Gribaldi KEUR verklaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:15

sigrid1182 schreef:
Ik "keur" op mijn eigen manier.... .

OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:23

CGJ12 schreef:
Rustig rustig........... voor je het weet heb je zo weer een OW of erger ..........
Je reageert, alsof je de eigenaar wel kon zijn.........

Tot een jaar terug had ik ook niet gedacht dat Girb nog wel eens "een aapje" gaf. Totdat een vage kennis van mij een mooi zwart ruintje kocht voor zijn dochter...........
Weliswaar verdacht goedkoop voor zo'n zwarte, maar nu weet ik wel waarom die zo goedkoop was...........
De hoefsmid doet hem alleen voor dubbel tarief.

Het gaat mij niet zozeer om Gribaldi, maar meer over het eeuwige gezeik over hengsten hier. Als iemand om info vraagt dan krijg je gelijk dat ze lastig zijn. Jazzen, Gribaldi’s en noem ze allemaal maar op. Als je de mensen hier moet geloven zijn het allemaal draken.

Trouwens, ik heb een Grib, en als ik mijn hoefsmid bel dan komt hij gewoon langs op een tijdstip wanneer ik aan het werk ben. En zonder enige hulp beslaat hij dat dier. En voor normaal tarief Haha!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:30

Door de Gribaldi trakehner die wij verkocht hebben aan niet-trakehner eigenaren wilden ze het volgend jaar weer een trakehner en kochten die ook. Trakehners zijn slim en onthouden, zoals alle bloedpaarden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:32

Pipo schreef:
Het gaat mij niet zozeer om Gribaldi, maar meer over het eeuwige gezeik over hengsten hier. Als iemand om info vraagt dan krijg je gelijk dat ze lastig zijn. Jazzen, Gribaldi’s en noem ze allemaal maar op. Als je de mensen hier moet geloven zijn het allemaal draken.

Als je om info vraagt, dan WIL je toch juist gebruikerservaringen horen........... ???
Als je alleen HOERA-ervaringen wilt horen (wat een beetje de tendens is op de foto-site hier in Bokt) steek je dus bewust je kop in het zand......

Als ik een nieuw electronica product wil aanschaffen, dan ga ik toch ook alle discussie forums afstruinen om aan "gebruikerservaringen" te komen ????
Volgens de verkoper in de winkel is alles SUPER.............
Ik wil juist de verhalen horen van mensen die NEGATIEVE ervaringen hebben.........

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:35

Wie kent niemand met slechte ervaringen over een paard, met welke afstamming ook.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:36

Nou, ik ben dus wel heel blij met mijn Grib.
Hij is wel spooky, maar nooit gemeen

Hij staat trouwens op de voorplaat van het nieuwe verenigings jaarboek, met de vermelding dat ze zo blij waren dat Suzanne met haar 4 jarige een poging wilde wagen om het vaandel te dragen en in de parade voorop te gaan:
Afbeelding

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:40

Sjuimpje schreef:
Nou, ik ben dus wel heel blij met mijn Grib.
Hij is wel spooky, maar nooit gemeen

Hij staat trouwens op de voorplaat van het nieuwe verenigings jaarboek, met de vermelding dat ze zo blij waren dat Suzanne met haar 4 jarige een poging wilde wagen om het vaandel te dragen en in de parade voorop te gaan:
[image]

Parade............. wa's da...............???

En met zo LEVENSGEVAARLIJK vaandel mag je wel 12 veiligheidshelmen op. Grib of Samber..........

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:43

Nou dat hou je toch ....die eindeloze discussie..

zolang de meerderheid niet weet hoe je een paard met respect behandeld.... zal het wel altijd aan het paard liggen...

en daarbij eindigt voor mij de discussie ...over het karakter van bepaalde hengsten...

Die van mij is ook niet altijd gemakkelijk, die heeft teveel persoonlijkheid, OK dan! maar ja je moet haar ook een beetje paard laten........
Ja dat karakter van Gamora, heb ik kunnen en willen accepteren Lovers .... in haar waarde laten OK dan! en bij het ene paard ligt die grens van in zijn waarde laten, heel ergens anders dan bij het andere paard...........

