Hengstenkeuring Den Bosch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

Re: Hengstenkeuring Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:13

Jongens wat is er met nr 162, en 166 gebeurt, beide Flemminghs? Ik zie ze niet bij de 3e bezichtiging staan maar zijn daar wel voor aangewezen....

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:09

MissHIS schreef:
Beber schreef:
Logica de Now or Never eruit???
Iedereen positief over deze hengst en dan eruit?

Wat moet je met zo'n afstamming?

Heel interessant sportpaard maar niet voor de fokkerij, mijn mening.

Om hier over even terug te komen......
Hoeveel van de doorverwezen hengsten zijn dan wel van waarde qua bloedvoering???????

De Jazz-jes , of al die Flemminghs?? Volgens mij hebben deze doorverwezen hengsten pas waarde als ze nieuw (lees: buitenlands ) bloed voeren, of als ze HEEL speciaal zijn en "gewoon Nederlands" bloed voeren.
En dan nog maar zien of ze deze kwaliteiten doorgeven aan de nazaten.
Of ben ik te simpel.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:30

Sjappie schreef:
Jongens wat is er met nr 162, en 166 gebeurt, beide Flemminghs? Ik zie ze niet bij de 3e bezichtiging staan maar zijn daar wel voor aangewezen....

dus waren ze veterinair niet in orde

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:39

Wat is er met de Riverman x Flemmingh gebeurd? Ik zag dat hij ook niet geveild is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:52

TequilaRos schreef:
Heb je 'm gezien (Numero Uno X Ekstein)??? Ik ben wel nieuwschierig! Naar de eigen meningen hier over deze hengst!!

Ja vrijdag met een stel Belgen w.o. Marc van Dijck en Fam.
Hij is waarschijnlijk niet in jullie ogen de modernste maar wel een hengst.
De meeste ontbreekt het in het gebruik van het achterbeen tot slechte achterbenen of geen buiging.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 05-02-05 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:53

Beber schreef:

Ja, mag ik me hierbij ook even aansluiten? Waarom is dat dier in godsnaam niet door???

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:02

LDRD schreef:
Beber schreef:

Ja, mag ik me hierbij ook even aansluiten? Waarom is dat dier in godsnaam niet door???

Het verhaal op een pag. terug (4) van Rosie lezen van 8 jaar geleden. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:11

ceasario schreef:
De meeste ontbreekt het in het gebruik van het achterbeen tot slechte achterbenen of geen buiging.

Dit is zoals gewoonlijk fantasie de Numero Uno x Ekstein was donderdag in de kooi

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:50

ceasario schreef:
Het verhaal op een pag. terug (4) van Rosie lezen van 8 jaar geleden. Haha!

......gelezen.......maar daarmee snap ik het nog steeds niet . Al helemaal niet als er wel een schimmel Krack x Alaska (??, weet het niet zeker meer) wel doorgaat in de dressuurrichting die absoluut niet bewegen kan? En dan te bedenken dat er al zoveel Kracks en Flemmings zijn.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:32

sarabande schreef:
ceasario schreef:

Dit is zoals gewoonlijk fantasie de Numero Uno x Ekstein was donderdag in de kooi

Zat er een dag naast .
Ik zag je donderdag inderdaad.
Een reaktie op mijn goede dag was wel aardig geweest. Ach gut

eurodressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:11

Kan iemand me vertellen hoe de show met Ferro en Lorenzo CH was? Mooi, geslaagd, muziek in orde?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:16

eurodressage schreef:
Kan iemand me vertellen hoe de show met Ferro en Lorenzo CH was? Mooi, geslaagd, muziek in orde?

Ja mooi, geslaagd en muziek in orde hoor, alleen was het gebruik van de knoppen van Ferro wat gemakkelijk. Lorenzo was prima.
Alleen vreemd dat er niet meer Ferro's van dat niveau in Nederland gevonden waren.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:25

De show van Ferro vond ik matig,
het showniveau was wel aardig, maar technisch was het bar en boos.
Ferro kon geen normale wisselserie of verzamelde draf laten zien. Zijn pirrouettes leken ook nergens naar en hij keek erg zuur Verdrietig
Nee, het deed Ferro geen eer aan vond ik.
De muziek vond ik ook tegenvallen.
Overigens liep die Lorenzo wel erg fijn en die man kon ook goed sturen!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:48

Sjuimpje schreef:
Ferro kon geen normale wisselserie of verzamelde draf laten zien. Zijn pirrouettes leken ook nergens naar en hij keek erg zuur Verdrietig

Nou dan hebben wij een andere Ferro gezien zeker Verward

Ik zag een 18 jarig paard dat met zoveel gemak in de piaffe danste en een aan het bit kauwende totaal ontspannen paard. Het was ook niet de bedoeling natuurlijk dat die daar een GP proefje kwam lopen volgens mij ...
Overigens ik ben van mening als ie daarvoor getraind zou worden met de allerbeste mee zou kunnen

Lorenzo deed het leuk maar niet met zoveel gemak als zijn vader ondanks dat die wel volledig in training is ....

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:56

kwpn_amber schreef:
De tweede plaats was voor cat.nr. 668 Sandro Hit x Houston van fokker A. Beerens te Kaatsheuvel en eigenaar P.A Bax en J. Domingo.

