Zeoliet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonaollie

Re: Zeoliet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:49

Die van mij is een echt zeoliet x heraldie....
Echt niet de makelijkste .De meeste mensen die erop gaan krijgen hem niet goed aan het lopen oftewel neemt ze lekker in de zeik en gaat in verzet.En dat niet alleen hij gooit ook hoog op en dus als je een L2 proefje wil rijden heb je probleem als je het niet uit kan zitten en als die zich dan nog niet wil ontspannen tsja .ja ze kunnen het wel maar geen 10 min lang en ik zelf ook niet.Hij is eenkennig Hij weet bij mij hoe ver die kan gaan en bij de ander loopt die er eigenlijk overheen.
Tot nu toe kunnen en 3 mensen op rijden van de ....... stuk of 30 .. Dus als ik een keer wat heb en ik kan een aantal weken niet rijden want dan heb ik pech of die mensen bellen of die willen rijden maarja.Dus dat wordt dan longeren.Moet wel zeggen ik heb er en tijd over nagedacht om hem te verkopen want ik wilde verder met de dressuur de wedstrijden.Hij kan super lopen en kan bijna alles ,niet alles perfect nog maargoed.maar heb toch eigelijk besloten om het niet te doen hij heeft een super lief karakterEn soms erg vervelend , En doet bijna alles voor me ,Tja ik ga gewoon verder met de wedstrijden in de L2 totdat ik die wp heb en dan gewoon lekker door kan gaan.De wp moet een keer komen zit er steeds dichtbij.alleen heeft die zijn dagen af en toe,Tja daar moet ik maar mee leren leven.En ik wil binnenkort gaan springen wat die erg leuk vindt.als ik hem vrij wil laten springen hoef ik niet veel te doen hij gaat zelf ovder de hindernis.Totdat die geen zin er meer in heeft .Die van mij moet je gewoon goed aanpakken doe je dat niet dat doet ook lekker niks....

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:57

sharonaollie schreef:
Die van mij is een echt zeoliet x heraldie....
Echt niet de makelijkste .De meeste mensen die erop gaan krijgen hem niet goed aan het lopen oftewel neemt ze lekker in de zeik en gaat in verzet.En dat niet alleen hij gooit ook hoog op en dus als je een L2 proefje wil rijden heb je probleem als je het niet uit kan zitten en als die zich dan nog niet wil ontspannen tsja .ja ze kunnen het wel maar geen 10 min lang en ik zelf ook niet.Hij is eenkennig Hij weet bij mij hoe ver die kan gaan en bij de ander loopt die er eigenlijk overheen.
Tot nu toe kunnen en 3 mensen op rijden van de ....... stuk of 30 .. Dus als ik een keer wat heb en ik kan een aantal weken niet rijden want dan heb ik pech of die mensen bellen of die willen rijden maarja.Dus dat wordt dan longeren.Moet wel zeggen ik heb er en tijd over nagedacht om hem te verkopen want ik wilde verder met de dressuur de wedstrijden.Hij kan super lopen en kan bijna alles ,niet alles perfect nog maargoed.maar heb toch eigelijk besloten om het niet te doen hij heeft een super lief karakterEn soms erg vervelend , En doet bijna alles voor me ,Tja ik ga gewoon verder met de wedstrijden in de L2 totdat ik die wp heb en dan gewoon lekker door kan gaan.De wp moet een keer komen zit er steeds dichtbij.alleen heeft die zijn dagen af en toe,Tja daar moet ik maar mee leren leven.En ik wil binnenkort gaan springen wat die erg leuk vindt.als ik hem vrij wil laten springen hoef ik niet veel te doen hij gaat zelf ovder de hindernis.Totdat die geen zin er meer in heeft .Die van mij moet je gewoon goed aanpakken doe je dat niet dat doet ook lekker niks....

Dit is dus een ruin en wat moeilijker in karakter een beetje eenkennig dus Maar hoe is de rest nou.

Ik krijg altijd de indruk van Zeoliet dat de ruinen moeilijker zijn dan de merries. Wie helpt me uit de droom?????

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:15

Het is idd een ruin...En ik moet wel zeggen er kunnen wel beginners op ,maar dan moeten ze hem niet proberen aan het werk te zetten.
Nou je heb al 1 ruin hahha
Ik ken ook een andere merrie ook vader zeoliet...en die was wel weer braaf en niet zo heel erg moelijk dus...En ik kende ook nog een andere ruin ook van zeoliet en die was wel weer wat moeilijker te rijden. Niet super moelijk maar wel weer moelijker dan die merrie dus wie weet....

