Datingbureau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magique

Re: Datingbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:05

Idee is leuk maar het kost gewoon geld , minsten 400 p mnd, om het een beetje rendabel te maken (accomodatie kost gewoon een boel geld + mensen die er werken) Als zo'n paard 6 maanden staat, neem niet aan dat ze al a minute verkocht worden, kost het dan toch ook al snel 6x 400 Euri

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:07

Precies Magique, je hebt dan niet alleen te maken met een fokker die er geld aan moet verdienen maar ook een ruiter en een centrum..... nou, ga maar rekenen.....

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:10

Je kan beter (net als bij auto handelaren BOVAG) de handelaren een soort certificaat geven (als ze aan de voorwaarden voldoen) voor handelaren die nauwlettend in de gaten worden gehouden. Zodat de klant weet dat ie voor reeel geld een paard koopt zonder verborgen mankementen en als die handelaar hier zich niet aanhoudt geen certificaat meer....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:10

Sjoert schreef:
Ís er al zo'n soort centrum in het buitenland?

Zo maar een vraag tussendoor... Was ik namelijk benieuwd naar.

Hele goede vraag. Ben ik ook wel benieuwd naar.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:11

Het "oke (inclusief duimpje) certificaat" Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:16

Katja schreef:

Die Amerikanen zien Nederland als één zo'n paardencentrum hier

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:25

Katja schreef:
Sjoert schreef:

in Holstein maar ook in Oldenburg doen ze het al jaren waarom zou het dan hier niet kunnen?Je hoeft toch niet alleen over slechte paarden te praten er zijn er toch ook boven gemiddeld goeie ,bovendien kan er bij aanmelding toch al eens naar de kwaliteiten gekeken worden en een richtprijs afspreken (minimum laatprijs bvb ),als de fokker niet akkoord gaat kan hij zijn paard terug opladen lijkt mij.Daarbij zijn er toch 1 of 2 bestaande lokaties waar kan gebruik van gemaakt worden en je kan toch gebruik maken van laatstejaars studenten ofzo !!
Verder wat betreft die handelaren ,ik vindt ook dat die heel goed boeren hoor ,en het komt zeker van de paarden weg en vooral diegene die kunnen verkopen voor Amerika en canada bouwen nieuwe complexen ,rijden met giga auto 's en hebben vrachtwagens die evenveel kosten als een mooie villa (ik ga hier geen namen noemen ,maar ken er wel een heel pak)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:38

Katja schreef:
Sjoert schreef:

Het stamboek waar wij lid van zijn gebeurd dit. Knipoog

Für Züchter besonders interessant ist die Kombination von
Ausbildung und Vermarktung ihrer Nachzucht in einer Hand.

Für die Unterbringung und Ausbildung der Pferde zahlen

Mitglieder 15,-- € pro Tag zzgl. MWSt.

Nichtmitglieder 20,-- € pro Tag zzgl. MWSt.

Sonderleistungen werden nach Aufwand berechnet.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:39

libke en ceasario, bedankt voor de uitleg Lachen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:44

Dus... Call me crazy... Een doorsnee fokker, waarbij het al excentriek is dat hij zijn 3 jarige nog heeft, maar goed.. die brengt zes drie jarige naar het centrum.

Een centrum welke voorzien is van goede accomodatie, personeel om te rijden en het te runnen!

De paarden worden zadelmak aangeleverd??? of moeten ze nog in training?? Neem aan dat ze nog in training moeten!

Een half jaar later, en dan heb je geluk als je voor alle zes, van die ene fokker, een koper hebt...
Ondertussen krijgt de fokker een rekening van € 16.200,-.

Maar dat is enkel de training en stalling! DA, periodieke zaken als wormkuren, hoefsmid etc. buitengelaten. Ondertussen zijn alle paarden braaf en doet zich niets "raars" voor...

Wat is de gemiddelde waarde van een driejarige (doorsnee) paard?

€4500,-??

