WK Jonge Dressuurpaarden Verden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: WK Jonge Dressuurpaarden Verden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:47

Het blijft een jurysport he...

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:47

ceasario schreef:
Sjappie schreef:
Jammer van Tuschinksi, Duitsers houden zeker niet van Pavo-gezwaai. Als ie hectisch is dan is het snel gebeurt...heeft misschien niks met voorstellen te maken, het is een beetje een bloedkikkertje, snel opgewonden (ja en dan komen de gangen er niet goed uit).

22 Tuschinski Copal,Yvonne NED 7,90 7,80 7,20 5,50 6,00 6,68

5 j. KWPN B H V:Krack CMV:Pion

Je zal er maar een veulen van hebben.

Achja liever van tuschinski als van trento denk ik dan maar.
Die liep daar nog eens niet mee.
En bonfire die kregen ze in de Z nog eens niet rond, dus we blijven maar hopen dat het met tuschinski ook zo is
En druk dat is ie nou eenmaal en dat heeft zo z'n nadelen, maar daar heb je straks ook weer voordelen van, want het zal er geen zijn die je naar voren moet schoppen, omdat ie lui is.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:57

@ lachmar; je moet je niet persoonlijk aangesproken voelen meid. Wij weten toch wat we hebben

Ben gisteren naar selectiedag voor de Veulenveiling in Weert wezen kijken en daar werd ook een tuschinski geselecteerd (volgens mij de enige die mee deed) (nee, niet die van mij) en dat was echt geen verkeerde hoor! Dus laat ze maar lachen.....

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:59

Ja maak me er ook niet druk over hoor, maar moest toch ff mezelf laten horen
En inderdaad wij weten wat we hebben en we hoeven zeker niet ontevreden te zijn dacht ik zo.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:05

Ben zelfs zo tevreden dat ik maar weer terug dek met Tusch! nog 2 weekjes en dan gaan we er weer voor

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:10

Die van mij is alweer drie maanden drachtig van tusch!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:58

De cijfers voor de gangen van Tuschinski zijn echt niet slecht hoor, die 2 laatste cijfers hebben het resultaat zo gedrukt. Er liepen zelfs in de finale nog een aantal hele goeie hengsten die door de spanning gewoon hun kwaliteiten niet lieten zien.... Jammer, maar bij zo'n evenement niet heel onlogisch als je kijkt naar de hele aankleding en poeha eromheen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:49

Ben ook met jongkwpn geweest en was echt super tof en gezellig.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:59

Sydney2005 schreef:
De cijfers voor de gangen van Tuschinski zijn echt niet slecht hoor, die 2 laatste cijfers hebben het resultaat zo gedrukt. Er liepen zelfs in de finale nog een aantal hele goeie hengsten die door de spanning gewoon hun kwaliteiten niet lieten zien.... Jammer, maar bij zo'n evenement niet heel onlogisch als je kijkt naar de hele aankleding en poeha eromheen.

Spanning? Dan moeten ons toch eens gaan bezinnen op wat er mis met de karakters van de tegenwoordige hengsten. Hypernerneus is niet bepaald een basis om toekomstige sportpaarden te gaan produceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:34

arie53 schreef:
Sydney2005 schreef:

Spanning? Dan moeten ons toch eens gaan bezinnen op wat er mis met de karakters van de tegenwoordige hengsten. Hypernerneus is niet bepaald een basis om toekomstige sportpaarden te gaan produceren.

Neee ben ik zeker met je eens! Tijdens de prijsuitreiking van de 6 jarigen; alle paarden waren rustig, op 2 na: Sisther de jeu en spargo..... Florencio heeft daar 10 minuten alles gelaten over zich heen laten gaan en geen stap verzet tijdens de hele huldiging.

In Duitsland schijnt het ook normaal te zijn dat je op iedere wedstrijd prijsuitreiking te paard hebt, zouden ze in nl ook eens moeten doen. Worden ze een stuk makker van.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:15

Sydney2005 schreef:
In Duitsland schijnt het ook normaal te zijn dat je op iedere wedstrijd prijsuitreiking te paard hebt,
zouden ze in nl ook eens moeten doen.

Wil jij niet de klok hier 20 jaar terugdraaien!!!!
Dank u........

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:21

Hhahaha ik zie mezelf al de prijsuitreiking doorflippen met mn Balzflug Pion Amor.

Hihihi alle Jazz-jes op hol. En alle gelderse en friezen staan daar rustig te staan.

Ach het typeert idd wel de karakters maar dat wil niet tegelijk de kwaliteiten in de ring weerleggen.

Maar nee, heb geen zin in prijsuitreikingen te paard haha.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:36

Zeg Lachmar je zegt dat je jezelf niet aangesproken voelt, maar was het nu echt nodig om uit te halen naar Trento?!
Ik vind dat erg goedkoop.
Waarom het paard de schuld geven als het ook misschien aan de amazone zou kunnen liggen?! Ook als een paard wel presteert....het is meestal de combinatie nietwaar.
Hou me ten goede ik vind Tuschinski een mooie goed bewegende hengst, maar dat is pas het begin.
Een goede ruiter/amazone doet heeeeeel veel ... en of een hengst een goed vaderdier is moet blijken in de toekomst in combinatie met de aangeboden merries.

