Herzruf trakehnerhengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:35

Levy schreef:
Volgens mij zei je dus wat anders Haha!

Nee, ik kies toevallig een andere term. Maar het komt op hetzelfde neer, een paard waar je niet mee overweg kan, of een gedreven amateur die het dier niet wil. Het paard waar iemand niet mee overweg kan, gaat de deur uit, en in jou uitleg word het dier niet eens aangeschaft.Het komt er op neer dat het paard in ieder geval niet ergens als rijpaard gebruikt gaat worden, maar eerder op jou Pizza hawai beland.

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 19:08

Afbeelding

mijn paardje mikolaiki ....een nakomeling van herzruf.
gaat idd voor mij door het vuur.
trakheners hebben idd karakter dat onderscheid ze nou juist van vele andere paarden en maakt ze speciaal.
idd de ruiters die ermee om kunnen gaan kunnen topppaarden van ze maken.
verder heb ik even niks toe te voegen ik ben het met alles met Zannekin eens *LOL*

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:11

In kijken net de'n ouwe. Haha!

Ga je niet mee lachen. Knipoog

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:15

Hij heeft toch echt het hoofd van z'n halfbroertje:
Afbeelding

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:18

Aimee schreef:
En het zijn precies de Traks die vroegtijdig bij de profs vertrekken, voordat ze er meer tijd in gaan stoppen dan ze nodig hadden om er achter te komen dat het paarden zonder het laatste aan kwaliteit en karakter zijn.

Daar ben ik het niet met je eens Aimee, Traks willen wel degelijk werken, maar ze kunnen door fysieke en veterinaire omstandigheden vaak niet die prestaties leveren die gevraagd worden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 08:02

sarabande schreef:
Daar ben ik het niet met je eens Aimee, Traks willen wel degelijk werken, maar ze kunnen door fysieke en veterinaire omstandigheden vaak niet die prestaties leveren die gevraagd worden.

Typische is dat ze blijkbaar 100 jaar dat wel konden maar ineens heeft 30 % daar vanaf 1970 daar meer moeite mee.

Moet je ook bloedlijnen hebben waar deze vaak in voorkomt i.p.v.te veel
volbloeds.

Afbeelding

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:00

Is bovenstaande reactie niet een beeeeeeeetje off-topic Cool Haha! ?!?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:07

Himyar schreef:
Is bovenstaande reactie niet een beeeeeeeetje off-topic Cool Haha! ?!?

Ligt aan de aangever.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:10

ceasario schreef:
Ligt aan de aangever.

Tuuuuuuuurlijk! Verward

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:55

ceasario schreef:
Typische is dat ze blijkbaar 100 jaar dat wel konden maar ineens heeft 30 % daar vanaf 1970 daar meer moeite mee.

Moet je ook bloedlijnen hebben waar deze vaak in voorkomt i.p.v.te veel
volbloeds.

[image]

En in de hele zware, zeer belastende disciplines, zoals eventing op het hoogste nivo, hoe doet die bloedlijn het daar?

Daar is het toch Thoroughbred waar de meesten bij zweren en niet Arabisch Volbloed.
En die paarden moeten van staal zijn.

http://www.equisearch.com/community/cha ... noski2561/

Betty -- Hi kim, is there any particular breed or breeding you prefer?
Betty -- What are the top traits you look for in a young event prospect? What turns you off when evaluating a horse?
KimVinoski -- Betty, regarding breed of preference, a Thoroughbred of any nationality, really. If it is English or Irish, it would have to be one of their lighter types, but generally I would stick with a Thoroughbred.
Betty -- Thanks, any particular bloodlines?
KimVinoski -- Betty, regarding bloodlines: I don't pay any particular attention to bloodlines.
KimVinoski -- Betty, top traits for me: they have to be a good mover. They have to be brave and careful to the jumps. Basically they have to be conformationally correct, but I don't put a huge emphasis on conformation alone.
KimVinoski -- Turnoffs would be if a horse more than twice knocks down the same fence, no matter whose fault that is! Just basically a horse that wouldn't suit me--too big or too small. Also, it matters to me that the groom or whoever takes care of the horse likes him.
http://horsesdaily.com/news/eventing/20 ... noski.html