€ 27.000,- min de kosten € 16.200= € 10.800,-.

Per paard levert het de fokker € 1800,- op!

Maar misschien krijgt de fokker korting bij het aanleveren van zes paarden tegelijk Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:53

Dat betekend dus dat het paard tot het moment dat ie op dat centrum wordt aangeleverd niet meer mag hebben gekost dan 1800 euries, anders is het nog steeds verliesgevend.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:59

Kaja schreef:
Dus... Call me crazy... Een doorsnee fokker, waarbij het al excentriek is dat hij zijn 3 jarige nog heeft, maar goed.. die brengt zes drie jarige naar het centrum.

Een centrum welke voorzien is van goede accomodatie, personeel om te rijden en het te runnen!

De paarden worden zadelmak aangeleverd??? of moeten ze nog in training?? Neem aan dat ze nog in training moeten!

Een half jaar later, en dan heb je geluk als je voor alle zes, van die ene fokker, een koper hebt...

Maar dat is enkel de training en stalling! DA, periodieke zaken als wormkuren, hoefsmid etc. buitengelaten. Ondertussen zijn alle paarden braaf en doet zich niets "raars" voor...

Wat is de gemiddelde waarde van een driejarige (doorsnee) paard?

€4500,-??

€ 27.000,- min de kosten € 16.200= € 10.800,-.

Per paard levert het de fokker € 1800,- op!

Maar misschien krijgt de fokker korting bij het aanleveren van zes paarden tegelijk Haha!

Een doorsnee fokker is voor mij niet een die er 6 per jaar heeft dan kan ie beter een ruiter in dienst nemen lijkt mij . Verder vindt ik dat er niet winst moet genomen worden bij het maandelijkse stallingsgeld maar bij de verkoop -en dat kan je vooraf bepalen . voor 400 of 500 € zet je ze bij een internatonaal neer dus daar gaat het niet over .1800 € winst voor een doorsnee is dan toch niet zo verkeerd als je je inbeeld dat ie anders tot zijn 5 de of zelfs langer bij de fokker ,onbeleerd in de wei zou blijven lopen .Bovendien komen er dan toch een paar meer begaafde naar boven die dan toch voor het grotere geld verkocht worden.Dit is bvb de uitslag van de veiling enkele weken terug in holstein-misschien was dat enkele jaren terug nog niet zo rndabel maar nu is het dat in ieder geval wel ,je moet zo iets ook opbouwen
http://213.239.199.207/plone/Termine/Fr ... rchiv/2005

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:08

Als ik het dus goed begrijp is het de bedoeling dat de schakel handelaar er tussen uit gehaald word. Ooit wel eens bedacht dat die mensen regelmatig grote risico's nemen? Vaak genoeg kost het allemaal veel geld, en is de wereld van handelaar zijn een stuk minder rooskleurig en romantisch als velen het hier zien. Er is meer dan alleen die grote auto!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:13

Kaja schreef:

Je kunt ook aan budgetspreiding doen door regelmatig 1 of 2 stuks aan te bieden.
Je verliest het financieel overzicht niet en je blijft een regelmatige "klant".

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:21

Dan nog Ceas, ga jij me vertellen dat jou jonge paarden van dekking t/m het moment dat ze naar zo'n centrum gebracht worden minder dan 1800 euro hebben gekost?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:32

Pipo schreef:
Als ik het dus goed begrijp is het de bedoeling dat de schakel handelaar er tussen uit gehaald word. Ooit wel eens bedacht dat die mensen regelmatig grote risico's nemen? Vaak genoeg kost het allemaal veel geld, en is de wereld van handelaar zijn een stuk minder rooskleurig en romantisch als velen het hier zien. Er is meer dan alleen die grote auto!

Waarom zou je de handelaar ertussen uit laten ,die kan daar toch ook kopen ,denk je dat in die Duitse fokgebieden enkel partikulieren komen kopen ?? Een Schep koopt toch ook op veilingen of koopdagen ed

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:34

Aimee schreef:
Dan nog Ceas, ga jij me vertellen dat jou jonge paarden van dekking t/m het moment dat ze naar zo'n centrum gebracht worden minder dan 1800 euro hebben gekost?

