voorraad hebben. Ik wil een zwarte!

Was al op zoek gegaan naar jouw versie FK in je weblog . Ik wil wel graag die knop op mijn zadel.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:50

Neem je maat 1 of 2? (2=groter)

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:54

Nou weet nog niet welke maat ik nodig heb. Heb maat 38 normaal (nu 40 soms door het stoppen met roken maar ga daar wel weer naar terug natuurlijk). Weet jij dan welke maat ik moet hebben, 1 of 2?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 02:17

Ik zoe een 2 nemen, hoef je ook niet af te vallen. Je moet NU goed zitten, toch?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 08:06

Site zegt: In zwart of bruin nubuck leer , alleen in maat verkrijgbaar.

Wat nou moeilijk doen over maat 1 of 2 hihi, het is er gewoon alleen in maat 1,5 zo weer een dilemma minder voor mij . Het is te gebruiken tot maat 46 en dat moet mij wel gaan lukken.

Was het maar maandag dan kon ik mijn spaarloonstortingsformulier gaan invullen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 08:30

Die heb ik!
Ik heb de nevada western,zit heerlijk!
(zie foto's profiel)
Ik heb alleen een bruine,stond mooier op mijn tink.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 12:46

Ik heb hem ook, het zit echt fantastisch!! Het zadel heeft ondertussen ook op een aantal andere paarden gelegen en tot nu toe ligt hij op elk paard als een huis! En geen pijn meer in je billen Ik vind zowiezo de bruine barefoot mooier dan een zwarte, ook al is mijn cob zwartbont. De zwarte vind ik grijs/vaal lijken en de natuurlijke kleur van het bruine nubuck vind ik mooier.

Als het vanmiddag rustig is op stal, ga ik weer een stukje bitloos rijden, heb ik nog niet gedaan op mijn nieuwe stal en wil dat graag weer op gaan pakken

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:52

Cheveyo schreef:
Site zegt: In zwart of bruin nubuck leer , alleen in maat verkrijgbaar.

Wat nou moeilijk doen over maat 1 of 2 hihi, het is er gewoon alleen in maat 1,5 zo weer een dilemma minder voor mij . Het is te gebruiken tot maat 46 en dat moet mij wel gaan lukken.

Was het maar maandag dan kon ik mijn spaarloonstortingsformulier gaan invullen

De Arizona, (roundskirt Western met echte Westernsingel) is er wel in 1 en 2...

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:43

Ik ben de eeuwige Barefoot spaarder, oftewel: ik wil er een, probeer ergeld voor opzij te leggen maar iedere keer komt er weer iets tussen...
Ik vind de bruine Barefoot ook mooier, heb een bruine western een week getest en hij stond prachtig op mijn toch zwarte paard. Terwijl de hoofdstellen wel zwart zijn

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:55

Cheveyo schreef:
Nou weet nog niet welke maat ik nodig heb. Heb maat 38 normaal (nu 40 soms door het stoppen met roken maar ga daar wel weer naar terug natuurlijk). Weet jij dan welke maat ik moet hebben, 1 of 2?

Wil niet vervelend zijn. Maar ik heb ook maat 40 en voor mij was 2 te groot. Ik heb mijn boomloos zadel helaas moeten verkopen.
Als ik jouw was zou ik eerst 1 een weekje proef nemen, puur voor de maat. Het is zo zonde om een verkeerde maat te kopen...... (uit eigen ervaring)

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:39

Ik heb sinds kort een nieuw zadel voor Jill.
Een Continental westernzadel
Het zit werkelijk heerlijk.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:09

