Einde verrichtingsonderzoek volgende week.......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bucephalus

Re: Einde verrichtingsonderzoek volgende week.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:25

arie53 schreef:
En waar heeft dat toe geleid, ??????

Ik weet niet waar dat 'dat' betrekking op heeft. Kan het niet uit de context opmaken.

In ieder geval maakt het (naast de hengstenkeuze) nogal verschil hoelang iemand fokt, met hoeveel paarden, hoeveel geld hij ter beschikking heeft en wat het uitgangsmateriaal is. De mate van succes hangt nogal van een aantal variabelen af.
De hele kleine fokker met een paar merries kan zeker succes boeken, daar niet van..

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:28

[/quote]
Beetje vreemde reactie! Ik denk dat serieus fokken zeker betekent dat je meerdere opties hebt of kunt hebben. Iemand als Pipo heeft niet alleen ervaring met het rijden van (verschillende) paarden, maar steekt haar licht op bij verschillende keuringen in binnen- en buitenland om een goede indruk te krijgen van de nafok van de hengsten. Zij verdiept zich bovengemiddeld in het aanbod. Ik denk dat dat de juiste manier is om een gefundeerde keuze te kunnen maken. Om dat nu te vergeijken met gedweep, getuigt van kortzichtigheid en de behoefte te veroordelen, maar voegt niets toe aan de discussie.
[/quote]

En waar heeft dat toe geleid, ??????[/quote]

ik bedoel is er met al die wijsheid ,een goede doorgefokte stam ontstaan, waar goed te rijden en goed gebouwde paarden in zitten ????? Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:37

Bucephalus schreef:

Iemand als Pipo heeft niet alleen ervaring met het rijden van (verschillende) paarden, maar steekt haar licht op bij verschillende keuringen in binnen- en buitenland om een goede indruk te krijgen van de nafok van de hengsten. Zij verdiept zich bovengemiddeld in het aanbod.

De ene leerling moet nu eenmaal langer studeren op de stof om een 5,5-je te halen dan de andere leerling die er nauwelijks naar omkijkt en met een 9,6 in huis komt..............

Haha!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:44

Ik heb geen idee hoelang Pipo al fokt, nog wat voor materiaal ze heeft, laat staan of ze successen heeft geboekt. Geen idee. Maar dat is ook niet interessant voor mij. In ieder geval maakt ze op mij geen indruk van een 'Penny'.

Voor wat betreft het studeren, ik denk dat ik nooit uitgeleerd raak. Er is zoveel te ontdekken en hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je nog niet genoeg weet. M.b.t. het toekennen van cijfers:Wat voor de één een zeven is, is voor de ander een negen. Wat voor de één een zes is, is voor de ander een viertje.. Ach gut

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:11

Bucephalus schreef:
Ik heb geen idee hoelang Pipo al fokt, nog wat voor materiaal ze heeft, laat staan of ze successen heeft geboekt. Geen idee. Maar dat is ook niet interessant voor mij. In ieder geval maakt ze op mij geen indruk van een 'Penny'.

Voor wat betreft het studeren, ik denk dat ik nooit uitgeleerd raak. Er is zoveel te ontdekken en hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je nog niet genoeg weet. M.b.t. het toekennen van cijfers:Wat voor de één een zeven is, is voor de ander een negen. Wat voor de één een zes is, is voor de ander een viertje.. Ach gut

Mee eens, maar dan niet eigenwijs doen !!!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:18

arie53 schreef:

Lees ik dit nu goed Verward

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:22

arie53 schreef:

Oeiii, daar heb je me te pakken! Haha! Laat ik nou eens str*nteigenwijs zijn!!! Zo erg dat ik soms ook bedenk dat het de volgende keer toch verstandiger is om niet telkens zelf alles te willen uitvinden.. Kan je een hoop geld schelen.. Vork

niet tegen mijn Husbie zeggen, hoor!! Die moest toch eens weten dat ik mijn ongelijk toegeef Clown

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:31

Ik hoor dat de coleur rubin ook naar huis gaat.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:32

sarabande schreef:
Alikesflame schreef:
historie van de paarden maar van t KWPN niet ben nog niet zo oud.

Welke paarden bedoel je er was weinig anders in Nederland vroeger.

Of bedoel je dat je zelf nog te jong bent om iets te begrijpen of te leren???????

