Fokken op kleur => bepaalde kleuren minder gewild?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:33

Cocktail was een goede hengst en echt niet omdat alleen Anky erop zat.
Amsterdam dekt toch redelijk veel merries.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:00

Tolstoj schreef:
Leuk rijtje met vossen maar ook het bewijs dat ze soms wel gelijk heeft.
Amsterdam is volgens mij niet echt polulair en de fokkers zijn Cabochon pas gaan gebruiken toen ze echt niet meer om hem heen konden. (zoveel goede nakolingen)
Cocktail was ook polulair omdat Anky erop zat.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik was nog maar bij de C en er konden ook wel meer hengsten bij... Dus dat is gelul...

Het is echt niet de kleur waar fokkers van af schrikken. Het hele paard. Er zijn zeker weten vele vossen die het net zo makkelijk tegen een bruine kunnen opleggen!!!

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:04

Haha, wij hebben een bruine amsterdam gehad die nu internationaal springt *LOL*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:35

kleur is ook maar smaak..net zoals je brunet leuker vindt dan blond of andersom..ik vindt gelukkig alle kleuren leuk..dus ik ben een bevoorrecht mens..:-]

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:04

Nou om de kleur laat ik een paard echt niet staan hoor!!
Ben absoluut geen fan van schimmels, maar ik zie zo nu en adn lopen op concours. Die zijn goed gebouwd en kunnen machtig lopen. Nou doe mij dan maar zo'n schimmel dan een wat minder gebouwde zwarte of bruine.
Ben ook geen fan van een vos.
Heb er wel een gekocht. Mooi gebouwd beste bewegingen en 4 hoge gelijke witte benen (hoef ik haar ook niet te bandageren Haha!). Wou ik ook absoluut niet. Maar het is een zeer aparte verschijning waar je starks (hopelijk) de show mee steelt. Nou dan laat ik zo'n paard echt niet staan.
Dan mag die van mij nog wel pimpel paars met gele vlekken zijn!!!!

shan

Re: Fokken op kleur => bepaalde kleuren minder gewild?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:23

Over 15 jaar lopen er waarschijnlijk 80% donkerbruine en zwarte paarden rond. Dat is dan zo gewoon dat iedereen een vos wil om een beetje op te vallen.

Voor mij is er niets mis met een vos, integendeel, maar smaken verschillen.

We moeten alleen wel in de gaten houden dat we paarden fokken (gebruiksdieren dus) en geen Zebravinken.
Alle andere fokcriteria zijn voor mij persoonlijk belangrijker dan kleur.