NRPS hengstenshow en 3de bezichtiging!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Re: NRPS hengstenshow en 3de bezichtiging!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 16:15

gomir schreef:
Die ja Tong uitsteken Mijn zusje zag het wsl al aankomen, ze heeft weinig filmpjes gemaakt, maar deze staat er keurig op Haha!

Mn moeder en ik lagen ook helemaal dubbel............... Haha!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:44

Ik ben zelf jammergenoeg niet geweest en heb dit topic ook niet gevolgt Bloos Als ik had geweten dat de Arabische hengsten ook kwamen, had ik toch wel wat tijd gemaakt, denk ik. Vind het achteraf erg jammer dat ik niet gegaan ben. Heb wel even de foto's bekeken op de nrps site, ik zag dat Krimh er ook was, vond hem er op de foto's wat slecht uitzien, dik in de vacht en hij leek me in mindere conditie. Kunnen jullie mij misschien nog wat info geven over Krimh? Hij heeft wel het preferentschap gekregen, hoorde ik van Ina. Kreeg namelijk deze week de dekbon binnen voor het toekomstige veulen van Saké.

Gr. Melina

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 01:34

Krimh preferent heb ik niets van gehoord De enige hengsten die een predikaat kregen waren Bright Speed en Eagle(beide keur). Santo Amigo stond ook vermeld, maar die was niet aanwezig zaterdag. Die krijgt natuurlijk wel het predikaat, maar heeft geen ererondje gelopen

Maar misschien hebben ze het wel gezegd tijdens het blokje van de arabieren, dat heb ik even gemist namelijk Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 01:36

Bij de oudere hengsten werd het preferentschap verleend aan de Arabisch volbloedhengst Krimh ox, het voor een hengst hoogst haalbare en slechts sporadisch toegekende predikaat. Drie hengsten zijn keur verklaard: de rijpaardhengst Bright Speed, de D-ponyhengst Eagle en de Anglo-Arabische volbloedhengst Santo Amigo x. Verder kreeg een aantal oudere hengsten de goedkeuring verlengd met drie jaar, terwijl de overige zoals gebruikelijk allemaal weer één jaar erbij kregen.

Bron: www.nrps.nl

Lang leve de website van het NRPS Haha! Krimh is dus inderdaad preferent verklaard!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:35

gomir schreef:
Bij de oudere hengsten werd het preferentschap verleend aan de Arabisch volbloedhengst Krimh ox, het voor een hengst hoogst haalbare en slechts sporadisch toegekende predikaat. Drie hengsten zijn keur verklaard: de rijpaardhengst Bright Speed, de D-ponyhengst Eagle en de Anglo-Arabische volbloedhengst Santo Amigo x. Verder kreeg een aantal oudere hengsten de goedkeuring verlengd met drie jaar, terwijl de overige zoals gebruikelijk allemaal weer één jaar erbij kregen.

Bron: www.nrps.nl

Lang leve de website van het NRPS Haha! Krimh is dus inderdaad preferent verklaard!

Zie, had het toch wel goed Knipoog

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:30

Nimzikki: ponietje van 1.36m. maar wat een heerlijk beestje. ZO zouden paarden er uit moeten zien (maar dan graag wat minder stout Knipoog )

pfff als je weet wat een moeilijk beestje het is....
Ik heb hem met de verrichtingsonderzoek moeten mee maken...
er hebben 3 verschillende ruiters op moeten rijden
de 2e was er 2 keeer van afgevallen er durfde er nooit meer op
terwijl het meiske ZZ kampioen op de Hipiade was geworden
en het grietje kon knap rijden !
het 3e meisje was een VROUW van in de 20.
deze doet niet anders als hengsten rijden voor het verrichtingen
en zij viel er ook nog eens af...

wat moeten we nou? C-pony die niet eens te rijden is door een kind?
volgens mij is dit niet gunstig voor de fokkerij? Ik kan het mis hebben natuurlijk ...