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 08:10

nou ja,lees mijn stukjes, mijn zeoliet is een merrie

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:45

mijn zeoliet is een ruin (alhoewel hij af en toe denkt dat hij nog hengst is hihi)

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:07

die van mij is een Zeoliet x Amethist en is ook een ruin. (zie verder de stukjes die ik al schreef... )

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 08:27

wij hebben op de manege ook een zeoliet gehad, inmiddels staat hij bij joop de jong in muideberg om verkocht te worden
Macho was een super braaf paard, alleen een scheiterd voor veel dingen maar dat heeft niks met afstammeling te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:41

ik heb ook enn paar xr op een zeoliet gereden, en dat was een echte rotzak... probeerde je er steeds af te gooien en zo.

en een goeie vriendin van mij heeft ook een zeoliet gereden (aurian@bokt) ze heeft Z1 met hem gereden, maar die trapte als ze buiten reed gewoon mensen van de fiets af en zo, duss ook geen lieverdje

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:32

Mijn Zeoliet zijn verhaal staat er, maar het is een klophengst eigenlijk en geen ruin

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:07

Een vriendin van mij heeft een Zeoliet x Indiaan, Ozeliet heet hij (Ozzy voor bekenden) Dat is echt een fantastisch leuk beest, heel lief op stal, goed te rijden (zelfs voor mij, met mijn gebrek aan paardrijkundig talent )

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 06:36

mooie paarden die goed kunnen lopen, maar voor mij NOOIT meer een ik had een jacardo... (elcarao , zeoliet) vreselijk karakter, overal van schrikken en eigenlijk heb ik er 4 gereden die het zelfde waren, voor mij geen fijne paarden, en vreemd genoeg val ik er altijd op haha

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:45

Ja jeetje, daar noem je even wat op zeg Elcaro x Zeoliet!
Elcaro is al helemaal niet makkelijk, informeer maar eens bij het KWPN betreft deze hengst z'n gedrag, poeh......

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:48

Jacardo is een Elcaro x Marinier en had zelf een heel erg fijn karakter. Ik heb de hengst als veulen gehad tot hij naar het verrichtingsonderzoek ging en ook gereden toen hij net zadelmak was.

gillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:11

Ik rijd een kleindochter van Zeoliet (moederskant).
Tja, heel lief paard, erg aanhankelijk in de stal, kan je alles mee doen.
Ook met rijden, moest even vertrouwen winnen en laten merken dat ze niet met me kon sollen, maar daarna super en werkwillend. Heel soms heeft ze wel een slechte dag en dan laat ze dat wel merken.
Verder is ze niet snel bang, maar als ze het is, dan is ze ook gelijk helemaal over de zeik heen, niks meer mee te doen, maar dat komt maar weinig voor gelukkig.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:21

mijn moeder heeft een zeoliet. paard is erg kijkerig. maar voor de rest wel een lief paard.

Afbeelding

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:41

Katja schreef:
Jacardo is een Elcaro x Marinier en had zelf een heel erg fijn karakter. Ik heb de hengst als veulen gehad tot hij naar het verrichtingsonderzoek ging en ook gereden toen hij net zadelmak was.

Wat leuk Katja! Wat zijn jouw ervaringen geweest met Jacardo?

Luna is een dochter van Jacardo...dus ook Zeolietbloed...een mooie trotse maar ook hele lieve dame ...maar wel veel geduld mee moeten hebben om haar vertrouwen te geven!

**Knollover, ik vind dat Luna wel wat lijkt op het paard van je moeder! **

LUNA...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind de ogen vooral heel sprekend! van Zeoliet ook...
ZEOLIET:
Afbeelding

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:04

idd aan de ogen kun je meestal zien dat er zeoliet is zit!!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:15

Mijn paard heeft juist een heel aparte kleur ogen, niet de standaard kleur, maar een aparte bruin

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:38

PintoNatal schreef:
Mijn paard heeft juist een heel aparte kleur ogen, niet de standaard kleur, maar een aparte bruin

Die van mij ook, hij is donker bruin/bijna zwart en heeft hele lichte bruine ogen met super lange wimpers.
Krijg ook vaak complimenten over zijn mooie ogen.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:26

knollover schreef:
mijn moeder heeft een zeoliet. paard is erg kijkerig. maar voor de rest wel een lief paard.

Deze lijkt sprekend op de Zeoliet x Indiaan die ik ken

*zoekt foto*

Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:11

Eusebio schreef:

Dat bedoelde ze niet denk ik. Elcaro x Zeoliet is directe inteelt. Ze bedoelde dat haar paard via Elcaro dus Zeoliet voerde.

Ik ken geen fijne Zeoliets, allemaal traag en lui en vreselijk flegmatiek en gewoon stakers...brrr nee.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:24

Lui? Ik ken voornamelijk overijverige Zeoliets.
Stephany schreef:

Wat leuk Katja! Wat zijn jouw ervaringen geweest met Jacardo?

Niet zo heel erg veel. Ik heb geholpen om hem klaar te maken voor de hengstenkeuring en het was een fijne hengst om mee te werken.
Ik heb hem verkocht toen hij naar het verrichtingsonderzoek mocht en er daarna niet meer mee te maken gehad.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:01

Ok bedankt voor je informatie...Luna is een dochter van Jacardo..vandaar mijn vraag!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:35

Suzanne F. schreef:
Eusebio schreef:

Dat bedoelde ze niet denk ik. Elcaro x Zeoliet is directe inteelt. Ze bedoelde dat haar paard via Elcaro dus Zeoliet voerde.

Ik ken geen fijne Zeoliets, allemaal traag en lui en vreselijk flegmatiek en gewoon stakers...brrr nee.

Traag en lui? dan mag je een keer op mijn paardje gaan zitten

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:37

traag en lui???? nou inderdaad dan mag je mijn zeoliet wel eens uitproberen, heb 6 paarden , maar daarvan is de zeoliet het minst lui, het meest voorwaarts, en niet moe te krijgen.

Wil altijd werken, echt altijd, liefst 10 keer op een dag, als ie maar aandacht krijgt,