Ik ben nog in afwachting van u lezing,over het ontstaan van het w.p.n..
Het is te makkelijk om jonge mensen die er na vragen zo*n antwoord te geven !!!!!! Boos!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:34

Bucephalus schreef:
arie53 schreef:

Oeiii, daar heb je me te pakken! Haha! Laat ik nou eens str*nteigenwijs zijn!!! Zo erg dat ik soms ook bedenk dat het de volgende keer toch verstandiger is om niet telkens zelf alles te willen uitvinden.. Kan je een hoop geld schelen.. Vork

niet tegen mijn Husbie zeggen, hoor!! Die moest toch eens weten dat ik mijn ongelijk toegeef Clown

We zijn allemaal mensen !!!! Knipoog

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:35

sarabande schreef:
arie53 schreef:

Lees ik dit nu goed Verward

Dat las u goed u heeft het mijn inziens uitgevonden !!! Koe

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:22

vanmiddag was de cem test ik ben benieuwd..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:23

Fokkers moeten de veulens maar in januarie krijgen Pling Dan zijn ze iig goed 3 jaar als ze mee doen aan het verrichtingsonderzoek.......

ben ook benieuwd naar de totale geschiedenis van het KWPN.... heb overal wel stukken gehoord en gelezen, maar tja ben nog een jonkie... ben zeer benieuwd!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:33

LuvdaTossa schreef:
ben ook benieuwd naar de totale geschiedenis van het KWPN.... heb overal wel stukken gehoord en gelezen, maar tja ben nog een jonkie... ben zeer benieuwd!

Ik voel me niet geroepen de ontstaansgeschiedenis van het KWPN en de stamboeken daarvoor uit te gaan tikken.
Ik vind het ook niet meer zo belangrijk in het licht van de huidige fokkerij wat er voor de oorlog gebeurt is, Anna en Ceasario hebben daar nogal wat foto's uit geplaatst voor hen is die tijd relevanter.
Voor diegenen die daar in geinteresseerd zijn is dat te vinden.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:14

sarabande schreef:
LuvdaTossa schreef:

Ik voel me niet geroepen de ontstaansgeschiedenis van het KWPN en de stamboeken daarvoor uit te gaan tikken.
Ik vind het ook niet meer zo belangrijk in het licht van de huidige fokkerij wat er voor de oorlog gebeurt is, Anna en Ceasario hebben daar nogal wat foto's uit geplaatst voor hen is die tijd relevanter.

Volgens mij is de fusie ongeveer 30 jaar geleden gebeurd dat was na de tweede wereld oorlog !!!!

En ik denk dat je van de historie veel kunt leren Verdrietig

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:31

sarabande schreef:
LuvdaTossa schreef:

Jammer, ben serieus geinteresseerd....

Haal het dan wel ergens anders vandaan..!

editje

waarom is het niet meer belangrijk wat er voor de oorlog gebeurt is? Dat is toch juist de basis? of ben ik nou zo Blond

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:43

LuvdaTossa schreef:
Fokkers moeten de veulens maar in januarie krijgen Pling Dan zijn ze iig goed 3 jaar als ze mee doen aan het verrichtingsonderzoek.......

Ik doe een veulen liever veel naar buiten! Ik heb dus iever een veulen in mei...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:04

KarinvdM schreef:
LuvdaTossa schreef:

Ik doe een veulen liever veel naar buiten! Ik heb dus iever een veulen in mei...

Het k.w.p.n. liever niet ,als je met een jong veulen op de keuring komt roept de keurmeester te weinig ontwikkeld.
Kom je na 2 jaar met dat zelfde veulen op de hengstenkeuring ,is het arme dier helemaal te jong voor de verrichtings proef.!!!! Boos!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:52

arie53 schreef:
Het k.w.p.n. liever niet ,als je met een jong veulen op de keuring komt roept de keurmeester te weinig ontwikkeld.
Kom je na 2 jaar met dat zelfde veulen op de hengstenkeuring ,is het arme dier helemaal te jong voor de verrichtings proef.!!!! Boos!

Wat een frustratie, Arie! Ik begrijp niet waarom je je steeds zo over het KWPN en het bestuur c.q. jury's opwindt. Gewoon je eigen ding doen en je eigen weg volgen, dat scheelt een hoop ergernis..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 23:03

jollyjoker schreef:
Ik hoor dat de coleur rubin ook naar huis gaat.