Ik denk maar zo het zegt gelukkig meer over de eigenaar dan over het paard zelf.......

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:55

Citaat:
Aha, ik hoorde ook al eens zo'n vaag verhaal van iemand dat de hengsten en ruinen van Grib goed bewerkbare paarden zijn maar dat de merries standaard moeilijkere karakters hebben . Het ging dan met name over het rijden... Maar goed ik geloof daar niet zo in. Moeders karakter is daarin nét zo doorslaggevend dacht ik zo. Merries zijn hebben vaak over het algemeen toch al iets meer karakter dus de persoon in kwestie zal wel geen merriefan zijn geweest.

Pipo schreef:
Krijgen we dat gezeik weer met die karakters? Als je niet met paarden om kan gaan, moet je naar de bart smit en daar een barbie paard kopen. Of je koopt een Samber of zo.

Sjonge, iedere hengst die je op bokt noemt heeft volgens de "kenners" een slecht karakter, of hij vererft ze..............moet toch verdorie niet gekker worden Boos! Stoom uit je oren

Verward Als je op mijn post reageerd vind ik dit wel een schromelijk overdreven reactie... want ik heb nog niemand iets verdorvelijks horen zeggen over het karakter van Gribaldi nakomelingen . En als je goed leest is mijn post ook geen 'gezeik' over het karakter van Gribaldi nakomelingen het is louter een mening die ik dus niet deel. Ik heb zelf een Gribaldi merrie met een overheerlijk karakter, dus uit mijn mond niets dan lof. Het spijt me als het verkeerd is overgekomen...

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:22

Als ik dit allemaal lees over Gribaldi, dan beloofd dat niet veel goeds voor mij in de toekomst !!!!! als ik het moet geloven ben ik in het bezit van een draak met slepende achterbenen. Toch herken ik van alle verhalen hier over niet veel. Dus dan zal er in de insiminatie spuit waar mijn MERRIE Grib.-je is uit voortgekomen, destijds wel nog een saadje van een andere hengst gezeten hebben. Haha! Haha! Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:42

essie79 schreef:
Dan ga je er uiteraard meer op letten, dat lijkt me logisch.
Ik lees in je profiel dat je er hard afgevallen bent en bang en nu op zoek gaat naar een ander paard. Dan hoeft er niets "mis" te zijn met zijn karakter..

Nee, dat zeg ik ook niet, ik vermeld er ook bij dat het zeker niet alleen aan zijn karakter ligt (aan de hand en in de omgang is het echt een geweldig beest!), wel is het een erg heet paard wat graag de confrontatie aangaat met z'n berijder Schijnheilig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:43

WWWiske schreef:
Als ik dit allemaal lees over Gribaldi, dan beloofd dat niet veel goeds voor mij in de toekomst !!!!! als ik het moet geloven ben ik in het bezit van een draak met slepende achterbenen. Toch herken ik van alle verhalen hier over niet veel. Dus dan zal er in de insiminatie spuit waar mijn MERRIE Grib.-je is uit voortgekomen, destijds wel nog een saadje van een andere hengst gezeten hebben. Haha! Haha! Haha!

Daar hadden we het hier totaal niet over gehad volgens mij......... Verward

Haha!:D:D

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:45

WWWiske schreef:

hahaha, ach ik ben van mening dat de moederlijn net zo belangrijk is, en uiteraard de opvoeding op jonge leeftijd/veulen en methodes van zadelmak maken, dus de tijd zal het leren Clown

Overigens wil ik absoluut niet alle gribjes over één kam scheren, mijn paard is misschien niet de gemakkelijkste, maar daar zullen meerdere redenen voor zijn!
Niet voor niets lopen de gribjes hier in de regio continu mee aan de top, zowel van de B tot aan het Z Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:48

Jaike schreef:
Niet voor niets lopen de gribjes hier in de regio continu mee aan de
, zowel van de B tot aan het Z Knipoog

Het is maar hoe je het bekijkt........... Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:55

Magique schreef:
hij beweegt toch niet als zijn vader stekerig van voor en dweilend achter.