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:33

GvdT schreef:
gomir schreef:
Gereden door de oude amazone van Lobeke *LOL*
Moet eerlijk zeggen dat ik de hengst zo een stuk fijner vond lopen dan onder Tommie Knipoog Veel losser en ruimer in de beweging, minder krampachtig allemaal. Kas maakte een hele blije indruk en volgens mij vond hij die gekkigheid allemaal wel leuk Haha!
Complimenten voor Chantal dat ze hem zo netjes gereden heeft vandaag! (zoveel zal ze er voor vandaag niet opgezeten hebben denk ik )

Eens Haha! Ik vond hem ook fijner lopen en Chantal verschiet niet zo snel als er een een keertje vrolijk wordt.

We waren volgens mij niet de enig die het vonden Knipoog ik hoorde er meer mensen over *LOL*

Chantal v Mechelenbrink brengt de hengst in de springsport uit ..
Ze woont een kwartiertje van de hengst af .. en traint hem dus regelmatig voor het springen

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:51

wat vonden jullie van de pony's ?
hier komt mijn bevindingen :

Di caprio du Bois : mn eigen pony.. naja het ging niet zo heel erg goed.. maar kreeg toch positieve reacties..

Manpower : got got wat viel die mij tegen:(

Neptune van de bekerheide : LEUK beestje joh! loopt netjes

composer van de bekerheide : Hij liet zich goed zien voor de kampioenskeuring !

de pony's van Klaverborch : vielen mij eigenlijk beetje tegen.
Kierow : de schimmel ... naja het sprong niet echt voor een Z springpony.. terwijl hij dat wel schijnt te wezen...

Nobility : viel mij eignelijk ook tegen .. heb hem onder Michelle Goedkoop vele malen beter zien gaan ...

Nimzikki : hierover heb ik me hierboven al uitgelaten

FS Harry potter : sprong netjes : maar vond het niet zo'n spektaculaire verschijning.

Isarco : zag er netjes uit : maar voorgaande jaren liep het beter

Boy : nette pony
Idzard + nakomelingen : leuke pony's

Edgar : met Justing Maarse : vond het er heel leuk uit zien en wat een leuke brave pony .. spring netjes en is dapper

Eagle : was al beetje oud d8 ik?
Kanjer Thore : vond ik super netjes springen , leuke pony om te zien ook gedraagde zich netjes

King Kadanz : leuk met Marjet Drost er op ! springt als een trein !
Azmiraff vond ik deze keer beetje tegenvallen : er zat een ander ruitertje op en ik vond de pony erg druk...

Nicolai : liep netjes
Voltreffer : doet het ook netjes hele mooie galop

verder weet ik het niet zo allemaal uit mn hoofd
moest zelf ook 2 pony's rijden dus heb ook niet alles kunnen zien..

Hebben jullie nog reacties over Di Caprio of Idzmaycka ( reed ik op voor kenissen van ons , had er nog nooit eerder op gereden )
ben benieuwd of iemand het gezien heeft....

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:54

Jullie di Caprio is heel mooi gefokt met het dont worry bloed erin dus die komt vanzelf op zijn pootjes terecht!

De andere duitser harry potter vond ik als 3 jarige voor zon pedigree veelste gewoon, geldt eigenlijk voor het grootste aandeel ponys. Zijn fijntjes, kunnen of goed springen of goed bewegen.

Tsja en die nimzikki, ponys met te heet karakter hebben we genoeg in nederland. Op zich maakt de stokmaat niet zoveel uit kan mooi gecombineerd worden met e pony merries. Maar ik zou zon hengstje zeker niet nemen alleen al vanwege dat karakter. Als je ponys fokt is t wel zon goed idee dat je doelgroep erop blijft zitten, dus kindvriendelijk Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 09:09

marjolein88 schreef:
Idzard + nakomelingen : leuke pony's

Ik ben trots Clown

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 12:14

marjolein88 schreef:
Neptune van de bekerheide : LEUK beestje joh! loopt netjes

composer van de bekerheide : Hij liet zich goed zien voor de kampioenskeuring !

