ics keuring in uden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetlarixbos

Re: ics keuring in uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:36

Als ik het goed gezien heb zijn er zelf geen 3 premie's geven in Uden. Dat vind ik op zich ook wel bijzonder. Wat zijn wij in Nederland toch goede fokkers Haha! Bloos Haha!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:41

zo zal het altijd wel wat blijven

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:47

Dus: toch allemaal naar het Nederlands stamboek!!!
Afbeelding

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:50

of nergens meer lid van zijn als hobby houder dan als hengsten houder wordt het ander verhaal

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:58

tsja,je paard gaat er echt niet beter door lopen als je lid bent van een stamboek,toch? dus idd. geen lid zijn is een optie. Het kost ook nog minder!! En het wordt zeker lastig als je een hengst hebt,of fokmerries,maar zo voor de recreatie..ach..dan maakt het niks uit.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:30

Tinkerloos schreef:
Dus: toch allemaal naar het Nederlands stamboek!!!
Afbeelding

Dan ga ik van de regen in de drup... nog steeds geen inspraak in het beleid, en openheid van de financien. Met het verschil dat zij dat ook niet hoeven te doen als Stichting. Hun goed recht, maar ik doe dan niet mee..
Nee, ik wacht op Ierland..

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:23

Ook ik wacht rustig af wat er gaat gebeuren.

Er staat in de ICS statuten dat er zelfs 3 leden uit 1 gezin in het stamboekbestuur plaats mogen nemen. Dus zou dochter Esther van Wim en Marijke ook nog plaats kunnen nemen in het bestuur.

Ik blijf bij mijn mening dat er maximaal 1 gezinslid in het bestuur mag zitten.

Ook vind ik dat de stamboekafdrachten aan het administratiekantoor van Marijke, niet zomaar door Marijke zelf bepaald kan worden. Als het door de ledenveragdering is goedgekeurd dan is het een ander verhaal, maar zo ligt de zaak niet. Dit heb ik vaak telefonisch tegen Marijke zelf ook gezegd. Maar ze doet er zoveel voor, dus mag ze daar toch wel iets aan verdienen zegt ze dan. Ja dat mag wel, zeg ik dan, mits het is goedgekeurd door de leden.

Marijke is geen officieel keurmeester, dus mag ze geen paarden keuren, dus alle premies die uitgereikt worden zijn dan ongeldig?

Als ik alles op een rijtje zet, dan is de enigste die echt gebaat is bij het ICS stamboek Marijke zelf. Door rastoelatingskeuringen uit te schrijven, kan ze weer paspoorten maken en declaraties uitschrijven.

Ze mag van mij best (veel) verdienen, maar dan moet het wel zijn goedgekeurd door de leden en dat is niet het geval.

Ik leverde altijd de sportprijzen / bekers voor de Premiekeuringen. De laatste keer op 14 mei 2005 zijn er bekers bij iemand anders gekocht. Dus, ik lig er dus schijnbaar ook uit, omdat ik waarschijnlijk dingen zeg of dingen doe wat niet mag in hun ogen.

Daarom wacht ik gewoon rustig af wat er gaat gebeuren met de Irish Cob in Nederland en trek ik zolang mijn eigen plan.

Groetjes Dienie

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:08

ik wil nog even iets toevoegen aan mijn eerdere bericht over een kennis van wie ik een stukje uit een email aan mij hier geplaatst heb.

de betreffende kenis heeft dit 'aandringen' om mee te doen absoluut niet als storend ervaren en was een beetje boos dat ik een citaat uit haar mail hier heb geplaatst....
Sorry daarvoor Lenette je weet inmiddels hoe ikhet berichtje bedoelde maar zet het hier dus ook even recht.
groeten lien

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:45

Mariska_28 schreef:
- 98 1e premies
- 179 2e premies
- 8 3e premies (en daarvan 2 crossbreds, 1 fokproduct van Marijke en verder bijna alleen maar magere paarden)

Maar de verdeling is dus 1 1e premie op 1.8 2e premies. Denk dat er weinig stamboeken zijn met zo`n verdeling.... Haha!

Zijn er maar zo weinig cobs met premies dan? Ik dacht dat er wel meer dan 250 irish cobs waren....

en bedoel je echte magere paarden of luxe paarden? Ik vind dat nl nog een heel groot verschil.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:19

snowdon schreef:
Mariska_28 schreef:
- 98 1e premies
- 179 2e premies
- 8 3e premies (en daarvan 2 crossbreds, 1 fokproduct van Marijke en verder bijna alleen maar magere paarden)

Maar de verdeling is dus 1 1e premie op 1.8 2e premies. Denk dat er weinig stamboeken zijn met zo`n verdeling.... Haha!

Zijn er maar zo weinig cobs met premies dan? Ik dacht dat er wel meer dan 250 irish cobs waren....

en bedoel je echte magere paarden of luxe paarden? Ik vind dat nl nog een heel groot verschil.

Denk luxe, want heb echt magere gezien (echt op afstand ribben kunnen tellen) die ook gewoon eerste premies kregen Lips are sealed

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:42

snowdon schreef:
Zijn er maar zo weinig cobs met premies dan? Ik dacht dat er wel meer dan 250 irish cobs waren.....

Als je deze aantallen optelt kom je wel op meer dan 250 ingeschreven paarden
Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:39

flettie schreef:
snowdon schreef:
Zijn er maar zo weinig cobs met premies dan? Ik dacht dat er wel meer dan 250 irish cobs waren.....

Als je deze aantallen optelt kom je wel op meer dan 250 ingeschreven paarden
Knipoog

Niet altijd is een rastoelatingskeuring gelijktijdig met een premiekeuring, dus je paard kan ook ingeschreven staan, maar nog geen premie behaald hebben Knipoog

smiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 08:33

Nog steeds niets bekend over Ierland? Wordt daar trouwens nog gekeurd en door wie? Cool

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 08:46

smiles schreef:
Nog steeds niets bekend over Ierland? Wordt daar trouwens nog gekeurd en door wie? Cool

Ierland is nog steeds bezig, we moeten gewoon (heeeeeeeeeel veel) geduld hebben. Het PVE aldaar doet hopelijk goed zijn werk.

Over de primies en totaal aantal paarden enzo:

Als je maar http://www.irishcobsociety.net/ gaat
en dan intypt: 1e premie
en aanvinkt: 'zoeken op reeks'
En dan 'zoek nu'

Zie je alle paarden die een 1e premie hebben. Zo kan je ook zoeken op 2e en 3e premie. Wil je alle paarden zien die ingeschreven zijn dan moet je intypen: Irish . Wil je alle hengsten zien: irish cob m

Oja, ik heb meteen even gekeken hoeveel paarden er nu in de database staan (is binnen en buitenland): 1809 paarden.

smiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:32

Dat is een respectabel aantal. Nou ja, veel geduld hebben dan maar, jammer als zo'n stamboek naar de pieten zou gaan...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:46

Welkom op bokt smiles,en heb jij ook een tinker? Pling

smiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:23

Dank je, en ja, nog wel. Hoe komt het dat je 'tinkerloos' heet met 1,5 paard? Ik neem aan dat je merrie drachtig is?