zwolle stallion show

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: zwolle stallion show

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 01:30

Maroon heeft gewonnen in 35,78 en 0 fout. Numero Uno die als laatste van start ging kwam door de finish in 35,19 maar helaas ging de laatste balk uit de lepels. Jammer want hij sprong top.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 01:31

Oh jammer zeg Bloos. Ik ging voor Uno!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 02:00

MissHIS schreef:
Oh jammer zeg Bloos. Ik ging voor Uno!

Ik ook, maar het was zeer spannend. En ook zeer jammer dat de laatste balk nu moest vallen voor hem. Je hoorde het hele publiek ook echt zo: JA, JA, JEEEEEE.........................nee, aaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Heel jammer, maar voor mij blijft hij Nummer Eén!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 08:56

Jah echt banketstaaf ...!
Hoop dat die snel beter is voor Las Vegas ..!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 08:58

(banketstaaf)??? Balen Verdrietig ...!

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:15

MissHIS schreef:
DiLiberty schreef:

Maar de 3.5 jarige zijn geen van alle in de 2e manche gekomen dacht ik, ik vind het ook wel een beetje vroeg voor een 3.5 jarig paard maarja...
Ik heb nu ook een 3.5 jarige, die zie ik nog echt niet zo'n parcour rondlopen. Ik snap ook wel dat die paarden vast al langer onder het zadel zijn, maar toch...

Die jonge hengsten liepen ook niet mee in de wedstrijd hoor! Ze werden gister aan het eind van de middag gepresenteerd onder het zadel, das heel wat anders Knipoog .

Het was weer spannend vandaag! Echt k u t voor Wim zeg! Ik had nog de hoop dat het mee zou vallen, maar helaas ..

Ik ben vóór de barrage naar huis gegaan, dus weet niet wie nu uiteindelijk heeft gewonnen. Numero Uno had in elk geval de beste papieren, tsjonge wat springt die hengst toch fijn!

Jewel hoor, de 3.5 jarigen (3 en 3/4 jarige, ook goed:) ) zijn nu officieel eigenlijk 4,
Ze deden zeker mee in de finale (ze komen uit 2001) Ik weet zo even niet de namen. (en dat ze gepresenteerd werden heb ik niet gezien omdat ik er pas om 18.00 was, dus dat bedoel ik zeker niet.. en dan had ik ook niet gezegd dat ze in de wedstrijden meededen, want ik weet het verschil Clown )
maar dat maakt ook niet uit, die ruiters weten wat de paarden aankunnen, anders zouden ze ook niet meedoen he

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:05

DiLiberty schreef:

Jewel hoor, de 3.5 jarigen (3 en 3/4 jarige, ook goed:) ) zijn nu officieel eigenlijk 4,
Ze deden zeker mee in de finale (ze komen uit 2001) Ik weet zo even niet de namen. (en dat ze gepresenteerd werden heb ik niet gezien omdat ik er pas om 18.00 was, dus dat bedoel ik zeker niet.. en dan had ik ook niet gezegd dat ze in de wedstrijden meededen, want ik weet het verschil Clown )
maar dat maakt ook niet uit, die ruiters weten wat de paarden aankunnen, anders zouden ze ook niet meedoen he

Ja, er deden enkele 4-jarigen mee bij de Future Stallion, zoals de Ekstein van Gert Jan Bruggink, maar dat waren geen KWPN hengsten die al een heel verr.onderzoek achter de kiezen hebben. En dat scheelt natuurlijk ook.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:42

Er liepen idd wel een aantal 4-jarigen mee in het 1.10, maar voor het grootste deel waren het 5-jarigen(die bijna allemaal al 1.20 gelopen hebben dit jaar Knipoog ).
Er waren in eerste instantie wel meer 4-jarigen opgegeven dan op de uiteindelijke startlijst stonden, maar wsl waren die er bij nader inzien nog niet aan toe en zijn ze teruggetrokken.

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:32

gomir schreef:
Er liepen idd wel een aantal 4-jarigen mee in het 1.10, maar voor het grootste deel waren het 5-jarigen(die bijna allemaal al 1.20 gelopen hebben dit jaar Knipoog ).
Er waren in eerste instantie wel meer 4-jarigen opgegeven dan op de uiteindelijke startlijst stonden, maar wsl waren die er bij nader inzien nog niet aan toe en zijn ze teruggetrokken.

dat ze zich terug getrokken zouden hebben vind ik wel slim, je hebt er niets aan als je een paard daar gaat rijden die er niet aan toe is... Daar zou je het paard alleen maar bang kunnen maken (hoeft niet zo te zijn, maar je weet maar nooit)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 01:40

Allemachtig.
Wat waren die dressuurrubriekenweer uitgekleed............

Nadat Edward zich aan het eind van de middag ook nog even afmeldde vanwege een plotseling oplopende griep stortte het halve avondprogramma in.........
Nog knap genoeg dat De Ruyter de pauzes zo goed en zo kwaad mogelijk wist vol te l u l l e n.

Altijd hetzelfde liedje daar in Zwolle.
en de aanvankelijke startlijst leek nog wel zo interessant.......

........ en Ed ...... laat je maar even lekker verwennen nu je met 40graden koorts zit........... Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:56

CGJ12 schreef:
Allemachtig.

Nadat Edward zich aan het eind van de middag ook nog even afmeldde vanwege een plotseling oplopende griep stortte het halve avondprogramma in.........
Nog knap genoeg dat De Ruyter de pauzes zo goed en zo kwaad mogelijk wist vol te l u l l e n.

