Desiree schreef:Vandaag vertelde mijn hoefsmid mij toen ik mijn zorgen uitte over de jaarling, dat de groei voor het moederdier mogelijk stagneert, maar daarna gewoon inhaalt.
Precies wat ik ook al eerder had gezegd.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Desiree schreef:Vandaag vertelde mijn hoefsmid mij toen ik mijn zorgen uitte over de jaarling, dat de groei voor het moederdier mogelijk stagneert, maar daarna gewoon inhaalt.
Citaat:Ik ben gewoon nergens meer. Ik heb met veel jonge paarden te maken gehad. En daar zaten echt bange tussen. En toch kon ik er iets mee. MAar zo'n draak als deze heb ik gewoon nog nooit meegemaakt. Dit is een heel moeilijk geval.
Sja sorry mensen, mijn geduld is nu even op met die merrie. En als je dat niet kan begrijpen is dat niet mijn tekortkoming maar die van jullie. Verder doe ik nog gewoon op mijn manier mijn best hoor.
Sylvia schreef:Ik denk dat goede voeding een toverwoord is... Ook voor die 2-jarige van jou trouwens.

Desiree schreef:Nou Sylvia, weidegang met soortgenoten bied ik aan al mijn paarden, jonge en oude. Het is voor elk paard onontbeerlijk, net als voer en drinken. MAar verder snapt Neonlight wat ik inderdaad doen.
Ik neem afstand, wil geen negatief gevoel op dat paard uitstralen. Ik wil juist weer bijtanken voor nieuwe moed om er weer mee verder te gaan. En ik wil nadenken over hoe ik het het beste kan aanpakken. Maar je bent te kortzichtig bezig om dat in te kunnen zien. Te graag met het vingertje willen wijzen.

Alane schreef:Ook ik heb al eens jaarling hengsten bij de merries laten lopen, no problemo
Van TS vind ik het juist getuigen van gebruiken van haar verstand door even afstand te nemen van haar 2-jarige en niet door te vechten met alle gevolgen van dien.
Dat zij dan gekozen heeft voor deze oplossing is haar pakkie aan en niet aan ons om daar kritiek over te uiten, ze zal haar redenen ervoor hebben.
ook uit brave merries kunnen etters geboren worden, en dat hoeven ze niet als veulen te uiten, kan ook op wat latere leeftijd.
Over papieren: op geen enkel papier kun je rijden.
Hoeveel jaarlingen zouden er drachtig zijn/als 2 jarige een veulen geven in het wild?

Sylvia schreef:Waarom meteen zo extreem eigenlijk? Niet doorvechten maar afstand nemen... Waarom niet niet-vechten en geen afstand nemen, de gulden middenweg zeg maar? Van doorvechten ben ik ook geen voorstander hoor...
Sylvia schreef:Hmmm... Zou een ruil niks zijn Desiree? Fons was toch bezig met Wenhyfar? Wellicht is ze te ruilen tegen die jaarlingmerrie - als ze idd niet zwanger is.
Sylvia schreef:Sja, als dat mijn keuzes zijn zou ik idd ook voor met rust laten kiezen. Maar er is ook een middenweg.

Dus die hengst heeft ws beide merries bevrucht? Dus toch fokken en een hoop kosten maken voor het broodbeleg (sorry dat ik het zo uitdruk, maar dat vind ik echt
)?