Weet je ook waarom Verward Vond ik qua springen toch wel een van de betere hengsten. (en aangezien het KWPN tegenwoordig toch vind dat springpaarden niet meer hoeven te kunnen lopen Tong uitsteken )

Even off-topic kwam van de week op bokt een Placido x Jazz tegen. Ben ik nou zo dom dat ik dat echt niet begrijp Verward De andere mensen leken het iig heel normaal te vinden Clown

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:09

Bucephalus schreef:
arie53 schreef:

Wat een frustratie, Arie! Ik begrijp niet waarom je je steeds zo over het KWPN en het bestuur c.q. jury's opwindt. Gewoon je eigen ding doen en je eigen weg volgen, dat scheelt een hoop ergernis..

Als we niet uit kijken gaat wel het nederlandse Paardenbestand in kwaliteit achtderuit ,om dat de massa met hun ogen dicht achter de z.g
fokleiding va het w.p.n. aanloopt. Boos!
Maar ja gelukkig kunnen we steeds weer goede buitenlandse rassen gebruiken ,om het teruglopende niveau bij het w.p.n op te krikken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:28

LuvdaTossa schreef:
Jammer, ben serieus geinteresseerd....

Haal het dan wel ergens anders vandaan..!

editje

waarom is het niet meer belangrijk wat er voor de oorlog gebeurt is? Dat is toch juist de basis? of ben ik nou zo Blond

Ik heb die info wel voor je, zal het als ik tijd heb even typen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:30

Leuk topic geworden zeg, heeft dan niemand de jonge hengsten tot nu toe gezien Verward

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:12

arie53 schreef:
Als we niet uit kijken gaat wel het nederlandse Paardenbestand in kwaliteit achtderuit ,om dat de massa met hun ogen dicht achter de z.g
Maar ja gelukkig kunnen we steeds weer goede buitenlandse rassen gebruiken ,om het teruglopende niveau bij het w.p.n op te krikken Knipoog

Eindelijk eens een stukje tekst waar ik het grotendeels met je eens ben.
Ik ben dus ook zoiemand die graag naar buitenlandse hengsten kijkt en dan met name de duitse.
Of de kwaliteit achteruitgaat bij de kwpners, dat durf ik niet te zeggen, dat het tegenwoordig niet altijd mijn smaak is dat klopt wel.
Ik zie tegenwoordig allemaal vrij slanke dennetjes, terwijl ik me afvraag, waar zijn de oudere types gebleven? Is het dan toch een stukje mode wat meespeelt en wat blijft er voor mij over als ik die mode eigenlijk niet zo mooi vind?
Dat dan weer omdat je toch gaat fokken met het idee er iets heel goeds van te maken, maar dat wat jij goed vind, past dan weer niet in het mode plaatje en dus daarmee de sliert opkopers die maar aannemen dat ze met de mode mee moeten gaan om toch bij te blijven.

Of te wel, ben je eigenlijk niet een heel klein beetje verplicht om met elkaar mee te gaan als je serieus wil fokken? Word er dan niet een heel klein beetje door andere een keus voor je gemaakt?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:54

holly schreef:
arie53 schreef:

Eindelijk eens een stukje tekst waar ik het grotendeels met je eens ben.
Ik ben dus ook zoiemand die graag naar buitenlandse hengsten kijkt en dan met name de duitse.
Of de kwaliteit achteruitgaat bij de kwpners, dat durf ik niet te zeggen, dat het tegenwoordig niet altijd mijn smaak is dat klopt wel.
Ik zie tegenwoordig allemaal vrij slanke dennetjes, terwijl ik me afvraag, waar zijn de oudere types gebleven? Is het dan toch een stukje mode wat meespeelt en wat blijft er voor mij over als ik die mode eigenlijk niet zo mooi vind?
Dat dan weer omdat je toch gaat fokken met het idee er iets heel goeds van te maken, maar dat wat jij goed vind, past dan weer niet in het mode plaatje en dus daarmee de sliert opkopers die maar aannemen dat ze met de mode mee moeten gaan om toch bij te blijven.

Of te wel, ben je eigenlijk niet een heel klein beetje verplicht om met elkaar mee te gaan als je serieus wil fokken? Word er dan niet een heel klein beetje door andere een keus voor je gemaakt?

Door de aaankoop van je Farrington, heb je een goede keus gemaakt (evenwichtsmodel ), met deze merrie kan je alle kanten uit !!!!