wie is bekent met ramirobloed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Re: wie is bekent met ramirobloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:35

channie18 schreef:
Elisa2 schreef:
Channie bij de eerste moet je alleen [img]
doen
Afbeelding
Afbeelding

dank je..Lachen Pling.. ik wist niet hoe t moest.. nou ja dit is in ieder geval mijn lieve paardje Lachen

Die lijkt wel op Mable Lachen
Afbeelding

bellavita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:02

unamie schreef:
hoezo Ramiro niet makkelijk van karakter Verward

G Ramiro Z :
Gedragsonderzoek Ermelo 1980 (29-03 t/m 18-04)
Zeer attente, intelligente, zelfverzekerde hengst. Goed humeur, vriendelijk, gehoorzaam en speels. Heeft beslagen aan onderzoek deelgenomen.
Heeft zowel aan de hand als onder het zadel beweging gekregen. Toonde daarbij looplust en grote bereidheid om zich te presenteren. Toonde plezier in het werk, vooral nadat hij ander beslag had gekregen. Heeft zich gedurende het gehele onderzoek zeer evenwichtig en waardig gedragen.
Bij aankomst goede voedingtoestand. Tijdens het onderzoek is dit hetzelfde gebleven. Eet goed.
Stalgedrag zeer rustig. Zeer gemakkelijk te verzorgen.

B.Raimond:(vader van Ramiro)
Gedragsonderzoek Ermelo 1980 (05-03 t/m 27-03)
Zeer attente, altijd goedgehumeurde, rustige hengst die, gezien zijn hoge leeftijd, nog speels is. Intelligent, vriendelijk en gehoorzaam. Toont zich blij als hij wordt aangehaald. Hij is eerlijk. Heeft beslagen aan onderzoek deelgenomen.
Heeft zowel aan de hand als onder het zadel beweging gekregen. Toonde daarbij looplust en levendig orenspel. Heeft plezier in het werk.
Raimond is makkelijk te verzorgen. Hij heeft op verzoek van de eigenaar reformhaver te eten gekregen. Ook op verzoek van de eigenaar heeft hij op houtkrullen in plaats van stro gestaan.
Op stal zeer rustig. Kan uren achtereen door stalraam naar buiten staan te kijken waarbij hij zich niets aantrekt van het gebeuren rondom hem. Maakt de indruk ervan overtuigd te zijn dat hij veel wijzer is dan de mensen die met hem omgaan.
Geen veterinaire bijzonderheden.

zelf heb ik een Freestyle x Gribaldi x Ramiro
een merrie met een super karakter

en sinds waneer is een hekel hebben aan aansingelen en onder de buik borstelen en aan de oren zitten een karaktertrekje Rolleyes

zo'n paard heeft pijn en moet nodig eens naar de fysio/chiropractor
heeft niets met karakter te maken Pling

KLETSPRAAT HIERBOVEN ZEG!

Dat zijn toevallig wel karaktertrekjes van een niet opgevoedde merrie met merriestreken,ik rijd er zelf ook één van iemand die haar kont naar je toe draait als je de stal binnen wil komen,als je poetst of opzadelt of haar deken los wil maken dan moet je uitkijken of je geen stamp of knauw krijgt,ook met opstijgen geeft ze weleens een sidekick maar zodra je er opzit kun je er alles mee doen en loopt ze de sterren van de hemel en is het een toppertje,dus dat heeft echt niet met pijn te maken maar met MERRIESTREKEN die nooit gecorrigeerd zijn!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:43

precies... dat is geen karakter.. gewoon een kwestie van opvoeden.

ik ging met mijn ruin even balkjes lopen.. vind ie echt niks aan. ik ga binnekort een hindernis bouwen.. misschien dat hij daar wat meer van opkijkt.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:47

orame is trouwes ook een nakomeling van Ramiro..
die presteert ook erg goed. vooral voor zo'n relatief jong paard.

www.vdlstud.nl

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:49

Hoi,
Ik heb zelf een Damiro x Volckmar , Damiro zijn pa is Ramiro.
Mijn paard heeft een goudeerlijk karakter die je echt kan vertrouwen, hij is niet gemeen en probeert je er niet af te gooien, het is een paard met karakter, die bereid is voor je te werken, maar je moet er zelf ok wat voor doen. Hij heeft een klein wit achtervoetje en wat witte haren op zijn voorhoofd, en hij heeft linksvoor ook wat wit zitten. Het is een erg vrolijk paard en als hij heel heet is vloeit dat gauw af zodra je gaat rijden, hij houd zijn hoofd erg cool voor de rest. Wij doen dressuur met hem maar hij heeft zeker springaanleg en vind het ook erg leuk! Hij vind het ook erg leuk om te spelen.
Hij is nu zes jaar.

Even wat foto's, dan is het wat duidelijker Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

F3MMI3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:30

Ik heb een merrie van Olympic ramiro zijn vader is Ramiro.
Ze heeft een lief karakter maar heeft een hekel aan onder haar buik poetsen en op haar rug.
Ik doe dressuur en springen met haar. Vooral springen vind ze erg leuk!