She may have won by only .41 points, but Vinoski and Winsome Adante, an English-bred Thoroughbred by Saunter out of Jus With Genoa, by Bohemond, walked away with their first four-star Championship.

http://www.teamwindchase.com/Horses_in_my_Life%20.htm
http://www.teamwindchase.com/event.htm

http://www.rk3de.com/eventing.cfm?id=14
http://www.rk3de.com/eventing.cfm?id=15

Nou, okay, in combinatie met Volbloed dan:
http://www.angloarab.com/eventing/2004/fixtures.htm

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:57

De top 3 van de beste stamboeken voor eventing in 2004:
Irish sport Horse
Selle Français
Trakehner

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:21

sarabande schreef:

Kun je daar misschien een voorbeeld van geven?

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 17:14

jah ik wil daar ook wel meer van weten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:46

Jan_VT schreef:
Kun je daar misschien een voorbeeld van geven?

Daar zijn hele waslijsten voorbeelden van. Je kan dat zelf gemakkelijk opzoeken door naar Trakehners in de huidige topsport te kijken en hoever ze gekomen zijn.

En dan niet met die paar van zo'n 10 jaar geleden komen dat is opzichzelf al geen reclame.

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:59

en herzruf? Munchhausen?gribaldi?solero?<<een paar voorbeelden van trakheners die aan de top staan

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:13

sarabande schreef:
En dan niet met die paar van zo'n 10 jaar geleden komen dat is opzichzelf al geen reclame.

Tinka's Boy van het AES.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:23

mikolaiki schreef:
en herzruf? Munchhausen?gribaldi?solero?<<een paar voorbeelden van trakheners die aan de top staan

Herzruf heeft zelf niet veel gepresteerd, maar daar kan de hengst zelf weinig aan doen. Verder staan er op dit moment internationaal niet zoveel Trakehners aan de top.

Zoals al eerder door mij betoogd, het is niet de Trakehner die het af laat weten, maar de mensen die ervoor gezorgd hebben dat ze nu zijn zoals ze zijn.
In de military doen ze het goed, met name de Trakehners met veel volbloed, maar daar kan je als stamboek weinig mee de afzet is gering.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:19

sarabande schreef:
de afzet is gering.

Gelukkig wel.... Knipoog:D

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:25

Puur statistisch gezien kan je bij zulk een kleiner stamboek als het Trakehner stamboek niet méér paarden aan de top verwachten. Zoals bij elk stamboek is er maar een percentage dat aan de top raakt.

Ik lees net altijd dat het KWPN het grootste stamboek ter wereld is, waarom hebben die dan niet het grootste aantal paarden aan de top?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 02:02

sarabande schreef:

Waarom?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:36

Windfall doet het momenteel in Amerika in de hoogste klasse three day eventing nog steeds heel goed.

Vallagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:37

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 17:45

wat een leuk dier Haha!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:27

Volgens mij heeft het KWPN heel veel te danken aan een aantal Trakheners. Wel van een tijdje terug, ok. Maar Doruto is wel de allergrootste Grandprix paarden leverancier tot nu toe. Ideaal (v Doruto)is onder een aantal verschillende ruiters succelvol geweest. Doruto's stonden bekend om een niet al te makkelijk karakter. Zodra men de gebruiksaanwijzing gevonden had ging het blijkbaar prima.
Ik heb verschillende Trakheners gereden en ik vind het soms wat delicate karakter geen probleem. (en ik ben maar gewoon een recreatieve wedstrijdruiter)
Er word genoeg gesproken hengsten die lastpakken afleveren. Van Jazz hoor ik ook vaak dat hij kinderen geeft die niet klar im kopf zijn. Nou dat zal door de bank genomen ook wel meevallen.
Een vriendin van mij heeft haar paard verkocht omdat ze er echt niet mee overweg kon. ( en dat is voorzichtig uitgedrukt) Dat was een paar jaar geleden. Wat blijkt..dat paard staat nu al meer dan 4 jaar bij een ander en ze prijzen het goede karakter van het paard. Blijkbaar klikte het beter met de nieuwe eigenaar.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:24