Nummero Uno

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TequilaRos

Re: Nummero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:29

Alina schreef:
Poeh, da's pas 21.45 en Uno moet als laatste starten (omdat hij 1e werd) wordt een lange zit dus morgen!!! Haha!

Komt mij wel goed uit, ik moet namelijk werken tot 20 uur, dus dat kan ik net redden dan. Vanaf Groningen naar Zwolle een uurtje, dus dat moet kunnen!!!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:31

Het is ong. 500 meter vanaf het station, dus dat lukt je wel, vooral omdat hij als laatste start. Speling genoeg zou ik zeggen!!!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:33

Het was trouwens een echt werkelijk fantastische rit! Hij heeft het echt SUPER gedaan! Waanzinnige techniek hoor, echt bloedjemooi om hem zo te zien springen! Haha!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:35

Alina schreef:
Het is ong. 500 meter vanaf het station, dus dat lukt je wel, vooral omdat hij als laatste start. Speling genoeg zou ik zeggen!!!

Gelukkig heb ik een auto! Dus kan het nog sneller, hopen dat het niet te glad is!!! Anders kan ik niet opschieten...

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:37

Oeh... Doe maar voorzichtig!!! Uno is geen ziekenhuisritje waard! Haha! Misschien zie ik je morgen wel!

MissChoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:21

Hoi TequilaRos,

Ook ik ben in het bezit van een nakomling van de geweldige hengst Numero Uno. Om precies te zijn Numero Uno x Fruhlingsball x Alme Z.
Ze wordt dit jaar 5 en heb haar bijna twee jaar geleden bij de bokker Franske gekocht. Zijn oom heeft haar gefokt. Ze is inderdaad
niet zo groot, 1.63m. Met rijden is ze echt super braaf, erg werkwillig en heeft geweldige springmanieren alleen komt ze wat vermogen en rek te kort.
Maar ze gooit het kontje er mooi uit!! Daartegen over echter is ze in de omgang als ik er niet op zit vreselijk bijdehand en heeft een sterke eigen willetje. Qua bouw lijkt ze wel een beetje op haar vader en heeft ook
de volle manen en staart van hem. Dat heb ik trouwens bij meer Numero Uno nakomelingen gezien. Ze is wel vreselijk aanhankelijk,
krijg altijd een welkome begroeting als ik iedere keer weer de stal in kom lopen,
zelfs als ze mijn auto al hoort aankomen!!
Dit jaar zal ze haar eerste veulen krijgen van Eurocommerce Vancouver. Het is dat Numero Uno x Numero Uno niet kan maar anders had ik hem erop gezet!!
Ik heb op dit moment geen foto's van haar die ik op internet kan zetten maar als ik die wel heb zal ik ze wel even naar je PB'en.

Veel succes met je Numero Uno nakomeling en ik hoop dat je er net zoveel plezier van zult krijgen als ik!!

Ps Ik geloof dat je uit dit verhaaltje wel kan merken dat ik stapel gek ben op mijn paardje!!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:10

Even uitrazen hoor! Wat een on-ge-lo-ve-lijke dropstaaf die marco!!! Boos! Ongelovelijk, echt waar...
Alles ging perfect, Uno had gisteren zeer rustig aan kunnen doen, tijd speelde geen rol, als hij tweede zou worden stond hij in het klassement nog bovenaan en zou hij Best Stallion worden. Haha! Maar wat doet die stomme Marco... Gaat ie Uno op de allerlaatste hindernis ontzettend hard aanzetten!!! Stoom uit je oren Ieder ander paard was dwars door die hindernis heen gegaan, hij ging echt veeeel en veeel te hard!!! Boos!
Hij is gelukkig niet door de hindernis gevallen maar gooide wel een balk af... Marco had 6 (!!!) seconden speling op de laatste hindernis, zo lomp hard was dus echt niet nodig geweest! Zeer onprofessionele rit van Marco... Hamer
Eindresultaat door deze grove fout van marco: 4e plaats...

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 15:22

De foto's van Uno in Zwolle:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jammer genoeg is de eerste foto een beetje wazig. Van de rest heb ik het parcour gefilmd, maar dat is wel 17Kb. Krijg nog foto's van marije1984, want die heeft hem wel in het parcour op de plaat vastgelegd.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:49

Viento Uno gaat maandag naar het voorjaarsonderzoek Haha! Hij schijnt heel erg fijn te gaan is alleen nog wel een beetje voorzichtig op de sprong Cool

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:36

Tazz schreef:
Viento Uno gaat maandag naar het voorjaarsonderzoek Haha! Hij schijnt heel erg fijn te gaan is alleen nog wel een beetje voorzichtig op de sprong Cool

Goed man!!!! Ik houd hem zeker in de gaten!!! Nogmaals de foto's van Uno in Zwolle, er is iets niet helemaal goed gegaan bij het vorige bericht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste is een beetje wazig, maar had ff ruzie met mijn camera

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:50

Haha! [b]Tja ik wist dat foto's maken in zo'n hal niet handig is dus wij hebben de videocamera maar meegenomen!
Nu kunnen we het 100 keer heen en terug spoelen............wat een geweldig paard! Haha!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 22:32

Ik heb de rit ook op video opgenomen!! Zowel het 'gewone' parcour als de barage! Stel dat de foto's mislukten....

