met welke hengst voor mijn merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 11:33

sarabande schreef:
Wellicht zou je de vele topics even kunnen lezen waar het tegendeel aangetoond wordt.

Bijvoorbeeld net doorverwezen naar de 3e bezichtiging Lingh, die heeft me toch een zwakke achterhand Verward .

Dat tegendeel komt niet bij de Engels Volbloed vandaan maar meestal uit de moederlijn. Als een 3/4 Volbloed het ideale rijpaard zou zijn dan kunnen wij toch veel beter op helemaal Volbloeds gaan zitten. De enige zekerheid die je dan hebt, is dat je eerder je nek kan breken op deze overbouwde racemonsters.
Dat 1/4 niet Volbloed bij Lingh is nu net datgene wat dit paard gaande houdt.
Overigens geldt voor Lingh precies hetzelfde als voor Jazz en Krack C een lange sportcarriere zul je ook van Lingh niet meemaken. Dat is nu net dat de 3/4 invloed van de Volbloed.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 13:18

De volbloed inbreng komt uit moederlijn van Lingh

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:27

Off topic verwijderd.

olie100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:27

Metall is leuk maar special D is ook een leuke!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 09:48

bedankt voor jullie reacties maar ik denk dat ik mijn keuze al heb gemaakt. het wordt hoogst waarschijnlijk Rubiquil van stal hexagon. ik vind dit een leuke hengst en hij zou alle mindere dingen van mijn merrie verbeteren en hij fokt maat door dus ik denk dat het een goede keus is. het blijft toch altijd een gok en het is altijd afwachten wat eruit komt maarja het is wel leuk een keer een veulen, en ik wil het toch houden wat er ook uit komt.