Thanks voor alle tips hier.
Het zal voor mij toch een Nevada worden omdat ik:
* een meegroeiend zadel wil hebben
* een westernzadel wil met knop
* Kit vrij breed is en een zadel dan snel in het niet valt, een Nevada heeft lange zijkanten die mooi over zijn flanken vallen denk ik.
* boomloos het enige zadel zal zijn wat hem een lange tijd zal passen. Boomzadels hoef ik even niet aan te beginnen (ga niet om de zoveel tijd een ander zadel kopen, heb ik het geld niet voor). Wellicht als hij een jaar of 7 is dat ik dan een handgemaakt westernzadel voor hem ga laten maken.
* de roundskirt heeft denk ik te korte zijkanten om het mooi te laten staan bij mijn paardje en geen veertjes (I lo-h-ove the feathers ) en net aan beide kanten een touwtje minder (neem graag veel spullen mee onderweg ).
* Bruin of zwart is wel even onzeker nog mede door jullie advies. Hoewel nog steeds naar zwart neig omdat de combi zwart/wit/blauw en zwart/wit/oranje mijn favo's zijn en als ik dan een bruin zadel daarbij gebruik wordt het mij iets te 'bont' denk ik. Heb trouwens ook een zwart western hoofdstel en bijpassend westernborsttuig, zou toch zonde zijn als ik dat niet kon gebruiken na het lange wachten op het inrijden .

Het enige nadeel van de Nevada is de engelse singelbevestiging, maar je hebt van die converters die je daar van af helpen, dus dat zou op te lossen zijn.

De Nevada is echter alleen in een maat 1,5 verkrijgbaar dus ik kan niet kiezen tussen een maat 1 of 2.

Zo ligt de Wintec op Kit's rug en zoals je ziet zulllen een vzhzadel en een 'te iel' westernzadel erg klein overkomen op zijn rug (en hij tegelijkertijd erg fors).
Sorry foto is met telefoon gemaakt en ook nog eens savonds binnen op stal dus niet echt superscherp
Afbeelding

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:15

Indezz schreef:
Wil niet vervelend zijn. Maar ik heb ook maat 40 en voor mij was 2 te groot. Ik heb mijn boomloos zadel helaas moeten verkopen.
Als ik jouw was zou ik eerst 1 een weekje proef nemen, puur voor de maat. Het is zo zonde om een verkeerde maat te kopen...... (uit eigen ervaring)

Je bent niet vervelend Maar ik wil ook niet vervelend zijn, maar jij had toch een ander type/merk boomloos zadel?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:30

Het ligt ook maar net aan de rug van je paard. Als je een kleine tinker hebt of bijv. een haflinger ligt maat 1 vaak beter vanwege de korte rug. Ik heb zelf ook geen groot achterwerk (maatje 40) en maat 2 vond ik perfect op Sox liggen en ook voor mij goed. Je kan je altijd laten adviseren door pmarena van bokt, die de Barefootzadels al heel lang verkoopt. En ik vond de Engelse singel prima, maar ben dan ook een kluns met westernsingels

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:57

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:11

Ik heb ook sinds heeeeel kort (ik heb 'm nog niet eens kunnen uitproberen ) een Barefoot Nevada, ook in 't bruin. Op mijn zwartbonte Keeva vond ik dat toch het mooiste, bovendien vind ik dat een westernzadel op de één of andere manier bruin MOET zijn . Ik had een heel fijn Continental westernzadel, maar dat kan toch niet tippen aan de Barefoot, hoor. Ik heb het testzadel een week gehad (ook de Nevada) en was meteen om.
Ook met het oog op mijn twenter Kyara, die over een jaar of 2/3 ingereden zal worden, leek me dit een ideaal zadel. En ook voor mijn zwangere Keeva, die natuurlijk elke week veranderd. Ik merkte gewoon dat het Continental zadel steeds slechter ging liggen naarmate ze dikker werd.
Keeva met test-Barefoot (en dikke buik ) :
Afbeelding

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:11

Haha heb net je pbtje zitten beantwoorden FK
Western of Engelse singel maakt mij niet zoveel uit, dat merk ik wel in het gebruik eventueel.
Staat op zich wel hoor Keeva, ware het niet dat ik een zwak voor zwart heb door de kleurencombi's. Ik snap overigens wel je idee van westernzadel is bruin. Je gaat al goed zien dat ze drachtig is!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:56

En aan wat voor prijzen moet ik denken bij bovenstaande zadels? Nieuw of tweedehands?