Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mireille1970 schreef:Maar DAAR moet je wel mee om willen kunnen gaan...
merrie van Junior. Heeeel lief paard, maar echt een pismerrie met rijden. Echt het is altijd weer een verassing als je opstapt, want het is net hoe haar pet staat. De ene keer rij je zo een proefje, en is er geen vuiltje aan de lucht, de andere keer loopt ze te trappen naar een simpele beenhulp en weigert ze ook maar 1 minuut normaal die baan door te gaan.
Pascha schreef:Mireille1970 schreef:Maar DAAR moet je wel mee om willen kunnen gaan...
ben ik het helemaal mee eens!Vaak wordt het "hete" van die paarden verward met een vervelend karakter. Dat is jammer.
maar dat heeft ze ook niet gezegt, alleen dat je ermee om moet kunnen/willen gaan...
Die volbloed van mij zou nooit slaan, is erg braaf bij alle andere paarden (kan overal bij in staan), doet nooit pogingen om je echt eraf te mikken enz.
Maar je moet ze niet beledigen, of slaan als ze het niet verdiend hebben. Maar dat is toch eigenlijk bij alle paarden zo?
) 
Anneke schreef:Wel een erg handig topic dit, omdat ik een ongecompliceerde hengst zoek op mijn gecompliceerdemerrie van Junior. Heeeel lief paard, maar echt een pismerrie met rijden. Echt het is altijd weer een verassing als je opstapt, want het is net hoe haar pet staat. De ene keer rij je zo een proefje, en is er geen vuiltje aan de lucht, de andere keer loopt ze te trappen naar een simpele beenhulp en weigert ze ook maar 1 minuut normaal die baan door te gaan.
Volgens mij was Junior ook zo, niet?Rij verder een Ulft, en die is weer super relaxed te rijden.
Ik merk dat toch erg veel mensen mij Rubiquil aanraden, omdat hij fijne karakters doorgeeft en maat vererft.
Dus vanmiddag even richting Kwpn bellen.

Desiree schreef:Paarden die afstammen van Rubinstein hebben fijne karakters, want dat had Rubinsteins zelf ook. Duitsers selecteren de verkeerde karakters er meer uit dan het kwpn. en nu klagen ze bij de politie dat ze de politiepaarden moeten gaan halen uit Hongarije omdat hier te veel van die hete en moeilijke flikkers gefokt worden. Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Zelf heb ik ook hengsten uitgezocht met een superfijn karakter, waaronder Solitair. Deze hengst wordt uitgebracht in het springen maar een dressuurruiter zou er ook superblij mee zijn geweest. WAnt dat beest kan lopen hoor.
pascha7 schreef:wat een taal met je flikkers hoe moeten homo's hier nou over denken zeg

Echt een superkarakter en wil altijd werken. Het is zelfs zo dat ze beledigd is als ze niet mag werken.
arie53 schreef:Dan zijn er nog al wat hengsten die je flikkers kunt noemen
Unika schreef:Cabochon, tenminste dat heb ik gehoord en mijn nakomeling van Cabochon is daar het bewijs vanEcht een superkarakter en wil altijd werken. Het is zelfs zo dat ze beledigd is als ze niet mag werken.
En tja, een Harcos hoef ik nooit meer! Mijn vorige paard was een Harcos, en die had een juist een niet-werkwillig karakter. Die deed alles om maar niet te hoeven werken. Maar dat kan ook via moederskant komen--> Jonas (Saros xx x Uniform)
arie53 schreef:Dan zijn er nog al wat hengsten die je flikkers kunt noemen
lachmar schreef:Anneke schreef:Wel een erg handig topic dit, omdat ik een ongecompliceerde hengst zoek op mijn gecompliceerdemerrie van Junior. Heeeel lief paard, maar echt een pismerrie met rijden. Echt het is altijd weer een verassing als je opstapt, want het is net hoe haar pet staat. De ene keer rij je zo een proefje, en is er geen vuiltje aan de lucht, de andere keer loopt ze te trappen naar een simpele beenhulp en weigert ze ook maar 1 minuut normaal die baan door te gaan.
Volgens mij was Junior ook zo, niet?Rij verder een Ulft, en die is weer super relaxed te rijden.
Ik merk dat toch erg veel mensen mij Rubiquil aanraden, omdat hij fijne karakters doorgeeft en maat vererft.
Dus vanmiddag even richting Kwpn bellen.
Junior was een echte trage trekzak.
Heb er zelf ook twee gehad waarvan ik er nog 1 heb.
Deze merrie is overigens wel super braaf en wil ook altijd lopen. alleen heeft ze een beetje een traag achterbeen.
De andere liep alleen wanneer die zin had (en dat was niet vaak)
Zocht ie het niet dan deed ie net of ie alles eng vond en ging staken.
Heb junior pas op de veiling in handel zien lopen en het is een mooi beest om te zien, alleen hij loopt echt van komt het vandaag niet dan morgen wel.
Je zou hem bijna aan willen duwen
Ik vind hem inderdaad echt prachtig om te zien.
Mireille1970 schreef:Jasper's cool in de kop??? Dat is nieuw voor mij.... waren toch felle bloedkikkers?