Voordat je denkt dat ik me aangesproken voelt omdat ik een Trento veulen heb....valt wel mee, ik weet wat er bij mij in de wei loopt en dat ziet er heel goed uit!!
Laten we stoppen met het afkraken van andere hengsten om emotionele redenen.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:26

karinna schreef:
Zeg Lachmar je zegt dat je jezelf niet aangesproken voelt, maar was het nu echt nodig om uit te halen naar Trento?!
Ik vind dat erg goedkoop.
Waarom het paard de schuld geven als het ook misschien aan de amazone zou kunnen liggen?! Ook als een paard wel presteert....het is meestal de combinatie nietwaar.
Hou me ten goede ik vind Tuschinski een mooie goed bewegende hengst, maar dat is pas het begin.
Een goede ruiter/amazone doet heeeeeel veel ... en of een hengst een goed vaderdier is moet blijken in de toekomst in combinatie met de aangeboden merries.

Voordat je denkt dat ik me aangesproken voelt omdat ik een Trento veulen heb....valt wel mee, ik weet wat er bij mij in de wei loopt en dat ziet er heel goed uit!!
Laten we stoppen met het afkraken van andere hengsten om emotionele redenen.

Trento was zomaar een voorbeeldje hoor dus voel je vooral niet aangesproken om emotionele redenen

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:37

Dat bedoel ik nu..."zomaar een voorbeeldje".
En als je dan een weerwoord hebt, doe het dan weloverwogen en laat blijken dat je mijn hele stukje hebt gelezen.

Het was stoerder geweest als je had gezegd dat het niet gepast is om zomaar "als voorbeeldje" een willekeurige hengst onderuit te halen, omdat een bepaald artikel je geraakt heeft!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:54

Weet je wat nou ook nog het stomme is.
We praten allebei eigenlijk om de zelfde reden.
We hebben een veulen van een hengst en vinden die hengst goed, dus geen reden om kritiek op zo'n hengst te geven.
Maar laten we het gezellig houden en het er maar gewoon op houden dat smaken verschillen. Wat maar goed is ook, anders zouden we met z'n allen met dezelfde hengst gaan dekken.
En de tijd zal uitwijzen welke een betere hengst is, zowel in de sport als in de fokkerij. En helaas hebben wij daar helemaal niks over te zeggen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:37

arie53 schreef:
Sydney2005 schreef:

Dan hebben we nog mazzel dat we niet van die opgedirkte gelderse megasterke drammende gemberhengsten hebben gestuurd... pfffffffffffff ik kan me de tijd nog herinneren dat de prijsuitreikingen verplicht waren in NL.... levensgevaarlijk!!

Dan weer wat tuigers op hol met staart in de lucht... rennende pony's met kinderen erop die ze niet konden houden. Paarden die sloegen, paarden die omhoog gingen én af en toe één die uren kon stilstaan maar ja DIE zat niet in de prijzen, dus dan stond je daar....

Nee laat maar....

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 07:35

Inderdaad om op het niveau van tegenwoordig te kunnen presteren heb je ook gewoon wat hetere paarden nodig.
En ja dat heeft zo z'n voordelen en z'n nadelen.
Neem nou bijvoorbeeld bonfire. Die kreeg anky in het Z nog eens niet rond zo'n scheit ezel was dat.
En kijk wat ie nou allemaal heeft gepresteerd.
En ik vind dat een 5 en 6 jarige zo nogal wat voor z'n kiezen krijgt hoor.
Het zijn eigenlijk nog kinderen en daar kun je niet van verwachten als er iets spannends gebeurt dat ze rustig stil blijven staan.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 07:45

Precies...

Dat moet je ook niet willen...

souraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:45

Nou ja, je kunt het wel willen natuurlijk.
Florencio kan het blijkbaar ook, dus is er toch een verschil tussen het karakter van de ene 6 jarige ten opzichte van de ander 6 jarige.
Wat niet altijd wat over de kwaliteit hoeft te zeggen. Alhoewel hij in dit geval ook nog eens de beste was.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:03

tuurlijk, verschil in TEMPERAMENT (heeft minder met karakter te maken denk ik) is er altijd gelukkig....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:41

Ik vind een wat heter paard ook fijn om te rijden. Maar heet is eigenlijk een ander woord voor willen lopen, een beetje moeten temperen, sensibel.
Dit moet niet verward worden met een paard dat niet of moeilijk wil meewerken en dat alleen gereden kan worden door een hele goede ruiter die al zijn gevoel en techniek in moet zetten om iets van het beest gedaan te krijgen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:27

Precies...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:33

Zo lang stil staan voor die jonge beesten vindt ik ook wat te veel gevraagd,Florencio kan het wel maar die heeft ookal zoveel gewonnen,die is dat soort dingen al helemaal gewend.Het is mij trouwens opgevallen dat bijna alle paarden van H.P. Minderhout keurig stil blijven staan tijden prijsuitreikingen,zo hij daar speciaal voor trainen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:58

Elisa2 schreef:
.Het is mij trouwens opgevallen dat bijna alle paarden van H.P. Minderhout keurig stil blijven staan tijden prijsuitreikingen,zo hij daar speciaal voor trainen?

Wie heeft hier die foto van Rubels waar hij zo braaf op zn achterbeentjes bleef staan??! (Wouter??)