Jonge hensten doen 24 mei eindexamen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Jonge hensten doen 24 mei eindexamen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:54

Rhea schreef:
Wat vond men dan zo slecht aan die De Niro?? Heeft hij die cijfers voor niets gekregen dan?

Ik heb niet geslecht dat ie zo slecht was. Dat viel best wel mee.
Maar ik kreeg het er nou ook niet bepaald warm van.

En zoals gezegd......... ze hadden nog een bosje bloemen over......... Knipoog

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:00

@Monnes:

Wat dacht je.. Haha! ? Natuurlijk zit ik me vandaag te verbijten achter mijn pc... Tja werken voor de kost, het is niet anders Clown Kon vandaag geen vrij nemen, helaas..., maar er is altijd nog Bokt! Pling

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:02

adriana schreef:
Waarom hebben ze de Contender niet gekeurd?

Volgens de keuringscommissie was het een speelse hengst die meer zou mogen overtuigen bij het springen.

Ik zelf vond hem bij vlagen gewoon gevaarlijk. Hij had een nogal moeillijk karakter (althans zo leek het)

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:05

Bucephalus schreef:
@Monnes:

Wat dacht je.. Haha! ? Natuurlijk zit ik me vandaag te verbijten achter mijn pc... Tja werken voor de kost, het is niet anders Clown Kon vandaag geen vrij nemen, helaas..., maar er is altijd nog Bokt! Pling

Jammer, maar echt superveel specta's heb je niet gemist. Ik gok meer op de najaarskeuring ! Dus vraag vast vrij !! Cool

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:20

monnes schreef:
Jammer, maar echt superveel specta's heb je niet gemist. Ik gok meer op de najaarskeuring !

Ik gok steeds wéér op de volgende keuring........... Knipoog
Sinds Jazz vallen alle hengsten tegen, maar wellicht doet Floris straks daadwerkelijk mee.......... Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:23

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:35

Hoe sprong de quidam de revel ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:36

En toch ben ik benieuwd naar de Polansky x montecristo,voornl. omdat montecristo er ook in zit.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:56

Sammie schreef:
En toch ben ik benieuwd naar de Polansky x montecristo,voornl. omdat montecristo er ook in zit.

Kun je beter naar die Rubus omzien. Haha!

Lijkt er tenminste nog op.

Afbeelding

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:58

Ik vond de Quidam de Revel maar heel gewoon op de steilsprongen, maar op de oxers wel weer goed en met veel vermogen. Met Chantal Leusink viel die franse mond nog niet op, tot Wout-Jan in het zadel klom...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:25

Van wie is de Polansky die door is?

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:32

AphroditePK schreef:
Ik vond de Quidam de Revel maar heel gewoon op de steilsprongen, maar op de oxers wel weer goed en met veel vermogen. Met Chantal Leusink viel die franse mond nog niet op, tot Wout-Jan in het zadel klom...

Dank u

Is die polansky niet van v. Bommel ?

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:43

Hoezo dank u? Vond je datzelf niet dan? Dat ie met Wout minder fijn was? Wil nog niet zeggen dat 't een slecht peerd is. Sterker nog, zoals het lijkt kan de Quidam nog als beste springer uitgroeien. Hij is zo groot --> dus tijd nodig. De Hors la Loi springt wel spectaculair, maar of hij straks net zoveel 'rek' als de Quidam heeft... dat betwijfel ik

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:13

Pardon ? Haha!

Ik zei 'Dank u ' voor de reactie omdat ik daar benieuwd naar was Haha!:D

Dus nogmaals, bedankt voor de reactie Haha!

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:18

oh zo, excuses... had even niet naar de naam gekeken...
Wat ik wel vreemd vond, was dat de Couleur RUbin niet mee liep. Was wel een springpaard, ook al stapte en draafte hij kielekiele. Weet iemand meer daarover?

