Caesario schreef:Ja ,van die "domme" voor de "domme" die doorlopen tot ze omvallen.
sjonge, wat zijn we weer lekker kortzichtig.
Een paard is dom omdat hij snel begrijpt wat je van hem wilt en dat ook voor je doet? Is dat dom?
Waarom is een paard dat met je mee wil werken per definitie dom? WAt is dit weer voor hoogdravend gel.l?
ThePast03 schreef:
Verder werden er ook nog crossen gereden als die door de kring werden georganiseerd.
Doordeweeks vaak lekker het bos in en galopperen zo hard als hij maar wilde. Heerlijk voor zowel paard als ruiter!
Tegenwoordig lijken er heel wat combinaties nauwelijks meer buiten de dressuurring te komen. Ik denk dat je dan al veel eerder iets lastig of eng vind.
O ja, dat is absoluut waar! Zelf wil ik springen, dressuren en buitenrijden. Heb niet de discipline om altijd maar 1 ding alleen te doen. Maar die dressuurruiters, die maken het vaak klaar. Dressuren en als "afwisseling" longeren.... Die paarden zijn er aan.
Wat betreft bloedpaarden, wat is een bloedpaard, of wat is heet?
Ik zelf kies voor een paard met veel looplust. Als je ze handig kunt opvangen, krijg je die zo naar de hand toe gereden. Dat lukt niet met een luie muts, daar kom je van voren al vaak te snel te veel aan omdat je met je been te snel te kort komt. En dan duikt ie dus op de voorhand.
Maar willen lopen en intelligent zijn, gaat dit altijd gepaard met een onwillig paard waarvoor je super goed moet kunnen rijden? VOlgens mij niet. Zulke paarden kunnen OOK coöperatief zijn. Maar je hebt ook gewoon dwarse bokkken die overal te fel op reageren, waar je als het ware niet aan mag komen.

).