Sorry CGJ12, maar ik als Blond sleep met de een doekje over de vloer als ik aan het dweilen ben, hoe lees jij dan het woord dweilen hier?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:57

Jaike schreef:
Nee, dat zeg ik ook niet, ik vermeld er ook bij dat het zeker niet alleen aan zijn karakter ligt (aan de hand en in de omgang is het echt een geweldig beest!), wel is het een erg heet paard wat graag de confrontatie aangaat met z'n berijder Schijnheilig

Ik wil er alleen mee zeggen dat je van de grootste dooie diender een rotbok kunt maken als je hem "beloont" voor zijn gedrag.
Hij voelt echt wel als je afwachtend/bang bent, maar daar zou elk paard gebruik van maken.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:02

CGJ12 schreef:
Het is maar hoe je het bekijkt........... Haha!

haha, ik bedoel met de top, de top 3 bij de prijsuitreiking Cool

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:06

essie79 schreef:
Ik wil er alleen mee zeggen dat je van de grootste dooie diender een rotbok kunt maken als je hem "beloont" voor zijn gedrag.
Hij voelt echt wel als je afwachtend/bang bent, maar daar zou elk paard gebruik van maken.

Uiteraard, maar je (tenminste Ik) ben er zeker niet afwachtend op gaan zitten, ons probleem verergerde op een gegeven moment (vicieuze cirkel) en toen hebben we er iemand eens na laten kijken, toen is Sim zijn spokerige karaktertje er ook uit gekomen........Hiervoor dachten wij gewoon aan pubergedrag Scheve mond

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:06

WWWiske"]
[quote="Magique schreef:
hij beweegt toch niet als zijn vader stekerig van voor en dweilend achter.

Sorry CGJ12, maar ik als Blond sleep met de een doekje over de vloer als ik aan het dweilen ben, hoe lees jij dan het woord dweilen hier?
[/quote]
Dat was dan niet erg netjes van Magique........... Knipoog

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:07

Magique schreef:
Ga bij een Gribaldi kijken.
Eerste vraag: hij beweegt toch niet als zijn vader stekerig van voor en dweilend achter. Nee hij lijkt niet op Gribaldi zelf, alleen de kleur OK dan kom ik kijken
Haha!
Samenvatting telefoongesprek Schijnheilig

Haha ik wil er niet veel over kwijt maar vind dit echt heel komisch gesproken Haha! *LOL*

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:08

Ja........ de kleur is fantastisch!

Die nek trouwens ook..........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:10

Dat Grib een mooi paard is, daar bestaat toch geen twijfel over. Ik wist alleen niet dat daar een keur-predikaat aan verleend wordt.

Hoe zit het trouwens met de kleur-vererving CGJ?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:14

Pipo schreef:
Krijgen we dat gezeik weer met die karakters? Als je niet met paarden om kan gaan, moet je naar de bart smit en daar een barbie paard kopen. Of je koopt een Samber of zo.

Sjonge, iedere hengst die je op bokt noemt heeft volgens de "kenners" een slecht karakter, of hij vererft ze..............moet toch verdorie niet gekker worden Boos! Stoom uit je oren

Ik kan je volledig begrijpen.

Probleem is hier denk ik Pipo, dat vele van de fokkers hier zelden of zelfs bijna nooit op een paard hebben gezeten. Dan krijg je van die reactie's die nergens op slagen. Meestal als mensen zich gaan uiten over dingen waar ze eigenlijk niets van weten.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:17

Grib vererft ook vos. Wij hadden er een vosje van.
Voor de kleur moet je het dus niet doen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:45

Aimee schreef:
Hoe zit het trouwens met de kleur-vererving CGJ?

Omdat je het zo lief vraagt:

Gribaldi is een onzuivere zwarte (Z2)

XXXXXXXXXXXXXXXX | Bruine veulens | Zwarte veulens | Vos veulens
Bij BRUINE Merries: -|--------65% ------|---------17% ------|----------18%
Bij ZWARTE merries: |----------0% -----|----------80% -----|----------20%
Bij VOS merries: -----|---------39% -----|----------11% -----|----------50%