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:21

Volgensmij heeft er ook van t voor jaar ergens in de strengen gestaan dat de volbloed "geen echt goede manieren had" maar kan me vergissen Bloos

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:21

Oh laatste nieuwtjes:
Numero Uno x Ekstein, voor de helft verkocht aan HBC Stal
Numero Uno x Wisconsin komt bij Gert Jan van Olst op stal
Mytens xx x King xx is verhuurd aan Gerardus Post
en De Niro komt ter dekking op nieuwe station van Han van BLokland en Paul Steenbergen

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:28

De volbloed mag ik wel... Niet als je naar de draf kijkt (vlug/kort), wel hoe makkelijk hij galoppeert en hoe uitstekend hij stapt!!! Supermooi model en fijne mentaliteit. Springt niet als een crack, maar wel beter dan de volbloed Wilawander xx die na het verkort onderzoek werd goedgekeurd

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:16

Persoonlijk vpnd ik het allemaal wat tegenvallen. Heb nog wel een filmpje gemaakt van de Sandro Hit, ik zal die binnenkort proberen online te zetten. Ik vond trouwens Wout Jan niet zo fijn rijden, het leek wel of hij die paarden wat meer onder druk reed, kan ook aan mij liggen hoor, maar vond die andere man (weet naam even niet meer) veel vriendelijker rijden.
De Numero Uno x Wisconsin vond ik ook echt bloedmooi en met beste gangen!

Ton de Kok kon trouwens Vonkenstein wel goed de baas (prachtige naam, jammer dat ie niet wil meewerken, ballen eraf, en alles komt goed), maar ja, karakter is ook erg belangrijk. Vond het wel een machtig paard, deed me een beetje denken aan Rhodium.
Vond ook de De Niro x Rohdiamant tegenvallen, maar misschien was ie moe en/of gespannen.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:24

@ Aphrodite: die volbloed snap ik niet: zulke verrekt slechte cijfers en toch goedgekeurd... kan er niet bij... maar goed...

en Sjappie: ik vond die Sandro Hit echt GEWELDIG! vooral de dressuur: dat ie voor springtechniek een 5 had kan ik heel best inkomen want dat was gewoon bagger maar wat een supermooi paard om te zien (en dressuren Knipoog)

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:34

Jeroentje schreef:
en Sjappie: ik vond die Sandro Hit echt GEWELDIG! vooral de dressuur

Ik vond hem ook geweldig hoor! Kwam niet helemaal door geloof ik Lachen

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:41

haha... owkee Knipoog

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:33

Vind volbloed ook moeilijk om te beoordelen hoor, maar één voordeel... hij zal er niet zoveel dekken als de Sandro Hit Lachen
In het kader van bloedtoevoeging, kan ie interessant zijn. Maar hoe hij gaat fokken, dat weet niemand zoals niemand dat vroeger kon inschatten van Abgar, Pericles, Uppercut, Courville etc etc.
Blijft lange termijn denken.
Maar mij viel algehele tendens ook tegen. Hoor langs de kant vooral gemopper over de schijn van belangenverstrengeling. Daarbij wijzend op WoutJan en Angelique (die er vandaag niet was) die allebei op VDL- paarden sporten en nu hengsten beoordelen van dezelfde eigenaar. Ligt toch behoorlijk gevoelig.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:38

Jeroentje schreef:
@ Aphrodite: die volbloed snap ik niet: zulke verrekt slechte cijfers en toch goedgekeurd... kan er niet bij... maar goed...

Er werd door de KWPN ook nadrukkelijk bij vermeld dat hij als een volbloed was beoordeeld, dus vandaar de goedkeuring denk ik Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:50

AphroditePK schreef:
Vind volbloed ook moeilijk om te beoordelen hoor, maar één voordeel... hij zal er niet zoveel dekken als de Sandro Hit Lachen
In het kader van bloedtoevoeging, kan ie interessant zijn. Maar hoe hij gaat fokken,
dat weet niemand

zoals niemand dat vroeger kon inschatten van Abgar, Pericles, Uppercut, Courville etc etc.
Blijft lange termijn denken.
Maar mij viel algehele tendens ook tegen. Hoor langs de kant vooral gemopper over de schijn van belangenverstrengeling. Daarbij wijzend op WoutJan en Angelique (die er vandaag niet was) die allebei op VDL- paarden sporten en nu hengsten beoordelen van dezelfde eigenaar. Ligt toch behoorlijk gevoelig.

Maar hoe hij gaat fokken

Typisch dat jij wel weet hoe de Sandro-Hit gaat fokken.

Wijdt gaan zie je ook bij dravers. Knipoog

Dekgeld € 1000,= - Verzendkosten € 50,= - Bij gust retour € 750,= tarieven zijn excl. BTW en kosten. Gustverklaring voor 01-10-05 inleveren.