KWPN perbericht, overname toegestaan

-------

Die is inmiddels van eigenaar veranderd. Meneer Zegwaard mag hem voor een bedrag van 150 000 de zijne noemen Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:57

Magique, jij had ook een totaal ander indruk van Lingh op Jumping,
ik weet niet aan wie het ligt, ik weet alleen dat ik mij vrijdag nogal gestoord heb aan Ferro.(En de mensen die om mij heen zaten trouwens ook)

Ik denk overigens dat je het niveau van een paard wat pas enkele malen GP gelopen hebt, niet kunt vergelijken met een Olympiade paard.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:00

Sjuimpje schreef:

En ik dacht dat het aan mij lag. Lorenzo vond ik overigens niet je-van-het, om maar niet te spreken over het viertal wat daarvoor de bak in kwam hobbelen. Maar eerlijk is eerlijk, er zaten wel twee leuke paarden tussen. Wat die andere twee dan daar deden...?
Ik denk dat het idd niet de bedoeling was om Ferro door een correcte GP proef te sturen. Piaffe en passage zaten er natuurlijk fantastisch op en het is gewoon mooi om te zien dat een paard (van die leeftijd) dit zo lang vol houdt zonder aan impuls af te doen. Maar ik had wel graag wat meer variatie willen zien. Ik heb volgens mij geen uitgestrekte gang bij Ferro gezien en ook waren de oefeningen vrij schaars.

Ik heb het topic niet helemaal uitgespitst maar kan iemand mij vertellen wat er met nr. 162, de Flemmingh x Goodtimes, is gebeurt. Er werd hier net boven aangegeven dat deze vetinair niet helemaal 100% zou zijn? Is hij dan helemaal niet op de derde bezichting uitgebracht?
Laatst bijgewerkt door VValar op 06-02-05 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:02

Ik stond anders op het moment dat Ferro de baan rondging bij een aantal "professionele ruiters" die hem ook heel erg goed vonden. Maar wel werd om de grap 'ja hier is geen doping-controle erg gelachen'. Knipoog Schijnheilig

Wat ik en vele anderen ons wel afvroegen.....

Een ode aan Ferro, maar waar zijn:
- Métall
- Kennedy
- Rousseau
- Osmium..........??

Allemaal stuk?

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:04

Sjuimpje schreef:
Magique, jij had ook een totaal ander indruk van Lingh op Jumping,
ik weet niet aan wie het ligt, ik weet alleen dat ik mij vrijdag nogal gestoord heb aan Ferro.(En de mensen die om mij heen zaten trouwens ook)

Ik denk overigens dat je het niveau van een paard wat pas enkele malen GP gelopen hebt, niet kunt vergelijken met een Olympiade paard.

Nou bij onze kant van de tribune was het dus precies omgedraait Haha!
Maar hoe kan je je storen aan Ferro die met zoveel gemak in de allerzwaarste dressuuroefeningen danst en dan op zo'n leeftijd met een relatief onervaren amazone ?
Bij ons werd er meer gestoord aan Lingh; wederom veel te strak voorgesteld met een mond die meer open als dicht was. Slechte reclame voor LDR kamp Knipoog

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:06

saluut schreef:

Een ode aan Ferro, maar waar zijn:
- Métall
- Kennedy
- Rousseau
- Osmium..........??

Allemaal stuk?

Dat was verleden jaar met Jazz precies eender.Eigenaren zijn dan bang dat ze met een nakomeing dekken ipv Ferro zelf.
It's all about the money

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:08

Saluut, professionele ruiters zouden niet zo professioneel bezig zijn als ze hengstenmateriaal zouden afkraken.
Van de hengstenhouders moeten ze het tenslotte net hebben Pling

Ik vond het bijzonder onplezierig om naar te kijken Magique, bijvoorbeeld de diagonaal met wissels om de drie, tussendoor nog wat tweeërs en eners. Ik kon er geen soep van koken, Ferro blijkbaar ook niet van de hulpen die hij kreeg. Ik heb hier wel eens gezegd dat ik Suzan zo ontzettend sympathiek vond rijden (volgens mij was dat op de hengst Charming), nu vond ik haar maar ongeneerd meeliften op het talent van een proffesor.

Ik had het interessanter gevonden als ze een show van de goedgekeurde hengsten van Ferro hadden gemaakt.
Een Rousseau, Rhodium, Osmium, Metall, Kennedy en Negro tegelijk in de baan had mij wel wat geleken. Kwijl

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:11

Sjuimpje schreef:

Ik vond het bijzonder onplezierig om naar te kijken Magique, bijvoorbeeld de diagonaal met wissels om de drie, tussendoor nog wat tweeërs en eners. Ik kon er geen soep van koken, Ferro blijkbaar ook niet van de hulpen die hij kreeg. Ik heb hier wel eens gezegd dat ik Suzan zo ontzettend sympathiek vond rijden (volgens mij was dat op de hengst Charming), nu vond ik haar maar ongeneerd meeliften op het talent van een proffesor.

Denk dat je dan de opzet niet helemaal begrepen hebt Het was Ferro zijn feestje en niet die van de bestuurder anders hadden ze er wel iemand anders opgezet

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:12

Sjuimpje schreef:
Saluut, professionele ruiters zouden niet zo professioneel bezig zijn als ze hengstenmateriaal zouden afkraken.
Van de hengstenhouders moeten ze het tenslotte net hebben Pling

Laat ik het er maar op houden dat ik niet náást de hengstenhouders stond en wel op zo'n voet met ze sta dat ze echt niet zeggen dat ze het wat vinden als dat niet zo was Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:13

Op Ferro zijn feestje werd de pret behoorlijk gedrukt door dit gegeven. IMO

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:16

Sjuimpje schreef:
Op Ferro zijn feestje werd de pret behoorlijk gedrukt door dit gegeven. IMO

Wat had je dan willen zien ?
Een Ferro die net als vroeger z'n pirouetjes draait en netjes zijn series Verward
Dat beest is 18 jaar en godzijdank doen ze hem dat niet aan dat verdient respect aan de eigenaren.