Hengsten die fijne/ongecompliceerde karakters doorgeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pascha

Re: Hengsten die fijne/ongecompliceerde karakters doorgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:07

Engels volbloed staat ook vaak garant voor goudeerlijke paarden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:08

Maar DAAR moet je wel mee om willen kunnen gaan...

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:20

Polanski, fijne rustige, goud eerlijke, rechtlijnige beesten...

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:18

Mireille1970 schreef:

Vaak wordt het "hete" van die paarden verward met een vervelend karakter. Dat is jammer. Die volbloed van mij zou nooit slaan, is erg braaf bij alle andere paarden (kan overal bij in staan), doet nooit pogingen om je echt eraf te mikken enz.
Maar je moet ze niet beledigen, of slaan als ze het niet verdiend hebben. Maar dat is toch eigenlijk bij alle paarden zo?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:44

Wel een erg handig topic dit, omdat ik een ongecompliceerde hengst zoek op mijn gecompliceerde merrie van Junior. Heeeel lief paard, maar echt een pismerrie met rijden. Echt het is altijd weer een verassing als je opstapt, want het is net hoe haar pet staat. De ene keer rij je zo een proefje, en is er geen vuiltje aan de lucht, de andere keer loopt ze te trappen naar een simpele beenhulp en weigert ze ook maar 1 minuut normaal die baan door te gaan.
Volgens mij was Junior ook zo, niet?

Rij verder een Ulft, en die is weer super relaxed te rijden.

Ik merk dat toch erg veel mensen mij Rubiquil aanraden, omdat hij fijne karakters doorgeeft en maat vererft.
Dus vanmiddag even richting Kwpn bellen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:31

Paarden die afstammen van Rubinstein hebben fijne karakters, want dat had Rubinsteins zelf ook. Duitsers selecteren de verkeerde karakters er meer uit dan het kwpn. en nu klagen ze bij de politie dat ze de politiepaarden moeten gaan halen uit Hongarije omdat hier te veel van die hete en moeilijke flikkers gefokt worden. Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Zelf heb ik ook hengsten uitgezocht met een superfijn karakter, waaronder Solitair. Deze hengst wordt uitgebracht in het springen maar een dressuurruiter zou er ook superblij mee zijn geweest. WAnt dat beest kan lopen hoor.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:51

wat een taal met je flikkers hoe moeten homo's hier nou over denken zeg

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:02

Pascha schreef:
Mireille1970 schreef:

ben ik het helemaal mee eens!Vaak wordt het "hete" van die paarden verward met een vervelend karakter. Dat is jammer.

maar dat heeft ze ook niet gezegt, alleen dat je ermee om moet kunnen/willen gaan...

Die volbloed van mij zou nooit slaan, is erg braaf bij alle andere paarden (kan overal bij in staan), doet nooit pogingen om je echt eraf te mikken enz.
Maar je moet ze niet beledigen, of slaan als ze het niet verdiend hebben. Maar dat is toch eigenlijk bij alle paarden zo?

maar hier ook mee, mijn volbloed zou ook nooit iemand expres kwaad doen, dan moet je haar wel beledigd hebben of haar veulen iets aangedaan hebben maar dan moet je ook echt voor haar oppassen. maar idd je moet ermee om kunnen gaan, ze is echt een super heethoofd en een gemakkelijk karakter haha, dat staat niet in haar woordenboek. weinig mensen kunnen ook met haar omgaan, als ze je al ziet weet ze of ze jou in de buurt wil hebben of niet, en zo niet...dan kom je ook echt niet bij haar in de buurt. (ben je je leven nog net zat )

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:04

Anneke schreef:
Wel een erg handig topic dit, omdat ik een ongecompliceerde hengst zoek op mijn gecompliceerde merrie van Junior. Heeeel lief paard, maar echt een pismerrie met rijden. Echt het is altijd weer een verassing als je opstapt, want het is net hoe haar pet staat. De ene keer rij je zo een proefje, en is er geen vuiltje aan de lucht, de andere keer loopt ze te trappen naar een simpele beenhulp en weigert ze ook maar 1 minuut normaal die baan door te gaan.