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:06

Vingers aflikken Voor de "echte fans " is er zondag 3 april hengstenshow bij de Wiemselbach in Ootmarsum.
Het begint om 14:00 uur.
Dan kun je de hengst ook op stal zien en dan kun je zien dat hij héél veel manen heeft en hoe je dat het beste kunt vlechten!
Dat vererft Numero Uno namelijk ook!
hahahaha

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 17:17

kwintie schreef:
:9 Voor de "echte fans " is er zondag 3 april hengstenshow bij de Wiemselbach in Ootmarsum.
Dan kun je de hengst ook op stal zien en dan kun je zien dat hij héél veel manen heeft en hoe je dat het beste kunt vlechten!
hahahaha

Ik ga ook heen en Lavanta ook. Maar weet wel wat je met die manen aanmoet hoor Haha! Gewoon los laten hangen, das het makkelijkste Knipoog
Dus we zien jou daar ook kwintie??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:17

ik denk dat ik ook eens afkom (even libero in real life bewonderen!!)

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:44

kwintie is meervoud (zussen Haha! ) en die zullen wel te vinden zijn bij de wiemselbach..en ik ook ! we gaan weer behoorlijk wat hengstenshows af dit jaar

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:32

Ja wij gaan zeker heen! Voor ons is het in de buurt.

Ja en ik lees net dat supersambo ook heen gaat (met ons).
Ze heeft ons weer gespot! Gezelli!!!!!!!!!!

Helaas doet Libero niet meer mee in de show, je kunt hem wel op stal bewonderen en aaien.
SUPERPAARD MET SUPERKINDEREN!

Garfield

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:14

tecumseh schreef:
ik heb vandaag juist een numero uno x silvio ll gekocht
een 2,5 jarige hengst echt een super mooi paardje
mooie gangen en een supper koppie
en heel braaf
ben er helemaal weg van
kende numero uno hiervoor ook niet
ben dus eigenlijk ook wel benieuwd naar endere nakomelingen van hem
ik wil hem uitbrengen in de dressuur
dus ben ook wel benieuwd wie zijn numero uno ook dressuurmatig rijdt en hoe de resultaten zijn
foto's heb k natuurlijk nog nie...

Ik breng een Numero Uno x Equador uit in de dressuur. Ik heb hem eerst een paar concoursjes gestart in de B en hij heeft op zijn 1e concours direct 172 punten gehaald en sindsdien heeft hij niet onder de 167 punten gescoord.

Afgelopen weekend heb ik hem voor het eerst gestart in het L1 en ik was 1e met 175 punten en in de tweede proef was ik wederom 1e met 168 punten.

Ze kunnen het echt wel die Numero Uno's!

Die van mij wordt trouwens 5 jaar en is nu al 1.72 m

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:38

kwintie schreef:
Vingers aflikken Voor de "echte fans " is er zondag 3 april hengstenshow bij de Wiemselbach in Ootmarsum.
hahahaha

Klopt, die van mij ziet eruit als een soort ontplofte ijslander!Gewoon mooie grote knotten maken!
Haha!

Oh enTecumseh, over dat dressuurmatig rijden: de mijne kan galopwissel en piaffe! Maar hij gaat toch liever springen Bloos ...

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:53

TequilaRos schreef:
kwintie schreef:
hahahaha

Ik ga ook heen en Lavanta ook. Maar weet wel wat je met die manen aanmoet hoor Haha! Gewoon los laten hangen, das het makkelijkste Knipoog
Dus we zien jou daar ook kwintie??

En daarna gaan wij misschien nog even Winnowill en Zakopane bekijken die in opfok staat op de Wiemselbach. Winnowill is de 2,5 jarige Numero Uno x Zeoliet die wij 2jaar geleden hebben verkocht aan de fam Horn. Zakopane is de Lupicor x Ramiro die wij afgelopen jaar hebben verkocht aan de fam Horn. Even kijken of ze een beetje hun best doen tijdens hun opfok periode Haha!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:24

Misschien herken ik Winnowil nog wel, van de foto's die je mij gestuurt hebt!!
Heb er in ieder geval zin in!

kimberlyew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:32

Ik vind Numero Uno persoonlijk een hele goeie hengst. Lachen

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:26

Hopelijk is het mooi weer die dag, het is namelijk buiten.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 17:37

Lavanta schreef:
Hopelijk is het mooi weer die dag, het is namelijk buiten.

O, is dat zo!!! Geweldig neem ik zeker weten mijn fototoestel mee. (was ik toch al van plan) Maar dan weet ik in ieder geval zeker dat de foto's lukken!!!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:52

Wij hebben vanmiddag besloten dat we onze G.Ramiro merrie dit jaar ook bij Numero Uno doen!! Party!!