Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjoert schreef:Ís er al zo'n soort centrum in het buitenland?
Zo maar een vraag tussendoor... Was ik namelijk benieuwd naar.
Katja schreef:Hele goede vraag. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Katja schreef:Sjoert schreef:Ís er al zo'n soort centrum in het buitenland?
Hele goede vraag. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Katja schreef:Sjoert schreef:
Ís er al zo'n soort centrum in het buitenland?
Hele goede vraag. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Kaja schreef:Dus... Call me crazy... Een doorsnee fokker, waarbij het al excentriek is dat hij zijn 3 jarige nog heeft, maar goed.. die brengt zes drie jarige naar het centrum.
Een centrum welke voorzien is van goede accomodatie, personeel om te rijden en het te runnen!
De paarden worden zadelmak aangeleverd??? of moeten ze nog in training?? Neem aan dat ze nog in training moeten!
Een half jaar later, en dan heb je geluk als je voor alle zes, van die ene fokker, een koper hebt...
Ondertussen krijgt de fokker een rekening van € 16.200,-.
Maar dat is enkel de training en stalling! DA, periodieke zaken als wormkuren, hoefsmid etc. buitengelaten. Ondertussen zijn alle paarden braaf en doet zich niets "raars" voor...
Wat is de gemiddelde waarde van een driejarige (doorsnee) paard?
€4500,-??
€ 27.000,- min de kosten € 16.200= € 10.800,-.
Per paard levert het de fokker € 1800,- op!
Maar misschien krijgt de fokker korting bij het aanleveren van zes paarden tegelijk
Kaja schreef:Een half jaar later, en dan heb je geluk als je voor alle zes, van die ene fokker, een koper hebt...
Ondertussen krijgt de fokker een rekening van € 16.200,-.
Pipo schreef:Als ik het dus goed begrijp is het de bedoeling dat de schakel handelaar er tussen uit gehaald word. Ooit wel eens bedacht dat die mensen regelmatig grote risico's nemen? Vaak genoeg kost het allemaal veel geld, en is de wereld van handelaar zijn een stuk minder rooskleurig en romantisch als velen het hier zien. Er is meer dan alleen die grote auto!
Aimee schreef:Dan nog Ceas, ga jij me vertellen dat jou jonge paarden van dekking t/m het moment dat ze naar zo'n centrum gebracht worden minder dan 1800 euro hebben gekost?
libke schreef:Pipo schreef:Als ik het dus goed begrijp is het de bedoeling dat de schakel handelaar er tussen uit gehaald word. Ooit wel eens bedacht dat die mensen regelmatig grote risico's nemen? Vaak genoeg kost het allemaal veel geld, en is de wereld van handelaar zijn een stuk minder rooskleurig en romantisch als velen het hier zien. Er is meer dan alleen die grote auto!
Waarom zou je de handelaar ertussen uit laten ,die kan daar toch ook kopen ,denk je dat in die Duitse fokgebieden enkel partikulieren komen kopen ?? Een Schep koopt toch ook op veilingen of koopdagen ed
ceasario schreef:Aimee schreef:Dan nog Ceas, ga jij me vertellen dat jou jonge paarden van dekking t/m het moment dat ze naar zo'n centrum gebracht worden minder dan 1800 euro hebben gekost?
Je moet een fokkerij toch over bv. 5 jaar nemen.
i.p.v. te rekenenen op zeer korte termijn.
) dat kan dan gelijk met zo'n verkoopcentrum gecombineerd worden.Desiree schreef:Trouwens, tegenwoordig moeten de paarden ook al uitgebracht zijn op wedstrijden. Hoort dat ook allemaal bij de training?