Je moet een fokkerij toch over bv. 5 jaar nemen.
i.p.v. te rekenenen op zeer korte termijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:34

libke schreef:
Pipo schreef:

Waarom zou je de handelaar ertussen uit laten ,die kan daar toch ook kopen ,denk je dat in die Duitse fokgebieden enkel partikulieren komen kopen ?? Een Schep koopt toch ook op veilingen of koopdagen ed

Ik wil het er niet tussen uit halen, maar volgens mij word er hier wel geroepen dat die teveel verdienen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:43

Iedereen mag er aan verdienen wat mij betreft en zeker de handelaren die er zelf ook geld instoppen ,want die nemen net als de fokkers of opfokkers ook kosten en risico's ,waar ik het minder mee op heb zijn de parasieten die overal naartoe rijden proberen maar nooit niets zelf aankopen en die met de klant komen en dan het dubbele vragen van wat jij moet hebben en dan blijf jij met het paard omdat ie te duur is!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:45

ceasario schreef:
Aimee schreef:

Je moet een fokkerij toch over bv. 5 jaar nemen.
i.p.v. te rekenenen op zeer korte termijn.

Vindt ik dus ook en dan heb je er eentje (als je een beetje inzicht hebt en goed bezig bent ) bij die het verlies van de andere terug goedmaakt

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:02

In een bit van jaaaaaren geleden staat een stuk over een soort verkoopcentrum (ik meen een intervieuw met mr. Swaab, sarabande herinnert het zich wel denk ik) wat ik eigenlijk een heel goed idee vond.
Een algemeen veilingcentrum op een centrale plaats in Nederland, toen was de tijd er niet rijp voor maar ik denk dat er nu best een keer zoiets georganiseerd kan worden.
En ik vind het wel een goed idee zo'n trainingscentrum (mag ik gelijk solliciteren Haha! ) dat kan dan gelijk met zo'n verkoopcentrum gecombineerd worden.

(Ik heb trouwens niet het hele topic doorgelezen dus als het onderwerp al besproken is dan hoor ik het wel)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 19:51

Precies John Swaab had een blauwdruk voor dit plan in zijn eigen centrum met een DA kliniek op het terrein en de mogelijkheid om regelmatig verkoop avonden/veilingen te organiseren.
Hij heeft stad en land afgelopen met het idee, niemand zag er toen brood in.
Aan de reacties hier te zien zijn degene die zelf fokken aanmerkelijk enthousiaster dan die nog nooit met aanwas uit de eigen fokkerij te maken gehad hebben.
Aan heb zou ik willen vragen, stel je zoekt een jong paard voor iemand en er is zo'n centrum met een bepaald waarde merk op gebied van eerlijkheid en voorlichting, zou dat dan niet veel aantrekkelijkr zijn om naar een paard te gaan zoeken dan die oeverloze reizen door heel het land om gefotoshopte paarden te gaan bekijken.
Hier kan je dan gewoon eerst bellen en een duidelijk antwoord krijgen zonder dure franje en truckjes.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:08

Trouwens, tegenwoordig moeten de paarden ook al uitgebracht zijn op wedstrijden. Hoort dat ook allemaal bij de training?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 20:14

Desiree schreef:
Trouwens, tegenwoordig moeten de paarden ook al uitgebracht zijn op wedstrijden. Hoort dat ook allemaal bij de training?

Nee Desiree het gaat om zadelmakke paarden, de rest is dermate kostenopdrijvend dat het zowel voor koper als verkoper niet meer interessant is alleen bij toppers en die hebben zo'n centrum niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:29

Men. Swaab zocht een nieuwe manier om geld te verdienen, het ging neit zo heel best met dat bedrijf, voor de zoveelste keer.