Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissHIS schreef:Oh jammer zeg. Ik ging voor Uno!
MissHIS schreef:DiLiberty schreef:
Maar de 3.5 jarige zijn geen van alle in de 2e manche gekomen dacht ik, ik vind het ook wel een beetje vroeg voor een 3.5 jarig paard maarja...
Ik heb nu ook een 3.5 jarige, die zie ik nog echt niet zo'n parcour rondlopen. Ik snap ook wel dat die paarden vast al langer onder het zadel zijn, maar toch...
Die jonge hengsten liepen ook niet mee in de wedstrijd hoor! Ze werden gister aan het eind van de middag gepresenteerd onder het zadel, das heel wat anders.
Het was weer spannend vandaag! Echt k u t voor Wim zeg! Ik had nog de hoop dat het mee zou vallen, maar helaas..
Ik ben vóór de barrage naar huis gegaan, dus weet niet wie nu uiteindelijk heeft gewonnen. Numero Uno had in elk geval de beste papieren, tsjonge wat springt die hengst toch fijn!
DiLiberty schreef:
Jewel hoor, de 3.5 jarigen (3 en 3/4 jarige, ook goed:) ) zijn nu officieel eigenlijk 4,
Ze deden zeker mee in de finale (ze komen uit 2001) Ik weet zo even niet de namen. (en dat ze gepresenteerd werden heb ik niet gezien omdat ik er pas om 18.00 was, dus dat bedoel ik zeker niet.. en dan had ik ook niet gezegd dat ze in de wedstrijden meededen, want ik weet het verschil)
maar dat maakt ook niet uit, die ruiters weten wat de paarden aankunnen, anders zouden ze ook niet meedoen he
gomir schreef:Er liepen idd wel een aantal 4-jarigen mee in het 1.10, maar voor het grootste deel waren het 5-jarigen(die bijna allemaal al 1.20 gelopen hebben dit jaar).
Er waren in eerste instantie wel meer 4-jarigen opgegeven dan op de uiteindelijke startlijst stonden, maar wsl waren die er bij nader inzien nog niet aan toe en zijn ze teruggetrokken.
CGJ12 schreef:Allemachtig.
Wat waren die dressuurrubriekenweer uitgekleed............
Nadat Edward zich aan het eind van de middag ook nog even afmeldde vanwege een plotseling oplopende griep stortte het halve avondprogramma in.........
Nog knap genoeg dat De Ruyter de pauzes zo goed en zo kwaad mogelijk wist vol te l u l l e n.
Altijd hetzelfde liedje daar in Zwolle.
en de aanvankelijke startlijst leek nog wel zo interessant.......
........ en Ed ...... laat je maar even lekker verwennen nu je met 40graden koorts zit...........
CGJ12 schreef:Allemachtig.
Wat waren die dressuurrubriekenweer uitgekleed............
Nadat Edward zich aan het eind van de middag ook nog even afmeldde vanwege een plotseling oplopende griep stortte het halve avondprogramma in.........
Nog knap genoeg dat De Ruyter de pauzes zo goed en zo kwaad mogelijk wist vol te l u l l e n.
Altijd hetzelfde liedje daar in Zwolle.
en de aanvankelijke startlijst leek nog wel zo interessant.......
........ en Ed ...... laat je maar even lekker verwennen nu je met 40graden koorts zit...........
CGJ12 schreef:Volgens mij was er ook nog sprake van klasse-justitie in de GP toen Anky niet uitgesloten werd toen ze de hekjes binnenreed, en die vervolgens weer verliet om later voor een tweede maal de hekjes in te rijden...........
Gerrie schreef:Om die rede heb ik dit jaar besloten om Zwolle aan mij voorbij te laten gaan..
Ik heb volgens mij maar een keer in het bestaan van Zwolle een hele zaterdag dressuurrubrieken kunnen volgen...
Wat dat is met Zwolle en dressuur ???
Ed Beterschap!
CGJ12 schreef:Volgens mij was er ook nog sprake van klasse-justitie in de GP toen Anky niet uitgesloten werd toen ze de hekjes binnenreed, en die vervolgens weer verliet om later voor een tweede maal de hekjes in te rijden...........
Rl_PrincEsS schreef:Wie kan me vertellen of er vanavond nog iets is in zwolle of is het al helemaal afgelopen ? Heb toch nog een bandje dus misschien nog ff heen .
Citaat:De winnaar van de Grand Prix-titel in Zwolle is geen verrassing. Rockefeller van de Zelm en Jeannette Haazen eindigden wel verrassend op de tweede plaats.
IPS Krack C grossierde vandaag weer in expressie en bewegingspotentieel. En net als gisteren was de hengst van Stoeterij ’t Centrum en Ad Valk erg heet. Het halthouden en de stap vormden opnieuw een probleem. De dubbele pirouettes waren een beetje groot, de piaffe wat vlug en weinig van de vloer, maar wát een schitterende appuyementen, versterkingen en ook de passage was imponerend. Met 140.95 punten over twee dagen was IPS Krack C de onbedreigde winnaar van de titel Stad Zwolle Best Stallion.
Opvallend hoog was de klassering van Rockefeller van de Zelm. De Rosenkavalier-zoon van Jeanette Haazen laat zich fantastisch bewerken, maar toont gedurende de gehele proef weinig ruggebruik. Zij legden met 135.03 punten over twee dagen beslag op de tweede plaats, vóór de BWP-hengst Mio d’Baugy van de Duitse amazone Andrea Landy-Silling, die een nette piaffe en een mooie expressie in galop toonden.
Broere Montecristo en Kirsten Beckers waren vandaag prima in vorm, al waardeerde de jury dat met de vierde klassering bepaald niet bovenmatig. Ze toonden veel kwaliteit in de basisgangen, met name bij de versterkingen in draf en galop. Heel fraai zijn ook altijd de drafappuyementen van Montecristo. De passage liep heel goed, het in en weer uit de piaffe gaan was heel behoorlijk, maar de piaffe zelf was te voorwaarts. Ook de anderhalve pirouettes vertoonden nog te weinig verzameling en dientengevolge te weinig sprongen.
De Duitse amazones Jana Freund met de ponyhengst FS Pearcy Pearson en Andrea Timpe met de Donnerhall-zoon Danny de Vito legden beslag op de plaatsen vijf en zes.