........ en Ed ...... laat je maar even lekker verwennen nu je met 40graden koorts zit........... Knipoog

Idd, weinig starts.............. Jammer.

Het niveau viel trouwens ook niet altijd mee

Wat vonden jullie van de nieuwe jaargang hengsten???

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:58

Hoe vonden jullie No Limit springen vrijdag?
Ik vond hem echt heel goed gaan, jammer van dat balkje op de 1e hindernis..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:24

CGJ12 schreef:
Allemachtig.

Om die rede heb ik dit jaar besloten om Zwolle aan mij voorbij te laten gaan..

Ik heb volgens mij maar een keer in het bestaan van Zwolle een hele zaterdag dressuurrubrieken kunnen volgen...

Wat dat is met Zwolle en dressuur ???

Ed Beterschap!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:05

Volgens mij was er ook nog sprake van klasse-justitie in de GP toen Anky niet uitgesloten werd toen ze de hekjes binnenreed, en die vervolgens weer verliet om later voor een tweede maal de hekjes in te rijden...........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:07

CGJ12 schreef:
Volgens mij was er ook nog sprake van klasse-justitie in de GP toen Anky niet uitgesloten werd toen ze de hekjes binnenreed, en die vervolgens weer verliet om later voor een tweede maal de hekjes in te rijden...........

Al was Anky op haar hoofd binnen gekomen was ze niet bestraft denk ik ze waren veel te blij dat ze er iig was Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:20

Wat was de rede van deze aktie??

"Laten we het nog een keertje over doen want het ging niet naar mijn zin??"

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:26

Gerrie schreef:
Om die rede heb ik dit jaar besloten om Zwolle aan mij voorbij te laten gaan..

Ik heb volgens mij maar een keer in het bestaan van Zwolle een hele zaterdag dressuurrubrieken kunnen volgen...

Wat dat is met Zwolle en dressuur ???

Ed Beterschap!

Dan is er sinds ik jaren geleden om die reden besloot niet meer te gaan, nadat ik de lange reis gemaakt had om 2 hengsten te zien die er beiden niet waren, niet veel verandert

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:53

Heeft ook iemand de hengst Lacco Ameno zien springen? Ben erg benieuwd hoe hij sprong, was helaas zelf niet in de mogelijkheid om te komen..

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:51

CGJ12 schreef:

Dacht ik ook al................. Clown

Ach dat ze 69 procent kreeg was ook niet terecht............... IMO.......... Clown

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:10

Wie kan me vertellen of er vanavond nog iets is in zwolle of is het al helemaal afgelopen ? Heb toch nog een bandje dus misschien nog ff heen .

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:21

Rl_PrincEsS schreef:
Wie kan me vertellen of er vanavond nog iets is in zwolle of is het al helemaal afgelopen ? Heb toch nog een bandje dus misschien nog ff heen .

Dan denk ik dat je snel moet rijden Lachen

17.30 Grote Prijs van de Stad Zwolle
finale Stad Zwolle Best Stallion Dressage
Grand Prix kür op muziek

titeluitreiking

19.15 einde ISS 2005

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:29

Haha okee neej dan heeft het geen zin meer zal ik pas er pas half 7 zijn ... Mjah springen is toch ook veel leuker vind ik

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:55

Weet er iemand op de uitslagen zeg maar live kan volgen via internet? Ben erg benieuwd wie er gaat winnen Lachen

Tyrza

IPS Krack C Best Stallion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:16

IPS Krack C Best Stallion

Citaat:
De winnaar van de Grand Prix-titel in Zwolle is geen verrassing. Rockefeller van de Zelm en Jeannette Haazen eindigden wel verrassend op de tweede plaats.

IPS Krack C grossierde vandaag weer in expressie en bewegingspotentieel. En net als gisteren was de hengst van Stoeterij ’t Centrum en Ad Valk erg heet. Het halthouden en de stap vormden opnieuw een probleem. De dubbele pirouettes waren een beetje groot, de piaffe wat vlug en weinig van de vloer, maar wát een schitterende appuyementen, versterkingen en ook de passage was imponerend. Met 140.95 punten over twee dagen was IPS Krack C de onbedreigde winnaar van de titel Stad Zwolle Best Stallion.
Opvallend hoog was de klassering van Rockefeller van de Zelm. De Rosenkavalier-zoon van Jeanette Haazen laat zich fantastisch bewerken, maar toont gedurende de gehele proef weinig ruggebruik. Zij legden met 135.03 punten over twee dagen beslag op de tweede plaats, vóór de BWP-hengst Mio d’Baugy van de Duitse amazone Andrea Landy-Silling, die een nette piaffe en een mooie expressie in galop toonden.
Broere Montecristo en Kirsten Beckers waren vandaag prima in vorm, al waardeerde de jury dat met de vierde klassering bepaald niet bovenmatig. Ze toonden veel kwaliteit in de basisgangen, met name bij de versterkingen in draf en galop. Heel fraai zijn ook altijd de drafappuyementen van Montecristo. De passage liep heel goed, het in en weer uit de piaffe gaan was heel behoorlijk, maar de piaffe zelf was te voorwaarts. Ook de anderhalve pirouettes vertoonden nog te weinig verzameling en dientengevolge te weinig sprongen.
De Duitse amazones Jana Freund met de ponyhengst FS Pearcy Pearson en Andrea Timpe met de Donnerhall-zoon Danny de Vito legden beslag op de plaatsen vijf en zes.

(Bron: www.kwpn.nl)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:54

Zie net op de site dat Anky gewonnen heeft met Krack C Haha!