Chip niet erkend door Duitsstamboek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:20

ceasario schreef:
Maar niet op controleren.

De AID voert zo maar niet uit wat andere ambtenaren hebben uitgevonden.

Ze hebben daar totaal de mankracht niet voor.
En hebben andere prioriteiten.

Het zal een kwestie van tijd zijn, het is namelijk een logisch gevolg van en op de chip.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 08:23

sarabande schreef:
Het zal een kwestie van tijd zijn, het is namelijk een logisch gevolg van en op de chip.

Zie mijn antwoord op de 21 dagen regeling en RVV-voor vlees controle.

En niks AID..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:27

sarabande schreef:
Ik denk dat zoiets als een chip die ten dele ingevoerd is na de diverse dierziektes niet helemaal voor de kat zijn kont wordt ingebracht.
Dus men zal bij de AID ook bedenken dat het eenvoudig checken van dieren die of in Nederland of naar het buitenland gaan voor de slacht eenvoudig geregistreerd kunnen worden.
Het is maar een idee, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat bedenkt.

Verder heeft dat niets met stamboeken te maken, maar alle stamboekloze paarden waarmee gereisd wordt moeten ook gechipt en een paspoort hebben waarin dan staat dat ze stamboekloos zijn. Dus ook dat wordt geregistreerd.
Overheden zijn nu eenmaal dol op registreren.

dit is duidelijk een uitspraak wat te maken heeft met klok klepel en niet weten waar het geluid vandaan komt.....
Ik zou zeggen raadpleeg de site van de PVE eens: www.pve.nl/paarden
dan die van de stamboeken, staat de verkorte versie op, of lees de topics eens door hier op bokt waar het over chippen en paspoort gaat....

en voor de 3e keer in dit topic.... de chip heeft alleen het doel om paard en paspoort aan elkaar te koppelen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:40

It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Alane schreef:
schijnbaar vind je jezelf al vrij irritant overkomen.... daar zul je toch zelf wat aan moeten doen en daar kan een derde dus niets aan doen... verder geldt vrijheid van meningsuiting en de rest....
Mocht je nu zelf willen stoppen met dat gedrag is het mischien een idee om in je onderschrioft te vermelden dat bokkers je gewoon moeten negeren

Nog leuker is het om: Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Dat zie ik hier niet echt gebeuren. Ruimte voor discussie is niet mogelijk, alleen het gelijk hebben telt, helaas al in dit hele topic. Het ging over een foutieve aaname dat het KWPN weer werd aangewreven. Daar is ook nog geen antwoord op gekomen.
Doei, doei

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 08:46

sarabande"]
Dat zie ik hier niet echt gebeuren. Ruimte voor discussie is niet mogelijk, alleen het gelijk hebben telt, helaas al in dit hele topic.
[/quote]

Over modder gooien ging het toch.

[quote="sarabande schreef:
Emigreren mag Scheve mond

Waar gaat dit nu over, over de chip waar al hele topics aan gewijd zijn

Het gewone gescheld op het KWPN

Of de frustratie dat een merrie niet door de verrichtingtest kon komen en daarom in een schimmig Duits stamboekje wordt ingeschreven

Ik zal er geen poll van maken Scheve mond .

Als jij er in het begin tussen uit was gebleven dan was dit topic netjes stap voor stap ontleed in goede en slecht kanten.
Daar er hier personen tussen zitten die echt weten waar het over gaat.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:53

ceasario schreef:
Over modder gooien ging het toch.

Modder mag net, stenen niet Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:59

sarabande schreef:
Daar is ook nog geen antwoord op gekomen.

Net zo min als op mijn vraag hoe jij kunt beweren dat er meer stamboekpaarden in Nederland zijn dan niet stamboekpaarden...

Dat jij teksten en geschreven graag uit hun verband trekt is alom bekend en niet geheel nodig hdit hier wederom te demonstreren.