Ik merk dat toch erg veel mensen mij Rubiquil aanraden, omdat hij fijne karakters doorgeeft en maat vererft.

Junior was een echte trage trekzak.
Heb er zelf ook twee gehad waarvan ik er nog 1 heb.
Deze merrie is overigens wel super braaf en wil ook altijd lopen. alleen heeft ze een beetje een traag achterbeen.
De andere liep alleen wanneer die zin had (en dat was niet vaak)
Zocht ie het niet dan deed ie net of ie alles eng vond en ging staken.

Heb junior pas op de veiling in handel zien lopen en het is een mooi beest om te zien, alleen hij loopt echt van komt het vandaag niet dan morgen wel.
Je zou hem bijna aan willen duwen

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:07

Desiree schreef:
Paarden die afstammen van Rubinstein hebben fijne karakters, want dat had Rubinsteins zelf ook. Duitsers selecteren de verkeerde karakters er meer uit dan het kwpn. en nu klagen ze bij de politie dat ze de politiepaarden moeten gaan halen uit Hongarije omdat hier te veel van die hete en moeilijke flikkers gefokt worden. Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Zelf heb ik ook hengsten uitgezocht met een superfijn karakter, waaronder Solitair. Deze hengst wordt uitgebracht in het springen maar een dressuurruiter zou er ook superblij mee zijn geweest. WAnt dat beest kan lopen hoor.

ken een hele stal vol met paarden (hengsten, merries en ruinen) die afstammen van deze hengsten maar hoorde van verschillende mensen dat het een uitzondering was als er een gemakkelijk karakter uitkwam...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:09

pascha7 schreef:
wat een taal met je flikkers hoe moeten homo's hier nou over denken zeg

Ik zou homo's nooit flikkers noemen en bij mij is een flikker dan ook absoluut geen aanduiding voor een homo maar meer voor een verschrikkelijke lamstraal van een paard.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:14

Dan zijn er nog al wat hengsten die je flikkers kunt noemen

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:09

Ik hoor zelfs van Fokkers dat Burgraaf nakomelingen meestal wel traag zijn maar wel super karakter. De Burggraafjes die ik ken zijn echt koele kikkers en erg lief. Zelf vind ik dat Bernstein ook brave paarden heeft. Bernstein zelf had erg hoge cijfers voor zijn karakter.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:48

Cabochon, tenminste dat heb ik gehoord en mijn nakomeling van Cabochon is daar het bewijs van Echt een superkarakter en wil altijd werken. Het is zelfs zo dat ze beledigd is als ze niet mag werken.

En tja, een Harcos hoef ik nooit meer! Mijn vorige paard was een Harcos, en die had een juist een niet-werkwillig karakter. Die deed alles om maar niet te hoeven werken. Maar dat kan ook via moederskant komen--> Jonas (Saros xx x Uniform)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:57

arie53 schreef:

Dat zei ik. En niet alleen hengsten, ook merries. Ik vind dat het kwpn zich ook meer moet richten op de karakters die de dieren vererven. Het moet toch niet zo zijn dat de produkten van het kwpn alleen maar weggelegd zouden moeten zijn voor topruiters, want dan krijgen we een groot overschot in de paarden, terwijl de amateurs niet aan een fijn en geschikt hobbypaard kunnen komen. Dan zou het KWPN een grote afzetmarkt opzij laten liggen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:04

Kwpn is al heel hard op weg!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:36

mijn veulen van warkant van 't gestelhof heeft ook een heel lief karakter, een aanhankelijk karakter. De eerste week dat ze geboren was hinnikte ze zelfs al naar me. En ze likt me altijd in mn hand. Echt een sweetie

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:27

Unika schreef:
Cabochon, tenminste dat heb ik gehoord en mijn nakomeling van Cabochon is daar het bewijs van Echt een superkarakter en wil altijd werken. Het is zelfs zo dat ze beledigd is als ze niet mag werken.