Eej Beekerheide schrijf je wel met dubbel e Tong uitsteken Maar wel leuk dat je ze leuk vond * Haha! Haha! Haha! * is trots*

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:22

Nobody Krimh gezien? Verdrietig

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:00

marjolein88 schreef:

Di caprio du Bois : mn eigen pony.. naja het ging niet zo heel erg goed.. maar kreeg toch positieve reacties..

Heej k moest van Karin (van Icoon) zeggen dat je pony netjes liep OK dan!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:20

Woodstock schreef:
marjolein88 schreef:

Heej k moest van Karin (van Icoon) zeggen dat je pony netjes liep OK dan!

Cool dankje !!!:)

Dimple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:16

marjolein88 schreef:

Eens Haha! Ik vond hem ook fijner lopen en Chantal verschiet niet zo snel als er een een keertje vrolijk wordt.

We waren volgens mij niet de enig die het vonden Knipoog ik hoorde er meer mensen over *LOL*

Ze woont een kwartiertje van de hengst af .. en traint hem dus regelmatig voor het springen
[/quote]

Ben wel eens benieuwd hoe jij aan deze info komt. ........

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:26

hey hoi,

ik heb krimh dus wel gezien!!!
het begon met een sprookje die ina vertelde over krimh. ze heeft hem al jong kunnen kopen omdat het een hengst was met 4 hoog witte benen. dat vonden ze niet passen bij een volbloed arabier. ze vonden het meer op een tuiger lijken. ina vond hem wel mooi en kon hem voor een laag bedrag kopen. het "lelijke eendje" groeide later dus uit naar een prachtige(!!!) zwaan en werd een goed gekeurde dekhengst die vele goede nakomelingen heeft voorgebracht.

groetjes sil

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:16

Nou ja zwaan....

Het lelijke eendje groeide uit tot een verdienstelijk sportpaard met een leuk uiterlijk.... Haha!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:59

ik heb trouwens gehoor dat de casco x julio mariner verkocht is naar mexico.. geen verrichtingsonderzoek dus lijkt me

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:20

Dimple schreef:
marjolein88 schreef:

Ben wel eens benieuwd hoe jij aan deze info komt. ........
[/quote]

Nou wij hebben een heel tijd met de eigenaresse gepraat want die woont een paar plaatsjes verder op ...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:10

Ik heb Chantal nog nooit op concours gezien met Kas, maar misschien was ik toen net niet ofzo Verward

Dimple kent de eigenaresse van Kas ook heel goed trouwens Knipoog Als ik me niet vergis gaan die zelfs regelmatig samen het strand op Ja

Hoe dan ook, ik vond dat Chantal hem heel knap rondstuurde in Ermelo!

Marjolein, succes in MIddenmeer volgende week!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:35

Nee, dat klopt. Op dit moment is Tommie ook de enige die Kas uitbrengt op wedstrijden (dressuur)

Wel rijdt Chantal Kas af en toe om hem in vorm te houden en te trainen voor de hengstenshows, waar ze hem op uit brengt.
En zo te horen doet ze dat heeeeeeeeeeel goed. Heb het helaas nog niet in een show mogen aanschouwen. Wel tijdens een training en dat vond ik al super!

Wij lessen sinds kort ook bij haar op stal, ben benieuwd of Rom ons ook tot zulke hoogten kan brengen Whoosh! Haha!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:47

gomir schreef:

Marjolein, succes in MIddenmeer volgende week!

Dankje !! hoe weet jij dat nou? Tong uitsteken
haha word ons 2de wedstrijdje met Di Caprio.. de vorige was in Blokker... had 1 balkje Lachen verder netjes rond:)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:14

Heb de startlijst gezien Ja

Jammer dat ik moet werken, anders kwam ik even kijken Ja