Citaat:
Ruimte voor discussie is niet mogelijk, alleen het gelijk hebben telt, helaas al in dit hele topic

Als jij wilt discusiëren over vast staande feiten..prima maar verkondig dan geen onzin.En zet daarbij een hoop fabeltjes in de wereld. En als je dan al met feiten komt zorg dat je ze onderbouwd hebt en dat is bij jou dus gewoonweg het probleem.. je roept maar wat wild in het rond en denkt het wiel uitgevonden te hebben.
Waarschijnlijk snap je je eigen onderschrift niet geheel en kan het ook zijn dat jij dus niet altijd gelijk hebt en/of jouw woord heilig is.

ps. Als je dan stukje quote doe het dan het hele verhaal incl. smileys..staat netter en ook leuker en haal je jezelf niet zo naar beneden door zulk achterbaks gedoe.

disclaimer: dit is bedoeld als opbouwende kritiek, mocht dit anders uitgelegd worden mijn verontschuldiging

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:34

Dames, heren... wat een verhit topic hier, en dat alleen om zo'n klein sjipje?

Mijn 2 centen inbreng: Zolang niet ieder land gaat verplichten om z'n eigen chip in te laten brengen zal het mij een zorg zijn wie er allemaal nummers aan mijn paard wil koppelen, als iedereen z'n administratie maar op orde houdt zodat ik mijn paard daarin kan terugvinden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:52

irmaz schreef:
....als iedereen z'n administratie maar op orde houdt zodat ik mijn paard daarin kan terugvinden.

En daarom is nu die I&R regeling in het hte leven geroepen... in ieder geval op de manier zoals die er momenteel is.

TS kan ik zich daar niet geheel invinden omdat hij een paspoort wil hebben van een andere uitgevende instantie dan het registrerende stamboek.
Hij haalt ook de termijn aan van 7 maand als leeftijd maar die termijn wordt verkeerd gelezen...
Een veulen aan de voet bij de moeder hoeft tot een leeftijd van 7 maand nog geen chip cq paspoort te hebben geregistreerd te zijn. En niet dat je tot een leeftijd van 7 maand het veulen kan laten registreren bij een stamboek en een paspoort aan kan vragen bij een andere uitgevende instantie. En dit heeft niets met koppelverkoop te maken. Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:59

ceasario schreef:
Als jij er in het begin tussen uit was gebleven dan was dit topic netjes stap voor stap ontleed in goede en slecht kanten.
Daar er hier personen tussen zitten die echt weten waar het over gaat.

denk ik niet Ceasario
jij begint het topic al niet netjes door dingen te vertellen die niet kloppen
dus een net topic was vanaf het eerste bericht al onmogelijk

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:10

draumpje schreef:
denk ik niet Ceasario
jij begint het topic al niet netjes door dingen te vertellen die niet kloppen
dus een net topic was vanaf het eerste bericht al onmogelijk

en ipv te proberen het wel netjes te krijgen cq te houden moet er dan maar een puinhoop van gemaakt worden?
Iemand belachelijk maken om spelfouten enz... nee dan krijg je aangename topics. Of onwaarheden vertellen en dan zitten janken dat je geen gelijk krijgt en een ander daar de schuld van geven.. maak je ook geen vrienden mee....

En of hij dingen geplaatst heeft die niet kloppen.... Als je ervan uitgaat dat een transpondernummer gebruikt wordt als ID-nummer heeft hij gewoon gelijk. Dat een transponder nummer daar niet voor gebruikt wordt is een ander verhaal... even verder kijken en door vragen geeft een hoop info waardoor het een en ander duidelijk wordt en niet alleen voor TS zelf maar mischien ook voor anderen (haalt een hoop fabeltjes uit de wereld Haha! )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:17

ik probeer het zeker wel netjes te houden ,
is me tot nu toe ook aardig gelukt dacht ik zo
maar als er ondanks de info vastgehouden word aan die onwaarheden
ja jammer, maar dan werk je dus als ts niet mee aan het netjes houden van een topic
het spijt me zeer
maar ik weet voor mezelf heel goed hoe het zit nu
en dit topic zal ik ook niet meer verblijden met mijn input

stop mijn energie wel in nettere dingen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:20

was niet persoonlijk bedoeld of dat ik jou daarvan beschuldig, sorry als dat ze over kwam.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:26

weet ik wel
je hebt aan de ene kant ook wel gelijk maar ja
ik vind van ikke ook