sigrid1182 schreef:Ik "keur" op mijn eigen manier.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CGJ12 schreef:Rustig rustig........... voor je het weet heb je zo weer een OW of erger ..........
Je reageert, alsof je de eigenaar wel kon zijn.........
Tot een jaar terug had ik ook niet gedacht dat Girb nog wel eens "een aapje" gaf. Totdat een vage kennis van mij een mooi zwart ruintje kocht voor zijn dochter...........
Weliswaar verdacht goedkoop voor zo'n zwarte, maar nu weet ik wel waarom die zo goedkoop was...........
De hoefsmid doet hem alleen voor dubbel tarief.
Pipo schreef:Het gaat mij niet zozeer om Gribaldi, maar meer over het eeuwige gezeik over hengsten hier. Als iemand om info vraagt dan krijg je gelijk dat ze lastig zijn. Jazzen, Gribaldi’s en noem ze allemaal maar op. Als je de mensen hier moet geloven zijn het allemaal draken.
Sjuimpje schreef:Nou, ik ben dus wel heel blij met mijn Grib.
Hij is wel spooky, maar nooit gemeen
Hij staat trouwens op de voorplaat van het nieuwe verenigings jaarboek, met de vermelding dat ze zo blij waren dat Suzanne met haar 4 jarige een poging wilde wagen om het vaandel te dragen en in de parade voorop te gaan:
[image]
Citaat:Aha, ik hoorde ook al eens zo'n vaag verhaal van iemand dat de hengsten en ruinen van Grib goed bewerkbare paarden zijn maar dat de merries standaard moeilijkere karakters hebben . Het ging dan met name over het rijden... Maar goed ik geloof daar niet zo in. Moeders karakter is daarin nét zo doorslaggevend dacht ik zo. Merries zijn hebben vaak over het algemeen toch al iets meer karakter dus de persoon in kwestie zal wel geen merriefan zijn geweest.
Pipo schreef:Krijgen we dat gezeik weer met die karakters? Als je niet met paarden om kan gaan, moet je naar de bart smit en daar een barbie paard kopen. Of je koopt een Samber of zo.
Sjonge, iedere hengst die je op bokt noemt heeft volgens de "kenners" een slecht karakter, of hij vererft ze..............moet toch verdorie niet gekker worden![]()
essie79 schreef:Dan ga je er uiteraard meer op letten, dat lijkt me logisch.
Ik lees in je profiel dat je er hard afgevallen bent en bang en nu op zoek gaat naar een ander paard. Dan hoeft er niets "mis" te zijn met zijn karakter..
WWWiske schreef:Als ik dit allemaal lees over Gribaldi, dan beloofd dat niet veel goeds voor mij in de toekomst !!!!! als ik het moet geloven ben ik in het bezit van een draak met slepende achterbenen. Toch herken ik van alle verhalen hier over niet veel. Dus dan zal er in de insiminatie spuit waar mijn MERRIE Grib.-je is uit voortgekomen, destijds wel nog een saadje van een andere hengst gezeten hebben.![]()
![]()
WWWiske schreef:Als ik dit allemaal lees over Gribaldi, dan beloofd dat niet veel goeds voor mij in de toekomst !!!!! als ik het moet geloven ben ik in het bezit van een draak met slepende achterbenen. Toch herken ik van alle verhalen hier over niet veel. Dus dan zal er in de insiminatie spuit waar mijn MERRIE Grib.-je is uit voortgekomen, destijds wel nog een saadje van een andere hengst gezeten hebben.![]()
![]()
Jaike schreef:Nee, dat zeg ik ook niet, ik vermeld er ook bij dat het zeker niet alleen aan zijn karakter ligt (aan de hand en in de omgang is het echt een geweldig beest!), wel is het een erg heet paard wat graag de confrontatie aangaat met z'n berijder
essie79 schreef:Ik wil er alleen mee zeggen dat je van de grootste dooie diender een rotbok kunt maken als je hem "beloont" voor zijn gedrag.
Hij voelt echt wel als je afwachtend/bang bent, maar daar zou elk paard gebruik van maken.
Magique schreef:Ga bij een Gribaldi kijken.
Eerste vraag: hij beweegt toch niet als zijn vader stekerig van voor en dweilend achter. Nee hij lijkt niet op Gribaldi zelf, alleen de kleur OK dan kom ik kijken
![]()
Samenvatting telefoongesprek
Pipo schreef:Krijgen we dat gezeik weer met die karakters? Als je niet met paarden om kan gaan, moet je naar de bart smit en daar een barbie paard kopen. Of je koopt een Samber of zo.
Sjonge, iedere hengst die je op bokt noemt heeft volgens de "kenners" een slecht karakter, of hij vererft ze..............moet toch verdorie niet gekker worden![]()
Aimee schreef:Hoe zit het trouwens met de kleur-vererving CGJ?