858585

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:43

Hoi, ik heb een 8 jarige ruin, cordial medoc x G Ramiro Z ! Superleuk paard, goede gangen en reuze goed in springen ! Helaas moet hij wegens omstandigheden weg, heb al vanaf dat hij 7 maanden is dus t is erg pijnlijk! Heb nog geen lief baasje gevonden , dus als iemand iets weet ? Hij staat op bokt te koop pagina 3 ! Mooie ramiro ruin (allround paard) Groetjes Belinda

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:07

Ik rijd een Michelangelomerrie x Zanman uit 92. Komt die van jou ook omhoog en laat zich achterover vallen? Zij wel! Superslim paard maar eigenlijk ook heel dom haha

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:43

dat lijkt me niet zo fijn...

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:11

ik heb ook een ramiro...
zijn vader is jonggor's ajonc en zijn opa (van moeders kant) is G. Ramiro Z
mijn paard heeft ook een super karakter, erg speels en nieuwschierig is niet bang en is erg fijn te berijden

Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:27

In onze merrie zit ook Ramiro in de moederlijn

http://www.allbreedpedigree.com/summerfee

Wij hebben haar moeder ook gehad en ramiro zat daar dus vrij dichtbij, en het was wel een vreselijke drifkikker, maar kon onwijs lopen, en had je haar goed in de hand dan kon je er wel alles mee.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:41

Ramiro's zijn in wezen "goeie sullen", het ligt er natuurlijk wel aan wat de rest van de bloedlijn is en wat de opvoeding is geweest van merrie/ruin of hengst.
Want laten we heel eerlijk wezen, daar mankeert nogal eens wat aan.
Bij ons in pension staat er een Ramiro-zoon (volle broer van Kwpn-hengst Almiro) een slagschip van zo'n 1.80m. en super braaf; verder nog een Zeoliet, nog zo'n liefie.
in de laatste IDS staat nog een heel artikel over Goedgekeurde hengsten en hun karakter, waarin met name G. Ramiro-Z en Sultan werden genoemd en geroemd om hun super brave karakter.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:06

Wij hebben een Indoctro x Ramiro merrie. Super karakter heeft dat beest zeg. En onder het zadel is ze ook braaf.
Daarnaast hebben we ook nog een Ramiro x Nimmerdor merrie. Is ook fijn in de omgang,
Ik houd wel van dat Ramiro bloedGeeft meestal mooie typjes, en ze doen het goed in de sport.

JW

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:47

Ik heb een 6-jarige Houston * Zeoliet (v. Ramiro). Ik heb hem nog maar net, maar hij is ontzettend lief en knuffelig op stal. Hij wil heel graag aandacht! Haha!
Onder het zadel is hij heel lief, wel kijkerig, maar verder redelijk koel. Hij is heel erg nieuwsgierig, maar absoluut niet schrikachtig.
Ik weet niet of hij kan springen, nog niet geprobeerd. Hij is erg mooi en kan erg goed lopen. Een echt dressuurpaard! Knipoog

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:03

EasyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:35

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:36

Heb je geen grotere foto's? Clown

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:37

Was een grapje haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:10

Jiggy777 schreef:
Ik rijd een Michelangelomerrie x Zanman uit 92. Komt die van jou ook omhoog en laat zich achterover vallen? Zij wel! Superslim paard maar eigenlijk ook heel dom haha

Ik heb een Michelangelo x Ramiro. En dat omhoog komen herken is wel. Maar dat is toch echt een rijtechnisch probleem hoor. Als je er bij die bloed-beestjes te veel druk op zet dan worden ze gevaarlijk explosief en daar is niet zo heel erg veel voor nodig.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:16

als jullie nog een een paar paarden zoeken waar ramiro bloed in zit moet je mij maar pben. Staan een aantal te koop.

EasyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:05

Mireille1970 schreef:
Was een grapje haha

Dacht ik toch al wel, ben nog niet zo bekend met al dat foto gedoe, maar ik had het jullie al bespaard om de foto's rechtstreeks op het forum te plaatsen want dat werd echt MEGA groot!
Toch leuke foto's hé ? even opscheppen Bloos

groetjessss...

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:46

Ik heb een 4 jarige ruin Van Armstrong x Ragtime. In beide bloedlijnen komt Ramiro terug. Mijn paard is nogal aan de 'luie'kant, wel superbraaf (geen staker). Het is een grootramig (1.70) paard staat hoog op de benen, kan ruim lopen (niet spectaculair) en heeft vooral grote "OREN". Ik had het wel prettiger gevonden als hij meer pit had, het is hard werken op mijn paard. Maar of dat met het Ramiro bloed te maken heeft weet ik niet. Hij is alleen te laden, een knuffelkont en er gemakkelijk in de omgang.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:51

Dit is mijn 4 jarige Armstrong ruin waar ik het over heb, zoals je ziet moet ik er nogal aan werken!! en vooral op concours, want da n is alles interessant

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:02

Ik weet het niet mijne ie absoluut niet lui...maar heeft wel hele grote oren!
Afbeelding

tantetill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:04

hoe zet je een foto erop?