En tja, een Harcos hoef ik nooit meer! Mijn vorige paard was een Harcos, en die had een juist een niet-werkwillig karakter. Die deed alles om maar niet te hoeven werken. Maar dat kan ook via moederskant komen--> Jonas (Saros xx x Uniform)

Harcos, Saros EN Uniform, dat is vragen voor een paard voor de letterbak hihi

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:28

arie53 schreef:

EN Merries..... en ruinen....

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:35

lachmar schreef:
Anneke schreef:

Junior was een echte trage trekzak.
Heb er zelf ook twee gehad waarvan ik er nog 1 heb.
Deze merrie is overigens wel super braaf en wil ook altijd lopen. alleen heeft ze een beetje een traag achterbeen.
De andere liep alleen wanneer die zin had (en dat was niet vaak)
Zocht ie het niet dan deed ie net of ie alles eng vond en ging staken.

Heb junior pas op de veiling in handel zien lopen en het is een mooi beest om te zien, alleen hij loopt echt van komt het vandaag niet dan morgen wel.
Je zou hem bijna aan willen duwen

Ik heb hem ook op die veiling gezien, en hij kon enkel en alleen steigerend en klo tend die baan door gaan. Ik vind hem inderdaad echt prachtig om te zien.
Heb ik ook foto´s van (die ik je nog moet sturen) maar het programma waarmee ik ze van het schijfje naar de computer moet sturen, heeft onze computer gecrashed, dus moet mijn broer dat maar opnieuw instaleren, en die komt vrijdag terug. Nog heeeel even wachten, en dan heb ik ze.
Sorry beetje offtopic.

staljaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:03

Dacht ook al aan burggraaf heb net een 3jr en super lief..

wat dacht je van Boreas staat bekend om zijn karakter voor een 10!! ook al zijn nakomelingen..

De meeste Jasper nazaten zijn eigenlijk "cool" in de kop en eerlijk..

verder vaak toch wel de wat oudere hengsten die wat "ouder" bloed voeren...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 06:18

Jasper's cool in de kop??? Dat is nieuw voor mij.... waren toch felle bloedkikkers?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:25

Mireille1970 schreef:
Jasper's cool in de kop??? Dat is nieuw voor mij.... waren toch felle bloedkikkers?

ken idd ook een jasper die zijn eigenaar er elke dag nog af wil smijten haha...niet bepaald koel in de kop..

staljaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:47

ik heb 2 jaspers gehad

1. jaspers egon heb ik nog
en een boreas en allebei goudeerlijk en super betrouwbaar, zijn geen slome duikelaars maar geen schrikkers of zeikerds.

en springen dat ze kunnen!!!!!!!!!

ps. mocht iemand nog een merrie van de hengst Jasper te koop weten.... graag mij dan een berichtje sturen.. voor de fok..

staljaim@hotmail.com

want ik ben helemaal gek van dit bloed..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 11:37

de Burggraaf nakomelingen die ik kende waren allemaal erg braaf. En beslist niet allemaal sloom. Alleen op de een of andere manier niet helemaal mijn type paard.

De 2 paarden die ik het fijnste van karakter vond waren een Dublin merrie en een Able Albert hengst. Beiden werkelijk super!

Ik heb zelf een Uniform merrie. Goudeerlijk in de omgang. Heerlijk paard buiten, maar erg moeilijk aan het werk te krijgen en te houden.
Een goede ruiter krijgt dit beter voor elkaar, maar dan wordt ze ook ineens heel erg heet.

Ik heb ook een aantal Wellington nakomelingen gereden. Ik vond dat ook erg fijne paarden. Wel behoorlijk gevoelig, maar daar houd ik wel van.