arie53 schreef:Als we niet uit kijken gaat wel het nederlandse Paardenbestand in kwaliteit achtderuit ,om dat de massa met hun ogen dicht achter de z.g
fokleiding va het w.p.n. aanloopt.
Maar ja gelukkig kunnen we steeds weer goede buitenlandse rassen gebruiken ,om het teruglopende niveau bij het w.p.n op te krikken

Eindelijk eens een stukje tekst waar ik het grotendeels met je eens ben.
Ik ben dus ook zoiemand die graag naar buitenlandse hengsten kijkt en dan met name de duitse.
Of de kwaliteit achteruitgaat bij de kwpners, dat durf ik niet te zeggen, dat het tegenwoordig niet altijd mijn smaak is dat klopt wel.
Ik zie tegenwoordig allemaal vrij slanke dennetjes, terwijl ik me afvraag, waar zijn de oudere types gebleven? Is het dan toch een stukje mode wat meespeelt en wat blijft er voor mij over als ik die mode eigenlijk niet zo mooi vind?
Dat dan weer omdat je toch gaat fokken met het idee er iets heel goeds van te maken, maar dat wat jij goed vind, past dan weer niet in het mode plaatje en dus daarmee de sliert opkopers die maar aannemen dat ze met de mode mee moeten gaan om toch bij te blijven.
Of te wel, ben je eigenlijk niet een heel klein beetje verplicht om met elkaar mee te gaan als je serieus wil fokken? Word er dan niet een heel klein beetje door andere een keus voor je gemaakt?